Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 2927 ggr
Trippeltre
0

Är det energi jag ser?

Nu för tiden när jag ser mig omkring ser luften alltid tjockare ut och nästan lite brusande. Lite som att den kokar, så där vibrerande som luften ser ut ovanför asfalten en varm sommardag. Och lite ljusa stålar här och där.

Är det någon mer som ser det?

Är det energi jag ser?

Ghosthunter
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Japp, det tror jag…..kolla detta klippet:

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

Aleya
2

Jag ser dessa saker då jag är riktigt trött i ögonen eller ska till att få ögonmigrän. Och detta håller på i ca 30 min eller 45 min.

Nu säger jag inte att du har samma, men det är då jag ser dessa fenomen.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Trippeltre
0

# 1

Vilket bra klipp, det är sådär jag ser det. :)

Jaha oj då. Det är väl olika från person till person. Jag har aldrig haft migrän så det är nog inte så för mig i alla fall.

Ghosthunter
1

Så ser jag det också, mer eller mindre, det går liksom periodvis.

"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"

"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"

"Don't be normal, stay paranormal"

TezzD
5

Vilken tur att jag kollade på videon!
detta betyder att jag ser energier jämt! Jag trodde att jag hade fel på ögonen 🤪 Nu ska jag bara lära mig att "ta in den" och fokusera på rätt sätt så att det blir "ljusare"
Jag ser nämligen dessa små partiklar i olika färger nästan dygnet runt. 
Speciellt när jag kollar i ljusa eller mörka väggar eller om det är mlrkt ute.
Det har nästan irriterat mig för såfort det blir mörkt så ser jag alla möjliga färger och miljoner miljarder med pluttar överallt så att jag knappt kan se vart jag går för det är "ivägen"

Känns bra att veta vad det är! Tack!!

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Trippeltre
0

#5  vilken tur att du såg den. Jag trodde också att jag hade fel på ögonen där ett tag, men nu slipper man kolla upp det så det var ju skönt. haha :)

TezzD
0

Eller hur #6 😃

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

Magi-cat
4

Bara lite angående ögonmigrän: man kan faktiskt ha det utan att få huvudvärk, konstigt nog. Som Aleya skriver, så varar det ca 30-45 minuter. Man kan känna sig lite dåsig efteråt.
Kanske en parentes, men tänkte tala om det i alla fall…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

ScreamingPony
0

Jag har sett detta "flimmer" under väldigt lång tid och är öppen och kan godta att det är energier i luften, eller överallt som han på videon säger. 

När jag blundar ser jag det som tydligast (har frågat en kompis och samma sak gäller för henne). Är det fortfarande energier då eller är det ögat som spelar en ett spratt? Jag godtar att man ser energier i luften, men mellan ögat och ögonlocket är det ju knappast någon luft… Eller kan man se energier igenom saker? 

Är nyfiken på vad ni har att säga om detta! :)

PS. Finns det förresten vetenskap om detta? Jag är öppen av mig, men är lite "naturvetenskapslinjenpågymnasiet-skadad" och vill ha en förklaring till allting, det är därför jag kanske verkar lite skeptisk. ;)

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

[MikeW]
1

Har alltid kunnat se det :P

Hela tiden, brukar leka runt med det xP Brukar mest typ samla in jätte mycket energi i min hand och göra så det ser ut som att min hand ryker :P

Är skit coolt x) Såg också en gång på en lektion i skolan, (väldigt stökig lektion med alla "problem elever") våran lärare blev hur förbannad som helst men höll det inom sig, men jag såg hur energi verkligen sprutade ut ur hand bröst. Verkligen, det var så himla mycket energi att jag blev lite rädd.. Trodde han skulle explodera av ilska nästan! (jävligt jobbiga elever var det den stunden kan jag säga).

ScreamingPony
0

#10 Låter riktigt häftigt! Hur samlar min in energi sådär i handen? Hade varit coolt att testa :D

Life is about finding people who are your kind of crazy! :D

Min blogg och min We♥It

Denna kommentar har tagits bort.
[Starman]
3

"Brukar mest typ samla in jätte mycket energi i min hand och göra så det ser ut som att min hand ryker"

Filma det gärna och lägg upp på YouTube, så kan du posta filmen här sen. Detta vore såklart jättelätt för dig om du faktiskt kan göra det du påstår, och jag skulle jättegärna se det. Det skulle ge mig anledning att tro att åtminstone något av allt fantastiskt som påstås här inne faktiskt stämmer.

Amandla
6

#13 Det är nog så att bara de som utvecklat förmågan att se energierna kan se dem, det lär bli svårt att få det att fastna på film.

[Starman]
1

Det har jag svårt att tro på. Om ögonen kan registrera något som tydligt är "rök", så bör även en kamera kunna registrera detta.

Såvida det inte rör sig om fantasier, det vill säga. Då kan nog inte en kamera registrera det.

Amandla
6

Det ÄR inte fantasier, du får helt enkelt välja om du vill lita på oss som kan se sånt som andra inte ser, det är upp till dig 😉

[Starman]
2

Jag tänker också att det kan vara rimligt att man misstolkar helt vanliga saker, som exempelvis smuts på hornhinnan. Många gånger kan ens syn vara påverkad av ens allmäna tillstånd också, exempelvis trötthet kan ju ge smärre synrubbningar.

Amandla
3

#18 Såklart det kan vara så vid några tillfällen, men om det upprepas ett antal gånger vid olika tidpunkter så tror jag mer på att det är något slags andlig energi man ser.

RainbowPixie
4

Ja jag ser detta också. När jag  blev medveten om detta  trodde jag det var fel på mina ögon, men när jag pratade med andra "som vaknat upp" så sa de att de med ser detta.  Jag ser det alltid, jag ser rörelser och liksom tättare områden och allt rör sig, som små prickar i färger.  Ett tips är att  titta upp mot himlen, det är  så vackert, det liksom glittrar och rör sig och är så tydligt. Jag själv vibrerar också eller  känner mig burrande, och ibland är det mer intensivt än andra gånger, men det är alltid närvarande. Har hört och läst att det är Tecken på att man vaknar upp.

[MikeW]
3

Starman jag tvivlar på att även om jag filmar det så kommer kameran plocka upp på det. Det är andlig energi. Bara de som är andliga kan se det, och ibland även dom inte kan se det, det beror på personen.

Så som vissa kan se andar och vissa bara höra andar, kan vissa se energi medan andra bara kan känna av det.

Niiiiina__
2

#22 jag kan se energier hela tiden, när jag vill och hur jag vill men inte ser mina familj det jag ser för det.. Jag är den enda som är andlig hemma hos oss.. eller så är barnen inte tillräckligt stora för att kunna säga till att dom ser samma som mig.. Jag har haft mitt seende sedan jag var liten men det är först vid vuxna år som jag har förstått vad det är..

[Starman]
0

"hur jag vill"

Jag har ingen anledning att tvivla på din utsaga.

Niiiiina__
4

Ja, hur jag vill.. man kan se energi på många olika sätt.. och det handlar inte om att du ska tvivla eller ej på det man säger men att acceptera att alla är olika och kan olika mycket.. 

Var inte meningen på nått sätt att motsäga dig men tyckte att du lät väldigt mot det andra skriver här, särskillt på det att man inte ska kunna filma det MikeW skrev om så jag ville anmärka på att det är faktiskt inte alla som kan se sånt även om man skulle filma eller dokumentera det på annat sätt..