Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1916 ggr
[lilltrolli]
1

Bråkig ande

Hej

Har ett problem att få bort en bråkig ande som hela tiden drar i mig. Blir så trött på att hela tiden känna att någon är för nära mig. Det tar på krafterna. Hur skall jag få den att förstå att lämna mig ifred. Den är för det mesta arg på mig vet inte varför. Pratar på i mitt huvud alltid då jag är tyst hörs den bäst. Blir inte klok på varför den gör så här.

SpiritualLight
0

Är det endast i ditt hem du upplever detta?

Hur gammal är du? (om jag får fråga….)

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

[Lindyhop]1
0

Vad säjer den? Varför tror du att den är arg?

tarotlasse
2

Ja du Lilltroll det är enbart du själv och du själv som skapat detta problem och den enda  som kan göra ngt åt detta.

Du har genom ditt intresse för andevärlden öppnat upp för ande världen.

Detta är ngt man gör med automatik genom att man är intresserad av andevärlden det räcker att läsa inläggen här inne på forumet att se på det Okända på TV så öppnar man upp automatiskt.

Är man då extra känslig för medialiteten som är ett av våra sinnen precis som synen vissa ser extremt bra och andra behöver glasögon.

Du behöver aldrig be om att få se när du vaknar så ser du direkt automatiskt och när du somnar så ser du inte.

Egentligen ingen skillnad  och alla  mäniskor är mediala.

När du öppnar upp så är det att ge en inbjudan till andevärlden kom och prata med mig du gör detta  helt omedvetet.  

Anden försöker då att uppmärksamma dig på sin närvaro på olika sätt och som i ditt fall känner du ngn som drar i dig.

Den vill helt enkelt bara visa att den är där och  att den har uppmärksammat  att du är  öppen och mottaglig för samtal.

Så inte anden som är bråkig utan det är du som bråkar med anden genom att bjuda in den och sedan inte prata med den.

Vi i fysisk kropp fungerar ju på samma sätt om vi försöker prata med ngn o den inte uppmärksammar oss så antingen tar vi i personen eller höjer rösten för att få uppmärksamheten.

andevärlden gör exakt det samma bara vi som blir rädda eftersom vi inte kan se det som försöker kontakta oss. 

Detta är det absolut vanligaste vi medium stöter på vid ett hembesök.

En boende som öppnat upp utan att veta om det och som inte kan hantera sin medialitet.

Det är också hur lätt som helst att få anden att sluta antingen har man samtalet med anden så den blir  igenkänd och får säga vad den vill.

Eller så stänger man ner sin medialitet för ngt vi helt och hållet gör själva.

Det är så otroligt lätt att stänga ner men samtidigt svårt att hålla sig stängd.

Man stänger ner genom att be sitt eget inre och räcker att man tyst i tanken ber om att få vara stängd och få vara i fred och att man inte vill ha denna andekontakt.

Svårare är det inte att stänga ner men så fort du tänker på andevärlden läser om det i en bok eller här inne på forumet.

Även om du pratar med andra om andevärlden eller ser på Tv om andevärlden så öppnar du upp helt automatiskt igen.

Då får du stänga ner på samma sätt igen om du inte vill ha andekontakten

Räcker att du direkt efter du stängt ner tänker är anden verkligen borta nu så har du öppnat upp automatiskt igen.

Det kan behövas en hel del träning för att hålla sig stängd om man inte vill ha dessa andekontakter.

Det jag råder dig är att lär dig att hantera din medialitet  så du själv kan hantera när du vill ha en andekontakt och när du inte vill ha andekontakten.

För helt och hållet bara du själv som kan bestämma det ingen annan.

Så du har absolut ingen bråkig ande utan helt och hållet du själv som bråkar med ande världen genom att vara öppen bjuda in och tillåta deras närvaro.

Lasse

SpiritualLight
0

Bra svar, tycker jag!

Kärlek, kraft och vitalitet till Dig Blomma

[Lindyhop]1
0

Håller med, väldigt bra svar.