Komunicera
skulle gärna vela veta några tips/förslag på hur man kan komunicera med andar?
En del mediterar för att kontakta släktingar och vänner som har gått bort. Det är det ånda sättet jag vet för dom som inte har gåvan att kunna se dom :) Tänk på att andar är inget att leka med för den som inte vet vad den gör!
Det behöver inte alls vara svårt. Det kan räcka att man helt enkelt tala till dom, antingen högt eller som tankar i huvudet. Det svåra däremot, för dom som inte har utvecklat sin medialitet tillräckligt, är att mattaga svaren.
I Meditation, precis som Glitterregn skriver, kan man också kommunicera och då ofta med tankarna.
Men tänk på att dom fångar upp alla våra tankar, så man kan inte ha nåt hemligt😃
"I parabler av rastlöshet, cirklar av regnbågsro - peut être?"
"Världen skulle må bra med lite mer
Värmland"
"Don't be normal, stay paranormal"
Jag tror inte det finns "tips" och "förslag" på hur man kan "tala med andrar". Utan det är handlar nog om enormt utvecklade sinnen som uppfattar, för vanliga människor, osynliga energier. Som man säkerligen kan träna mycket, och som vissa kanske föds med. Hur som helst är det alldeles för många människor som tror på något som egentligen inte är verkligt, utan skapat från människohjärnan. Jag skulle vilja påstå att de allra flesta "medium" uppfattar väldigt mycket mer utifrån sin människohjärna än sitt "energisinne". Jag tror att det är HÖGST OVANLIGT att man kan "kommunicera med andar" och jag tror att det är HÖGST VANLIGT att människor tror sig kunna det eller tror att det skulle vara "lätt" men att det som sagt i själva verket inte är så. Människan kan bli "upplyst" och kan ta del av större saker här i världen än vad vi kanske är till för. Men jag tror att det krävs OTROLIGT MYCKET MER än ett intresse för det. Det finns alldeles för mycket felaktig information folk sprider angående detta ämne. Jag vet inte riktigt varför folk luras eller tror på sig själva när dom "hittar på" saker, eller sprider en bild av något endast människan i sig har hittat på. Jag tycker det är väldigt märkligt. Det är såna dumheter. Och det kanske är det det är. Mänsklig dumhet, att tro på saker som inte finns, tro men veta fel. Männsikan går i fysisk kropp på jorden. Det är våra liv här idag som vi utgår från. Det är här vi bör leva och har vi ett intresse av "de dolda", det som finns men som vi inte "ser" så kanske man först bör söka vad det är inom sig själv. En sund anledning till att vilja kunna känna av mer är att man vill/känner sig redo för att ta in mer av världen för att kunna "guidas" rätt genom livet. Så varför vill du kunna kommunicera med andar? Vad är syftet med det och vad är dina motiv med det? Skulle det till exempel vara för att du söker starka personliga upplevelser eller pga ett intresse för det "andliga" eller "spirituella" tror jag det finns stor chans, att du kommer guidas fel. Vad söker du i kommunikationen med "andra sidan"?
Som Gh säger, det behöver inte alls vara svårt.
Du frågar varför man söker man kommunikation med andar. -Det kan naturligtvis vara av tusen olika anledningar. Och det kan ske väldigt enkelt om man är tillräckligt mottaglig.
I ett av mitt eget fall sökte jag kontakt med min morfar eftersom man var osäker om han var min morfar eller om det var någon annan som är det. Och ville veta var han är begraven eftersom graven har aldrig hittats (han dog på 1920-talet).
Jag bara kallade på min morfar och plötsligt stod en man bakom mig, på vänster sidan. Samtidigt såg jag honom helt tydligt "framför mig" men energin var bakom mig. Skulle kunna beskriva mycket detaljerad hans utseende. Frågade:
-Heter du X eller Y?
-Jag heter Y.
-Är du min morfar?
-Ja. Din mamma heter YYY.
-Var är du begraven?
-Det är ett missförstånd med det…
Sen slutade allting på något sätt.
Så det förblev en gåta med hans grav. Men jag tror det där "missförståndet" är på min sida. Jag har hela tiden sökt fel grav, nämligen X:s grav. Och kan tänka mig att X är begraven på en helt annan ort.
Jag tror att det är inte konstigare än så att skapa kontakt med andar. Men det krävs tillräckligt stark mottaglighet. Och det krävs att andarna själv VILL och KAN och HAR MÖJLIGHET att komma JUST DÅ.
Jag har varit med länge och kan säga att dom flesta andekontakter är långt ifrån så här tydliga. Oftast pratar inte andarna, ibland gör dom det telepatiskt men man kan känna igen anden tack vare signaler dom ger så att man känner igen vem det handlar om.
Enkelt svar på Sotis00:s enkel fråga. Säg bara namnet och önska att få kontakt. Ibland kan det ta tid.
Det är inte alls högst ovanligt att kommunicera med andar.
Värmland"
Du skriver följande…..
"Så varför vill du kunna kommunicera med andar? Vad är syftet med det och vad är dina motiv med det?"
Du är förmodligen en ung människa som söker, var gör du annars här?
Hela livet är ett sökande efter förklaringar på sin upplevelse.
Jag skulle vilja att du svarade (för dig själv) ….
på följande fråga.
Vad är meningen med DITT liv?
vänligaste hälsning Evigheten
Ja, vad ska jag säga…
Det är många som är ute och cyklar bara.
En bra början är att be dem komma till dig i sömnen (även om kommunikationen då blir aningen ensidig :)
I sömnen är inte bra…..man glömmer ju allt när man vaknar😕…det blir bara som en dröm för mig.
Värmland"
Hm….jag pratar ibland med min avlidna mormor i drömmarna. Senast sa hon något i drömmen om pojkarna. Vete fan vad hon menade med det…jag sprang iväg i drömmen. Fick inte veta vad hon menade. :( Sedan innan var den rätte ngt med skivor. Vet inte…jag. Ouijabräde, spiritboard, kontakt via en spegel, man sitter framför en spegel och koncentrerar sig, sedan säger man den avlidnes namn och så ska det vara ett ljus där. Och sedan kommer den avlidne i ungefär en timme, och pratar med en. Något sånt. Minns inte allt, men ungefär. Det är några sätt att kommunicera med andar. Sedan, kan man säga: "Kom till mig och namnet, jag kallar dig från djupet av min själ, kom till mig och bringa mig en hälsning." Fick fram Billy the kids ande så, han sa Sofia.
Verkar som om Nyårskvällens festligheter sätter märkliga griller i skallen på en del.
Värmland"
Skickar här bara en kort kommentar på betald arbetstid…
Jag skulle inte säga att använda eller utnyttja DRÖMMEN är något förkastligt. Alla vet att i drömmen kan allt hända.
Att önska sig ett besök av någon i drömmen kan mycket väl gå i uppfyllelse.
Sen är förstås en helt annan sak om man kommer ihåg drömmen efteråt, precis som du säger GH. Eller kan tolka det som visas.