ont i halsen
Varför får jag ont i halsen när jag tänker på jobbiga situationer eller jobbiga människor? Det känns som att någon tar strypgrepp om halsen. Betyder det att mitt halschakra är blockerat? Vad kan jag göra åt det?
Never undervalue who you are and what you're capable of...
Meditera har jag hört ska funka mot det mesta! Vet inte hur det är med hals ont.
Men för mig funkar det mot kvällningar å illamående iaf :)
Du Är Trygghet 
#0 Skulle tro att alla känner så när känslorna överväldigar en. Men hör ju talesätten "med gråten i halsen" och "en klump i halsen".
Jag tror alltså inte att det hjälper att meditera bort det, utan att det är en del av ens känsloliv.🙂
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Instämmer med magi-cat! 🙂🌺☀️
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Jag håller också med Magi-cat. Det där är ett vanligt "fenomen", att få ont i halsen när man är ledsen eller tänker på jobbiga saker, "som en klump i halsen" som Magi-cat skriver. Däremot kan man kanske arbeta på att inte ta på sig andras känslor, att man inte blir personligt engagerad. Men det är kanske inte det som är problemet?
Sajtvärd på Övernaturligt
Svårt att säga exakt vad det kan vara för dig.
ofta handlar halschakrat om kommunikation. Säger du vad du vill? Håller du tillbaka fastän du vill säga något? Känner du att en del människor bara "tar över" och du känner dig förminskad?
Jag har haft något liknande. Fick detta i samband med ett missfall och hade svårt för att bli av med "klumpen i halsen" för mig fanns den där mer eller mindre ständigt men kändes mer i vissa situationer. Nästan fysisk klump kändes det som.
Jag tror att för mig handlade det om att min kommunikation blev hindrad. (min man ville inte vi skulle berätta om missfallet för någon)
Samt allt annat gammalt bagage kom fram som jag inte visste om att jag bar på.
Tillslut gick jag till en KBT terapeft och fick hjälp med mina tankar. Dock tror ju inte de på "bagage". Så det fick jag syssla med själv.
Bagaget bestod i att jag blev övergiven/lämnad av min pappa när jag var 7 år. All den sorg var begravd inom mig.(och som jag aldrig berättade om när jag var liten) Sen gjorde jag även egna meditationer till tidigare liv och fann även där situationer där mina föräldrar dött och lämnat mig "ensam".
Efter att gått igenom dessa situationer, "och gjort om dem" så mår jag mycket bättre.

Nej jag vill inte säga att ditt hals chackra är blokerat snarare tvärtom.
Nät vi läser av olika mäniskor så visar både andevärlden våra guider och vårat eget inre oss tipps för at hjälpa oss .
Det talar till oss med alla våra sinnen du kan se en bild på en en tänkande person eller så känner du dig blyg och ittiterad eller så kan du t, ex slutna chackra an men absolut inte ditt slutna chackra.
Utan peronen du släser av typiskt för den som har blokeringar ör att do har svårt för att säga vad dom vill och då kan halschacrat sluta sig hos personen annaDRA får till sig det i tankarna och får det mer med ord.
Så vårts inre om talar till oss som vi som får läsa av ocjh läsa av som rebusar det är så vi medieum ar betar o därför det i bland blir frl i våra tolkningar eftersom rebusen i bland är svår att tolka.
Men en träning som blir bättre och bättre efter han.
Detta med hals chackrat känns väldigt väl många gånger o hade förra tisdagen då en tjej i cirkeln hade personliga problem.
Hon kunde o ville inte prata om problemen mitt budskap att hons kulle följa sitt hjärta och skita i samvetet. Deltagaren brast i gråt och sa att det var svaret hon behövde och eftersom hon slöt sig o inte villberätta så slöt sig hals chackrat när gråten kom och hon öppnade opp och berättade så släppte klumpen i min hals.
Så ja som kände blokeringen i min hals men kunde då konstatera vad problemet handlade om på grund av att jag kände detta plus några ord jag fick till mig så löste vi problemet och blockeringen släppte.
Men det är på detta sätt andevärlden våra Guider och vårt inre visar oss för att vi ska kunna läsa av dom och absolut inte vi som är blokerade så fort vi säger dett till klieneten så släpper känslan.
Men sedan lång träning innan man ocså tränar alla dessa Tecken rätt.
Lasse