Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettupplevelser
Läst 1186 ggr
[majatengdelius]
4

Inbillning?

Jag är så fundersam. Jag har under en längre tid känt att det är någon som är med mig ibland.

Jag har alltid varit intresserad av rliga, men jag har inte upplevt någonting förrän ca 1,5 år tillbaka.

T ex, när jag bodde med min pojkvän i en lägenhet på bottenvåningen i ett stort hyreshus så kände jag extemt obehag. I början var det inga problem. Men till slut kunde jag inte ens ligga i sängen själv. Jag gick inte och la mig om inte pojkvännen var hemma, och jag såg till att kliva upp runt halv 6 varje morgon, när han klev upp. Detta för att jag inte kunde somna om om jag fortfarande var vaken när jag hörde ytterdörren smälla igen när han gick.

Jag har alltid varit otroligt svårväckt, men jag ville helt enkelt inte sova när jag var ensam hemma.

Ungefär 2 år senare så hände något ganska kusligt. Jag hade då flyttat ifrån min pojkvän, men spenderade natten där. Vi gick och la oss med alla lampor släckta, och rätt som det är så låter det som att någon drar ett finger väldigt snabbt över tangentbordet till den stationära datorn som stod i vardagsrummet. Någon sekund senare hör vi hur datorn surrar igång. Enligt min pojkvän ska datorn ha varit avstängt när vi gick och la oss, men det kan ju hända att han råkade sätta den i viloläge och att det var något knas med datorn som fick den att starta (haha, datorer för mig är en djungel).

Det var andra konstiga ljud som kunde höras i längeheten, och konstiga känslor.

En annan gång så kände jag en doft av min morfar, också detta hände i lägenheten, men det här var väl knappt 2 månader sedan. Jag hade precis varit ute och rökt, ensam i lägenheten. Jag kom in och slogs direkt av att det luktade precis som morfar som dog förra julen.

Han rökte inte, så det kan inte hänga ihop med det. Det luktade… Jag vet inte, någon slags tvål och någonting annat. Jag kan inte tänka mig någonting annat som luktar så förutom morfar.

Jag gick ungefär en timme senare ut igen för att röka, och när jag kom in igen så kände jag inte längre lukten.

Det har också hänt andra saker. Min morfars hörapparat har börjat pipa när vi skulle städa ur hans dödsbo, precis när vi stod och pratade om honom. Den hade legat nedpackad i hans neccesär i ungefär 2-3 veckor, avslagen (tror vi, iaf), men den började pipa just då.

Jag vet inte riktigtatt det faktiskt är någonting, eller tror ni att jag är så intensivt intresserad av det övernaturliga att jag helt enkelt inbillar mig saker?

Jag har då inge aning.

Är det någon som känner igen sig?

Ursäkta att inlägget blev så otroligt långt, men jag var verkligen tvungen att skriva av mig och dela med mig.

Maja

Maria Katarina
0

Vad härligt med din morfar! Jag tror absolut att det är han som hälsar på! Besöken kan ta sig så många uttryck, och det känns ju som att han verkligen försöker ta kontakt på många olika sätt. Och du verkar ju vara känslig för sånt, så då märker du tecknen tydligare. Jag tror dock inte det är han som framkallar obehag, det är ju ändå din morfar och han vill dig bara väl. Kanske det är energiminnen från nån som bodde där innan?

När du känner obehag kan du be din morfar om hjälp. Be att han skyddar dig från allt otäckt. Tror du på änglar så kan du be ärkeängeln Mikael komma till dig och stå vid din sida, det brukar vara jätteeffektivt. Du kan också be honom att rensa ut allt negativt i ditt hem och omkring dig.