Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: upplevelser
Läst 3015 ggr
[MikeW]
3

Första astral resan

Åh herregud, hade precis min första resa.. Efter all denna tid..
Eller rättare sagt, jag hade flera.

Det var otroligt, och även läskigt.
Det började med att jag var i en dröm, det var natt och jag började röra mig väldigt sakta, som att jag var under vatten. Kunde knappt gå för det var så segt.
Sen kände jag hur det pirrade i hela min kropp! och jag kom tillbaka till min säng och utan att öppna ögonen så började jag lämna min kropp.. Fort.
När jag var ute, så kunde jag inte öppna mina ögon, det var mörkt och konstigt, jag åkte till min kropp igen, men kämpade ut, jag hoppade ut. Åkte in igen.. Hoppade ut igen, åkte in igen och tänkte denna gången ska jag ta det lugnt! Jag slappnade av, och efter någon sekund - ute, jag åkte ut genom fötterna nästan, och det första jag gjorde när jag kom ut var att sätta mig ner och meditera.

Jag kunde inte se, det var så mörkt. Kunde inte öppna mina ögon, och om jag försökte jätte mycket då kände jag min fysiska kropp rörde på ögonen.
Jag kände någon/något nära mig.. Sen var det lite konstigt för min hund snyste till (i verkligheten) och jag hörde det med mitt högra öra på min fysiska kropp, men jag var fortfarande i min resa. Kändes som att jag var på två ställen samtidigt, jätte coolt och konstigt xP Sen kändes det som att jag hade tshirt på mig och höger sida av min t-shirt blåste, ni vet hur när det blåser mycket och sin t-shirt börjar fladdra.. Så kändes det, sen började min vänstra arm åka upp, jag stoppade den men tänkte "släpp den" och jag gjorde det och helt plötsligt åkte min arm rakt upp bara. Och jag kände någon nära mig hela tiden.. Vet inte vem eller vad. Jag ville inte försöka igen för det var för läskigt.

Perfekt timing också med tanke på hur mycket som kommer hända i mitt liv nu snart.. Nu blev jag lite rädd för den andra sidan igen.

Jag kommer vilja göra det igen nu, men kan jag få tips? Varför var mina ögon stängda? Varför kunde jag inte se? och varför kände jag ett sånt mörker?

OBE1canUbe
2

Härligt Mike! Grattis! Vi får kanske kalla det snarare för första utanför-kroppen-upplevelse snarare än astralresa, men det kommer säkert också.

För det första behöver du absolut inte vara räd för att fortsätta. Allt det skrämmande som kan hända är egentligen manifestationer av dina egna rädslor. Det bästa du kan göra är att konfrontera det! Klardrömmar, astralresor är ett utomordentligt sätt att bli av med rädslor och bli mer självsäker som person även i det verkliga livet.

Att det var mörkt och du kunde inte se är väldigt vanligt. Oftast måste man skapa seendet. Det gör man genom att aktivera sina sinnen. En regel när man är inne att alltid vara aktiv! Att börja meditera i en klardröm är helt fel. Istället börja utforska allt runt omkring dig. Tänk inte på om dina ögonen är stängda eller inte. Det spelar ingen roll. Rör med dina fingrar allt du kommer åt och försök att se det. Lyft det första du kommer åt framför dina ögon och försök se detaljer dock utan att fastna på dem länge. Det kan också vara dina egna händer. Försök då att se linjer på handflatorna. Väldigt snabbt kommer du att kunna se och det bästa är att du får alla andra sinnen man har i det verkliga livet: det taktila, smaker, lukter.

En annan regel som går ihop med det att vara aktiv är att i förväg tänka ut en plan på vad du vill/ska göra när du är inne. Börja med det så snart du aktiverar dina sinnen.

Det finns så klart mycket annat man ska lära sig för att få ut det mesta ur astralresor, men det är bra början! Lycka till!

Denna kommentar har tagits bort.
OBE1canUbe
1

#2: Om en kurs i Stockholm kan vara något för dig så: www.dreamscontrol.com

[VampireGirlElvira]
0

Följer. :)

J-Artur-K
1

Om man ligger ner och gör astralresa. Så kan du veta att du ligger ner och du kan höra det som händer runt om dig. Du är på två ställen samtidigt . I din inre syn ser du med din astrala kropps ögon. Sedan beroende på hur man utvecklat sina sinnen i denna astrala kroppen så kan man höra o det som man kan med en fysiskt kropp. Men det är beroende på om man utvecklat dom förmågorna. Att ögonen vill vara stängda tro jag inte är ovanligt. Man ser med sin inre syn. Så då kan det underlätta om man har ögonen stängda. Astral resor handlar ju om att man gör det genom sitt undermedvetna. Man kan ju stå upp och i vaket tillstånd gå in i sitt undermedvetna och fara iväg på en astrala resa. Genom astral kroppens sinnen kan man höra, se och det kan kännas som man är där med sin fysiska kropp. Astrala resor är väldigt användbart i min personliga åsikt. Man kan få ganska. bra kunskap genom astrala resor. Få träffa dom som hjälper en och få se allt möjligt: )

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
0

Glömde säga grattis: )

Ny dag nya möjligheter