Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: medialitet
Läst 2358 ggr
[Cytisus]1
1

Att lyckas som medium

Hej!

Jag antar att vissa har det lättare än andra att få kontakt med andevärlden, men det jag undrar är: man kan ju komma ganska långt med hjälp av böcker och kurser för att utveckla sina mediala sidor. Men hur lär man sig lita på att det man uppfattar med sitt sjätte sinne faktiskt är verklighet. Vad för upplevelser bevisar det man gör?

Det finns de som påstår har fått kontakt med Jesus och andra andliga mästare, men i min värld har inte Jesus ens existerat. Om jag inte visste vem Jesus var och han skulle uppenbara sig, det är ju egentligen det enda sättet för mig att bevisa att han finns, för då kan jag ju vara säker på att det inte är min fantasi. Hur mycket är fantasi och vad är verklighet i det mediala, hur ser man skillnaden?

Aleya
2

Min första fråga är: vill du ha svar från andliga eller vill du ha svar från olika sidor, dvs både personer som är skeptiska till andlighet och dom som anser att andlighet existerar?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Halona
2

Om du tittar på vilka frågor hon ställer, så tycker jag nog det är ganska uppenbart att hon frågar dem som vet något om just dessa saker, och kan besvara frågorna.

Edit: Nu blev jag osäker. Kanske det är diskussion om dessa frågor ts har tänkt sig?

zepanita2
1

Jag forstår det som hun ønskar svar på det åndelige.😉

Joppo
4

Du kan ju alltid styra ihop några enkla tester för att se om din förmåga fungerar eller inte.

När du får kontakt med den andra sidan, upplever du då att personen som du får kontakt med kan se rummet som du befinner dig i? Om så är fallet borde du kunna utforma ett test där "anden"(eller vad du nu vill kalla den) ger dig information från rummet som du inte kan se. Detta skulle exempelvis kunna vara slumpvis valda spelkort eller siffror på en datorskärm.

Om du vill ha hjälp med att utforma ett liknande test kan du fråga om råd inne på andlig skepticism. Det finns en del saker man bör tänka på för att resultatet ska bli tillförlitligt samt möjligt att beräkna sannolikheten på.

[Cytisus]1
2

Aleya jag är väldigt säker på att det existerar "andar" runt omkring oss. Det är bara så att jag har ett väldigt kritiskt förhållningssätt inför det mesta i livet, därför behöver jag bra metoder för att motbevisa mig själv och bevisa de andliga i mitt liv. Även fall jag upplevt väldigt märkliga saker de senaste 10 åren så kommer mitt förnuft i vägen.

Så jag försöker verkligen inte motbevisa de andliga aspekterna i livet, tvärtom. 

Tack för era svar,  Joppo jag skall följa dina råd.

Btw Halona jag är en kille, hahaha!

Nirvana_Ophelia
1

Finns för mycket skpetiker, så jag tror inte längre på det övernaturliga…jag har fått höra så många elaka kommentarer, så… finns en sida på nätet där vi synska häcklas och kallas "deluded and stupid and a fraud". Jag drömde om mitt ex Björn år innan vi träffades och innan jag hade en aning om hans existens, och drömde om den rödhårige killen, samma sak där, visste inte att han fanns. Men men, jag är stupid, deluded and a fraud. Min döda mormor knackade på min dörr och sa Sofia…Sofia…Sofia…då var hon död och begraven. Men men, skeptikerna vann. Orkar inte vara troende längre, man får bara skit för det.

Halona
0

Jag försöker hitta "deluded and stupid and a fraud"-sidan, men det går inget vidare. Jag kanske söker på fel ord.

Vilken sida är det du talar om?

Nirvana_Ophelia
3

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=psychic&defid=1892779

Det var den sidan jag blev så förbannad på. Han/hon gör narr av oss som tror.=/ Är less på de som inte tror.

Iaf, för att lyckas som medium, ska man väl vara ute i naturen och känna av energierna, och om man är medial, så känner man det. Sedan kan man träna på det, tror jag…

Nirvana_Ophelia
0

http://www.urbandictionary.com/define.php?term=psychic&defid=1892779

Det var den sidan jag blev så förbannad på. Han/hon gör narr av oss som tror.=/ Är less på de som inte tror.

Iaf, för att lyckas som medium, ska man väl vara ute i naturen och känna av energierna, och om man är medial, så känner man det. Sedan kan man träna på det, tror jag…

Aleya
1

#5 varför jag frågar är för att det är en ny sak vi kör med här på ÖN. Så man vet om personen vill ha svar från båda sidor eller bara en sida. Då det har varit på tapeten att vissa medlemar känner sig påhoppade av de som är skeptiska tilö andevärlden. Och därför så frågar jag så att man kan eliminera eventuella frågetecken. :)

Medarbetare för Julen

Loris M
6

#8 Just den sidan behöver du nog inte bli irrirerad på. Det verkar vara en sida där vem som helst kan gå in och skriva och definiera ett ord. Slå upp vilket ord som helst så ska du se att det "görs narr av" allting. Så här definierar de skolan t.ex.

A place where everyone secretly hates each other includin students, staff and teachers and is a nightmare. They force you to do useless work while they also expect you to put up with peer pressure,your home life and social life. 😃

Men i övrigt förstår jag din frustration. Visst blir man trött på att behöva förklara för de som inte tror. 😕

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Loris M
4

#1 Jag hoppas verkligen att ni inte tänker ställa dessa frågor i varje tråd som startas. Det kan bli både tröttsamt och förvirrande. Speciellt för de som inte hängt med i svängarna och följt alla oändliga trådar där detta diskuterats. 🙂

Aleya
2

#1 nej det behöver du inte oroa dig för. Jag tyckte bara att i denna tråden kunde det passa med ett förtdligande så det inte spårar det första ddn gjorde. :-)

Medarbetare för Julen

Loris M
1

Bra, tack! 😃

eggebanroth
1

Fantasi och  kontakt med det andliga eller andra sidan går hand i hand. 

Fantasi skiljer inte mycket från den verkligheten  "livet" på det andliga planet.

Inte heller livet på det andra planet skiljer så mycket från livet här.

Mvh Egge

allhealing
3

#0,

att få kontakt med den andliga sidan är för mig likställt för mig med att få kontakt med sig själv på ett djupare plan. Ett plan som ligger utanför de ramar det vi dagligdags kallar att identifiera verkligheten med våra fem sinnen. Dvs, precis som du skriver, det sjätte sinnet.

För mig handlar det om att förstå att det inom oss alla möjligheten att från flera olika perspektiv observera vad det är som pågår. Använder vi oss av det klassiska beskrivningssättet vänster och höger hjärnhalva delar vi in verkligheten i konkret och abstrakt verklighet. Det som är och det som inte är observerbart med våra fem sinnen.

Om man istället observerar det hjärnforskaren Dr Jill Bolte Taylor beskriver när respektive hjärnhalva observerar det som sker blir det genast mer intressant. Det vänstra perspektivet hjälper oss forma bilden av oss själva som en individ. Det högra perspektivet hjälper oss att forma bilden av oss alla som ett kollektiv.

Därmed blir det möjligt att länka den upplevelse vi har i såväl individ som kollektivform mellan dessa två tillstånd.

Det blir därmed möjligt att kommunicera såväl som individer såväl som i kollektiv form. Den ena formen klarar därför av att göra sig fri och klarar därmed även av att uppleva sig som en individ kapabel att uppleva det vi kallar tid. Den andra formen står hela tiden i ständig kontakt med allting som är och är därför inte bunden av tid och rum. Bägge dessa egenskaper tillsamman gör det därmed möjligt att befinna sig som du skriver såväl här som i den andliga aspekten på "andra sidan". Fast egentligen är det inte en annan sidan, det är enbart en förlängning av den eviga kontakten med alltet som vi från ett kroppsligt linjärt tidstänk uppfattar som en annan sida.

Att få kontakt med andevärlden är därmed inget annat än att få kontakt med en annan aspekt av sig själv när vi genom ett kollektivt medvetande kommunicerar med ett bredare spektrum av den vi även är när vi inte är låsta till kroppens fysiska form.

Hur man lär sig det här? För mig skedde det genom ett uppvaknande 2003 och en efter det lång spännande och innehållsrik resa. Förståelse för att det ens existerade en sådan möjlighet var fram till det året för mig helt främmande och rädslofyllt. För hur kan någonting som rent vetenskapligt inte går att förklara, existera. Det var det jag då trodde, idag har jag en annan syn på det hela.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

förändring är alltid en möjlighet

Jane-Lyzell
4

Cytisus Ja du det är det som är frågan - de flesta (ibörjan) har ingen aning om vad de gör som medial eller medium- det är därför man behöver träna o träna och åter träna- på olika människor för att förstå hur man själv tar emot andlig kontakt.

Fantasin är ett av de största verktyget ande vännerna har för att skapa det de vill säja igenom dig.

16 Håller inte med dig i din tolkning - det du beskriver är kontakten med din egen ande och överjagets kunskap! Ande kontakt är annat!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

allhealing
2

#17,

det är även språngbrädan till kontakt med allt som är. Därför existerar det ingen avsaknad av kommunikationsmöjlighet med någonting. Där skiljer sig våra uppfattningar.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Jane-Lyzell
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

🙂

zepanita2
2

Jaha…..menar ni då att om man ser et gammalt hus som inte är där numera och som andra inte ser….att då är det nogot inne i meg som ser dette ? Att dette är bara fantasi…?  Och om jag träffar en person och pratar med henne….en person som står uten for mig och går på gaten…som andra inte ser…..att det är bara inne i mitt huvud…?

Jag forstår inte als vad ni menar 🤪

allhealing
0

#20,

allting som någonsin existerar finns alltid kvar som ett minne. Du kan därför inuti ditt huvud se minnet av huset/personen. Du kan även "kommunicera" med det eftersom du som jag beskriver i inlägg #16 kan vara såväl en individ såväl som ett kollektivt medvetande.

Individtillståndet verkar inom en linjär verklighet. Kollektivtillståndet är inte låst av den linjära verkligheten. Därför är det som linjärt är omöjligt att göra, nämligen resa i tiden, möjligt att göra i ett kollektivt medvetande eftersom tid inte existerar i ett kollektivt medvetande.

Informationen är däremot flyttningsbar mellan dessa två tillstånd. Därför kan du i ditt medvetande skapa kommunikation med ett annat medvetande som exiterat/existerar. Om det sedan är din fantasi eller om det verkligen är på riktigt är en mycket bra fråga att ställa sig.

Kent Asp

kentasp.com
www.kentasp.com
www.MindKnowlogy.com

Jane-Lyzell
0

20 så kan det vara din egen fantasi- men mer troligt om du ser det inne i huvudet en utanför dig själv!

Men det du får fråga dig är om du ser hus som inte finns nu och andar som en gång funnits här , är varför får du se dem? vad är syftet?

Jane-Lyzell
1

Jag menar om man ser medialt så är det av en betydelse och en orsak - annars finns ingen mening med dessa syner!

[Cytisus]1
1

Tack för allas svar. =)

zepanita2
1

Ja Janel Lyzel.❤️

Måste vara en mening bakom det om du ser ett hus eller en människa.?Jag kan inte se det på det sättet 🙂  Kanske är det så att en faller inn i en tidsficka och därför  ser något som har varit ?

Kanske är det så för någon av oss.?

Kram från mig.