Annons:
Etikettupplevelser
Läst 4489 ggr
Elisabeth-J
2007-08-18 01:00

Somnar vid meditation

Nu har jag mediterat 3 gånger idag och somnat varje gång, det brukar aldrig hända mig :)  3 av mina guider hade jag stark kontakt med och det dom berättade för mig är jag så glad och tacksam för.

Brukar ni somna när ni mediterar? Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
Tuva-Lena
2007-08-18 01:02
#1

Ja, alltid när jag ligger ner, men knappast när jag försöker mig på lotusställning samtidigt, och ändå bara en halv…Fot i munnnen

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Happyspirit
2007-08-18 01:03
#2

Ja, jag brukar säga så här! Om du somnar vid Meditation så är det sova du behöver inte meditera!Skrattande

Morsan1
2007-08-18 01:04
#3

Om du minskar dina timmar framför datorn och ser till att få 8 timmars sömn så somnar du säkert inte ;)

Jag har ju bara mediterat en gång och då somnade jag inte, däremot började jag gråta.

rosmarin90
2007-08-18 01:07
#4

GeneradJo det händer ibland när jag är för trött för att meditera egenligen. Helst ska man ju sitta upp men inte ens då kan jag hålla mig vaken om jag är trött.

Mediterade till Terry Evans bergsmeditation idag och höll mig vaken. Däremot slocknade jag flera timmar senare ikväll. Det här är en riktig tröttvecka för mig.

Elisabeth-J
2007-08-18 01:10
#5

#3 Jag har ju miskat och jag sover oftast 7-8 timmar men inatt blev jag väckt och fick vara uppe ett tag så jag kanske behövde ta igen dom timmarna? ;)

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Zariah
2007-08-18 01:13
#6

Jag har inte somnat nångång,men det har varit några gånger jag känt att det var nära. :-)

Jag glömmer aldrig när jag och 2 till skulle göra en Änglameditation som var på ca 45 minuter. Alla låg vi ner och blundade. Efter kanske 10 minuter hörde jag snarkningar från den ena. Jag tappade koncentrationen och började fnissa för mig själv. Sen senare så hörde jag hur den andra suckade och vände på sig, och det hördes att hon med somnat. *S*

Allafall så när vi skulle ta emot budskap var det bara jag som var vaken och cd-skivan började att haka upp sig. Då började de andra två att vakna till. Vi skrattade en del sen efteråt och sa att det kanske var nån som tyckte att vi inte kunde ta emot budskap eftersom de somnat och jag tappat koncentrationen. Skivan hade aldrig krånglat innan och inte efter heller, och cd-spelaren hade aldrig gjort så tidigare.

/Zariah

Annons:
Elisabeth-J
2007-08-18 01:15
#7

Men sista gången nu ikväll så var jag så trött och tänkte att jag går och sover, jag somnar men vaknar igen efter ett tag. Kanske det är meningen att jag ska sova korta stunder idag/ikväll Förvånad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Happyspirit
2007-08-18 01:20
#8

Jag sover ofta korta stunder lite då och då! Och när jag pratade med min lärare så visade det sig att hon gör precis likadant!Oskyldig

Morsan1
2007-08-18 01:23
#9

Jag sover som en stock på morgonen. Däremot har jag svårt att somna och sover illa på natten sen träffen. Jag är mörkrädd och vaknar hela tiden. Nu när Uffe jobbade natt hade jag sängen full med ungar till tröst och stöd. Sicken tunnis jag är va!?! ;)

Elisabeth-J
2007-08-18 01:24
#10

#8 Ja det har hänt mig många gånger så det finns väl en mening med det med :) Mycket energi tar det i alla fall för jag är ständigt hungrig också Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tuva-Lena
2007-08-18 01:32
#11

Sover sällan på dagarna, men ibland är det som jag har bly i kroppen och då slocknar jag bara. På natten däremot, då man skall sova, ja då vaknar hjärnan helt plötsligt upp. Idéerna formligen sprutar ur mig, så oftast sitter jag o jobbar med hemsidorna då. Är man mer kreativ på natten? jag inbillar mig det, för oftast löser man problemen så otrooligt lätt då. Cool

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[Hellas]
2007-08-18 01:35
#12

I liggande ställning somnar jag ofta aoch jag tror att i de lägena skulle jag ha hoppat över meditationen och använt mig av lite avslappnande musik istället.
Jag känner ofta att jag väljer att meditera för att slappna av vilket inte alltid är så lyckat mer än att jag  somnar :-).

Däremot hörde jag att om det alltid händer, sittande eller liggande, så har man troligen blockeringar som behöver lösas upp innan själen är redo att öppna sig för andra sidan.

/Hellas

rosmarin90
2007-08-18 01:35
#13

#11# Ja jag är i alla fall mer kreativ då. Så har det alltid varit. Morgontrött och jag brukar vakna upp framåt natten. Cool

Sen är jag en sån som kan sova nästan var som helst när jag är trött. Gillar tupplurar…zzzzzzzzzzzzzzzz

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Kia
2007-08-18 01:47
#15

Jag önskar jag kunde och visste hur man mediterade. någon som har något tips som jag kan läsa om eller egna tips?

Morsan1
2007-08-18 01:50
#16

#15 Jag har fått rekomenderat Iris Hall "My secret garden" Den ska tydligen vara bra och lätt att börja med. Den är på engelska men den ska vara lätt att förstå.  Har dock inte testat den än.

Är det någon som har den och vill sälja??

Elisabeth-J
2007-08-18 01:50
#17

#15 Du kan skaffa guidade meditationsskivor, du hittar dom i olika butiker och på nätet. Titta in på www.vattumannen.se om du hittar något där, dom har mycket att välja bland.

Lycka till! Kram / Elisabeth

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Elisabeth-J
2007-08-18 01:51
#18

På tal om vattumammen…. det är bara på nätterna som jag kan skriva min bok Skrattande På dagarna funkar det inte!

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
2007-08-18 01:52
#19

#18 Är din bok en skönlitterär bok eller sagan om Elisabeth och hennes mediala resa?

Förresten, hur går det med webbutiken?

EwaKristina
2007-08-18 01:53
#20

#16 Den CD:N är helt enkelt underbar!!Tror att du kan köpa den på Cosmica.Inte så dyr heller.Kika under länkar så hittar du dit.Jag har skivan,och den lämnar jag aldrig ifrån mej!!CoolKram

Annons:
Elisabeth-J
2007-08-18 01:54
#21

#19 Boken handlar om mitt mediala liv och även mormors bl.a. Den innehåller mycket mer men det är hemligt ett tag till Flört

webbutiken är snart klar! Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Morsan1
2007-08-18 01:57
#22

Väntar med spänning på boken!

Hur fasen hinner du allt? Jobbar som medium, mamma, Sajtvärd, blivande författare, webbutiksinnehavare.

I´m impressed!

Själv hinner jag bara äta, röka och sitta här!

Elisabeth-J
2007-08-18 02:03
#23
  1. Jag har underbara barn som hjälper till
  2. Jag har hjälp av 2 managers som hjälper
    mig i mediumjobbet med bokningar osv.
  3. Boken tar tid då jag bara kan skriva den
    såna nätter när jag "inte får" sova.

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghostrider
2007-08-18 02:10
#24

Jag har försökt vara vaken när jag lyssnat på "The secret garden", Iris Halls cd och det har ju gått bra,,,,,,,,,,,,,,,tills hälften av mina schakran varit öppna.

Säg inte att jag ska pröva igen för jag är nog inne på hundratrettonde varvet snart. *ASG*

Elisabeth-J
2007-08-18 02:14
#25

#24 Då säger jag inte det Hemlis Men prova en annan skiva och se om det funkar bättre. Eller så tycker hon att du bara ska vara halvt öppen kanske Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

rosmarin90
2007-08-18 02:16
#26

Hej det finns två meditationer på Iris CD. Du kan göra den som heter Love&Light och hoppa över chakraöppnandet. I den första ska man ta kontakt med sin guide eller vänner från andra sidan och då är det bra att öppna upp. Love & Light är en underbar Meditation.

love & light Rose

galdra
2007-08-18 09:48
#27

Hej.Ja det är det stora problemet att jag somnar.Har Secret Garden,där somnar jag alltid på samma ställe på skivan.Har försökt ligga och sitta-det hjälper inte.På träffen köpte jag Tidigare liv meditationscd av Elisabeth.Har försökt 2 ggr-jag somnar zzzzzz.det lustiga är att jag känner mig inte trött-men somnar ändå. Jag tror att jag är "spärrad" av mina andliga vägledare

Annons:
dina2
2007-08-18 10:14
#28

Somnar ibland när jag mediterar. Antar att min själ får ta del av meditationen iaf eftersom jag tror att själen inte sover utan alltid är vaken. Eller tror ni själen behöver "sova" för att orka medSkrattande?

Ghostrider
2007-08-18 13:42
#29

#28 Min själ behöver definitivt sova för att orka med alla galenskaper som jag ställer till med.

Jag kan tänka mig när den kommunicerar med andra själar, "jaha, och vad ska den tokfan hitta på nu då?  Giv mig styyyyrka!"

Oskyldig

dina2
2007-08-18 19:49
#30

*29. Lite skoj måste den ju oxå få ha utan att vi lägger oss i. Eller hur?!!!!Skrattande

MariaJ
2007-08-18 19:58
#31

Jag kan bara flika in i tråden att jag somnat sittande i stolen idag när jag läste dagstidningen. Mina ögon bara föll ner och jag vakande vid 3 tillfälle på samma sätt. Är det ng i vår atmosfär eller ?? Jag brukar ju aldrig sitta och somna så rätt upp och ner. Blev lite fundersam nu när jag läste om att fler somant på olika sätt !!!  Nyfiken på vad ni tror ???

Kram och värme MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Ghostrider
2007-08-18 22:19
#32

Nog är det nåt i atmosfären allt, jag som aldrig brukar bli sjuk har helt plötsligt samma förkylning som alla andra fast i mycket lindrig form.

Jag är SJUUUUUK!   Det är synd om mig,,,,,,,,,,,BUUUÄÄÄÄÄÄÄGråter

*och ni tjejer snackar om att föda barn alltså, det här är MYCKET värre*

MariaJ
2007-08-18 22:22
#33

# 32.. HÖRRURU.. att föda barn går endast att jämföra med om en man skulle klämma ut en melon på 5 kilo från baken.. hahahah.. Skrikandes

Nä men är du sjuk ?? Stackare !!

Krya på dig Ghostrider,, ger dig lite omtanke och värme. Kram:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Elisabeth-J
2007-08-18 22:25
#34

Eller som en en tjej sa till sin kille när hon födde tvillingar:
-Har du ont? -Jaaa, försök att skita ut 2 tegelstenar själv så vet du hur det känns!!!

Så sant och lite värre än en förkylning är det allt! Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Annons:
MariaJ
2007-08-18 22:31
#35

JA, Absolut är det det. Skrattande Kram

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

tildus
2007-08-18 23:46
#36

Jag har jättestörd sömn på nätterna. Jag sover några timmar, och så vaknar jag. Dricker ett glas vatten etc. sover några timmar till, vaknar… Därför är jag nästan konstant trött, så ibland när jag mediterar så somnar jag också. Glad

Ghostrider
2007-08-19 00:13
#37

Så sant och lite värre än en förkylning är det allt!

Nähä, för jag VET att förkylning är värre, så det så!

*sätter näsan i vädret och blir ännu mera obstinat*

(ooops, jag kanske träffar Elisabeth sen, då får jag väl spö,,,,,,,,,)Förvånad

Elisabeth-J
2007-08-19 00:16
#38

#37 Stackars dig! Hoppas att förkylningen går över snart för jag förstår verkligen vilka värkar du måste ha nu Flört

Krya på dig! Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghostrider
2007-08-19 00:31
#39

Tack ska ni ha, både Maria och du Elisabeth.Kyss

*undrar om jag slipper spö nu?*

MariaJ
2007-08-19 13:34
#40

Hahahha  .. jag slåss helst aldrig !!!  Säger väl Alfons Åberg .. Jag är nog som honom..Skrattande hahaha  Så "don´t worry be happy"Kyss

//  Kram på dig och krya på dig !! MariaJ:-)

Carpe Diem

Maria Johnsson

Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Ghostrider
2007-08-19 13:58
#41

Tack Maria, nu känner jag mig lite lugnare. Fast med Elisabeth vet man ju aldrig, hon kanske gör likadant som min häst, tränger in mig i ett hörn så hon ska kunna puckla på mig med både tänder och bakben samtidigt,,,,,,,,*fniss*

Annons:
Elisabeth-J
2007-08-19 14:07
#42

#41 Hahahaha!!! Nej jag lovar! Jag är som spöket laban ;)
så jag säger bara ett ynligt lite buuuu! Glad

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Ghostrider
2007-08-19 14:44
#43

Det låter betryggande Elisabeth.

Angående min "våldsbenägna" häst så flyger hon bara på mig för att busa lite och ibland startar jag "slagsmålen" och vi har lika skitkul båda två. Hon kan vara en riktig retsticka och gå och reta mig länge för att få fart på mig.

jag har en liten film på våra galna upptåg i stallet. Trots att dörren står på vid gavel och hon skulle kunna dra genom dörren fortare än en avlöning så är hon kvar och låtsas försvara reviret. *asg*

Länk till filmen:  http://89.233.228.114/universalteknik/bilder/kkvallsbus.wmv

Elisabeth-J
2007-08-19 14:52
#44

#43 Den ska jag kolla Skrattande

 

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Upp till toppen
Annons: