Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 2937 ggr
[vanja123321]
7

Så läskigt

Hejsan, vi har nu flyttat till ett hus, huset har varit i brand en gång. En tegelsten har ramlat på en bil. Nu kommer själva saken, alltid när jag är uppe sent, när jag har släkt under-våningen, när det är bara toan som lyser när jag står och båstar tänderna. Plötsligt hör jag blixt snabba steg i trappan. Jag tycker att det är så läskigt att jag håller på att svälja tandbostern. Mina föräldrar sover på tredje våningen, jag på andra våningen. Mina föräldrar sover oxo med stängd dörr. Dom hör därför inte att jag ropar på dom. Vad är det som händer i huset? Hur kan jag få det att sluta? //MVH Vinja

Nirvana_Ophelia
1

Uppenbarligen spökar det i huset. Kolla på biblioteket ifall någon dog i branden, och ring ett medium.

[Fabulous.]
0

Hej, jo ring ett medium som kan hjälpa dig. Om spöket har gjort någon illa så borde du skynda dig att försöka ta bort det för saker kan hända, men jag tror att det inte är farligt, alltså tror inte att spöket är arg så den kan försöka få er att flytta, men ser ut som att ert spöket är snäll.

[Fabulous.]
0

Jag har ett spöke i min lägenhet, den är snäll men den den är alltid brevid mig, kan känna hennes/honoms andetag och hon/han  brukar springa i lägenheten. 👻

[vanja123321]
0

Oj, låter spännande, jo, jag glömde skriva en sak; det är ett ålderdoms hem på andra sidan huset, igår dog en gammal, det kom en silvrig bil (bagage bil) Creepy!

[Fabulous.]
0

Då kanske det var en person som dog, som du sa.. Försök att prata med spöket, så typ kanske du får ett teckan att den kan höra dig.

Lycka till! 🌛

[vanja123321]
0

Men hur kan tecknet se ut som?

Och hur kan jag prata med ett spöke? .. :P

[Fabulous.]
0

Det är spöket som bestämmer vilket Tecken. Fälla ner mugg. Att bevisa att den är där med dig. Du kan prata med spöket som du pratar med människor. ;)

[vanja123321]
0

Okei, kommer den höra mig?

liteunderligt
0

Hej! Förmodligen kommer den att höra dig, inte säkert men det är ganska troligt eftersom att den gjorde en sådan uppmärksam sak. Känns det som att den vill ha kontakt med dig?

Om man tror på det, finns det.

[vanja123321]
0

Vet ej, men engång stötte jag till min favvo kaktus uppe på Byron vid 10-tiden, MEN den fortsatte inte rulla mot kanten, utan DEN VÄNDE och rullade mot den andra sidan (väggen) och så stannade den där O_O

[Fabulous.]
0

#10 det ska funka att prata med spöket men om det inte går. Använd ouijabräda.

[vanja123321]
0

Nu måste jag skriva en sak som hände i natt, jag hållde på att läsa olika trådar har på övernaturligt, jag hade länge bett om ett Tecken, ju, då plötsligt stängde min telefon av sig, sen på, 5 gånger gjorde den så, min telefon har jag bara haft 3 veckor. Den har i alla fall aldrig gjort så, det hände klockan 3 på natten. Jag slängde iväg telefonen, sen sprang jag upp till mamma å pappa mamma kom med ner, när jag visade mobilen var den helt vanlig. Jag vet inte om det var något speciellt, jag vet inte om det är ett Tecken. Vad tycker ni?

Voli
0

Detta är exakt vad jag får fram…

"Jag är blyg, jag är arg, jag bär sorg och frustation. Mitt liv avslutades alldeles för tidigt, jag fick inte vara med om det som andra barn i min ålder fick, jag bär på ren illska men jag vill ingen illa, jag vill höras och synas NU"🤔

Med vänliga hälsningar, Emmy Persson

www.emmiepersson.se ~ En del av mitt liv med..

-Kärleken Christian Hansen<3-Hästarna Mizabella&Mysan-Hundarna Voli&Kimberly-Katterna Zlatan&Sandy-Marsvinet JamJam-Kaninen Milli-Sköldpaddan Torlek-Mediala förmågor-Mode-Hoppning&Dressyr-Trickträning-Klickersträning-ADHD- Blekinges största blogg - ALLTID NÅGOT FÖR ALLA! Välkommen in och bli en av mina läsare!Blomma

[Fabulous.]
0

#12 Kanske det var spöket igen, för enligt mig jag vet ganska mycket om andar,spöken allt övernaturligt och det som hände med din mobil betydde säkert att spöket var vid närheten av dig. Du skall ej va rädd. Spöket vill ej dig illa.🌺

[Starman]
2

Det jag får fram är att du bor i ett hus. Hus knirrar och knarrar ibland. Oftast märker man det inte förrän det i övrigt är tyst, som just på natten. Jag tror du oroar dig i onödan och att du helt enkelt hör ljud som är vanligt förekommande i hus. Särskilt trappor kan knirra och knarra om de är av trä, vilket jag gissar på att din trappa är. Ljud som låter mer som knackningar kan bero på att huset sätter sig i sin grund.

[vanja123321]
0

#14 när det hände slängde jag mobilen i golvet … Jag gjorde spöket ledsen va?

#15 Jag är helt säker på att jag både tror att det finns andar, och knarrande trappor :P :)

[Fabulous.]
0

#16 Nja, tror inte det, för spöket skall nog veta att du blir rädd, för du bad om Tecken, och du vet ju aldrig när du ska få tecknet av ditt spöke.. Och då blir ju det en överraskning, Men spöket var redo, Men det var du som inte var redo. Du skall va ej rädd. Om det händer nått engång till, Ta djupt andetag och prata med spöket. 🌺

[vanja123321]
0

Igår kväll när jag låg i sängen , så pratade jag med spöket, jag berättade hur mycket jag älskade den

[vanja123321]
0

Kan man typ be sin ande om hen kan återuppliva ett husdjur? och jag får inte spöket att visa sig!? Vad ska jag göra så att den visar sig?!

[Starman]
1

Nej, det som har dött kan aldrig komma tillbaka till livet, tyvärr.

Du är helt säker på att du har ett spöke? Som sagt, hus knakar, knirrar och knarrar och ofta så låter det som knackningar när huset sätter sig i sin grund, dessa ljud kan uppstå i trappor, i väggar och i tak. Det betyder inte nödvändigtvis spöken, utan mer troligt bara att det är ett vanligt hus.

[Fabulous.]
0

#19 Bra att du pratar med det, du fick spöket säkert att må bra, genom vänskap. Få den att visa sig, är nog svårt.. Fortsätt be/prata med den, be att du vill se spöket. Nej, djuret skall stå död, Ganska övernaturligt att den kommer till liv igen. Den är i ett bra plats,  🌺 

Ditt husdjur må vila ifrid, Säkert lyckligt husdjur, hur du har tagit hand om den. Låt husdjuret vila ifrid. Den är somsagt på bättre plats. 

Änglar vakar över dig. 🌺

Nirvana_Ophelia
0

Nej, man kan inte återuppliva de döda, a la Jurtjyrkogården… Jag tycker att du ska försöka kontakta soöket, genom ouija eller genom att försöka prata med det. Fungerar inte det så är det nog huset…

[Fabulous.]
0

#22 Om det inte funkar kan du ha rätt, men spöken/andar kan ju va rätt blyga, eller ej redo.

Nirvana_Ophelia
0

#23: jo, visserligen kan spöken vara blyga eller ej redo… när de är redo tar de kontakt…

[Fabulous.]
0

Ja, exakt. Vanjas mobil stängdes av och sattes på ju några gånger, Vanja har visat spöket vänskap igår kväll, spöket är nog redo snart.

[vanja123321]
0

Oki! Men nu har jag sett (ghost real videos) and now I'm very scered, jag skrev po engelska for att min telefon inte just nu er po svenska

[Starman]
1

Var inte rädd. Alla "riktiga spökvideos" är med stor sannolikhet fejkade. :)

[Fabulous.]
2

#26 Du skall ej vara rädd. Flesta videor är fake. Om det var så att spöket attackerade, skrämde dom osv. Så är det så att spöket/anden var arg. Det kan va så att när spöket var människa så var den besatt och dog genom exorcism. (KANSKE, TIPS BARA) Men, du har ett spöke för spöket har ej gått till andra sidan, Den dog i huset som är ganska möjligt.. Ditt spöke är lugn och snäll. Han/Hon vill dig ej illa. Du kan få ditt spöke att gå till andra sidan (vore lättare om du kunde se det, men spöket måste vara redo.. ) Ta det lugnt genom stegen. Om spöket inte vill bort och trivs att bo med dig och din familj, försök inte att knuffa den till andra sidan. Då blir spöket bara irriterad och arg, Och det går ju inte bra om det är arg för då måste du vara försiktig. Så ett steg i taget, Första steget är att du fortvarande ska försöka prata spöket genom vänskap. 🌺

[Fabulous.]
0

Ditt spöke är inte som dom videor som du såg.

[vanja123321]
0

Hur vet du det?😮

[Fabulous.]
0

Efter allt, som har hänt dig så har jag fattat att ditt spöke är inte farligt Utan vilse, jag är ganska bra på övernaturligt. 👍

Nirvana_Ophelia
0

#31: Det tror jag med…faktiskt. Det försöker ta kontakt bara…lite vilset, kanske skrämt. Men nog inte farlig…evil in life, evil in death. Evil comes back as evil.

[Fabulous.]
0

#32 Yepp, 😃

[vanja123321]
0

Men kommer det att försvinna? jag vill inte att den försvinner.

När jag glömde stänga lådan med mina fina tallrikar, så stängdes lådan efter 5 sec :P Konstigt :P 

alltså, det är läskigt att tänka på att spöket kanske kommer med på toa, eller i duchen, eller i badet, eller ser i genom väggen (om den står utanför). 😮

hur länge tar det tills den visar sig?

Det känns som om anden vill skrämma mig 😮

[Fabulous.]
1

#34 Spöket behöver inte försvinna. Wow, då hjälpte han/hon dig att stänga lådan. 🙂 

Uhm, stå med i toa/duschen det är möjligt men det tror jag inte att hon/han kommer göra det, för man får alltid en känsla att det är någon där / att nacken blir kall medans din kropp är varm, då vet man att spöket är brevid, bakom, framför dig. Om den står utanför så väntar den väl på dig att komma ut.. Jadu, det beror om du och spöket är redo 🌺

[Fabulous.]
0

Försök inte kontakta spöket så snabbt, det är meningen att spöket ska kontakta dig.