Drömmer om ormar
Jag undrar om någon här har en ide` vad detta skulle kunna röra sig om: Sedan ca 1 år har jag börjat en medialutvecklingscirkel, 1ggr/ v. Där utöver har jag inte hunnit göra så mycket, varken läda böcker eller meditera utan det blir lite sporadiskt. Så för ca 1 vecka sedan började jag meditera 1 ggr/dag, på kvällen när det är tyst o lugnt i huset o barnen sover. Jag har då letat på youtube o hittat lite olika guidade meditationer. Det har varit jättefina och bra. Jag känner ett stort inre lugn efteråt. Dom 3 senaste nätterna har jag drömt om ormar. Jag är livrädd för ormar. Man kan nog kalla det för ormfobi… I drömmen är jag mycket rädd, närmast skräckslagen, för ormarna. Vad tror ni att det står för? Och varför har jag börjat drömma så starka drömmar sedan jag började meditera regelbundet? Har det ett samband tror ni? Ha en fin måndag allesammans!
jag tror att det är så att när man mediterar så glömmer man sina problem och sedan när du drömmer så drömmer du och sånt man inte tänker på i vardagen, det är oftast barn som brukar drömma om saker som man inte vill tänka på på dagen, men jag tror det kan komma upp bland vuxna / tonåringar också. det här lärde jag mig av min pappa när vi pratat om sånt här så jag vet inte varför man gör såhär men att det är ofta så.