Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1939 ggr
[Sotis00]
0

Ser nån nått?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag undrar om någon ser nått ande/spöke på denna bild? Min storasyster stör sig sjukt mycket på att det låter här utanför när hon ska försöka att sova. Hon säger att det låter som att det är nån som går omkring.. 🤔

[Glitterregn]
2

Jag har tyvärr inte den förmågan men jag är lite nyfiken bara. Har någon mer i huset hört detta?

TezzD
1

Första som slår mig när jag kollar på bilden är ett barn som springer omkring och leker.
Om det stämmer och är en ande vet jag ej, eller så är det energier ifrån en familj som bott där förut som finns kvar.

HjärtaRosalee
SajtVärd: Änglar -ifokus
Medarbetare: barn.ifokus. 

TezzD
1

7-10 år

HjärtaRosalee

Joni93
0

Det ser ut som en liten flicka mellan väggen och byrån. Det ser ut lite som ett ansikte med hår och en typ mörk lång klänning till, men jag antar att det bara är skugga ut i det andra rummet. Om man zoomar in lite extra ser det ut som två tydliga ögon. Men det är inget man ser så uppenbart. Och ju mer man TÄNKER på det, desto mer SER man det. Gäller alla människor som tror sig ha närvaro av t ex "spöken". Vill man inte se det, bör man inte ge det utrymme att tänka pås.

Aurorai
1

nu är inte jag värsta mediumet så jag kan ju ha helt fel , men fick känslan av en liten flicka,runt 5-6 år, med hårfärgen mörkblond typ.

TezzD
1

Jag ser ingenting, däremot så känner jag in närvaron på bilden.
Man behöver inte alltid se med det blotta ögat 😎 som jag skrev, ett barn. 7-10 år, men visst kan hon vara 6 med 😃

HjärtaRosalee

Joni93
0

Nej, ingen har den förmågan. Att kunna känna in något sådant på ett digitalt foto över internet! Kom igen nu folk! skärp er

TezzD
2

Klart man har 😉 inte alla men vissa…. ett foto sprider energier var det än kommer ifrån, likväl som att man sett det på en tavla i en hall 🙂

HjärtaRosalee

Joni93
0

Nej, tyvärr. Det hänger inte ihop så. Att i ögonblicket man tog fotot så stannar energin kvar i själva fotot och gör så att folk kan "känna in" energin. Jag betvivlar det så fruktansvärt starkt.

Du kan inte "känna" ett digitalt foto såhär. Det är uppkopplat på internet och har antagligen större chans av att ha helt andra energier.

Du kan känna av om dina sinnen mottar intryck i din omgivning, som går att känna. Men - you can not - känna något som inte känningsbart.

Vilket ett digitalt foto skulle vara, eller en okänd människan okända ring på en för oss okänd plats.

Vi kan inte känna det för det är inte känningsbart.

För vi får inga "energiella" intryck av det här fotot.
Och det är inget kostigt med det.

TezzD
2

Kan man inte? Konstigt att jag fick den känslan då 🤔  Nu pratar du endast energier och det är olika hur man ser det beroende på tro.. man kan visst få en känsla om ett fotografi, vart det än är taget och så är det, säger jag, sen har du din åsikt 🙂 

sen skrev jag även att jag inte vet om det faktiskt stämmer, det jag kände.

Ser som sagt inte ett smack på bilden… men visst är det som du säger, ju mer man letar desto mer ser man för sinnet skapar alla möjliga figurer när man väl vill se något.

HjärtaRosalee

Joni93
0

Energierna är ju detsamma även om de manifesterar sig på olika sätt för olika människor med olika tro. Vi lever ju faktiskt i - samma - värld. Så förklara då, vad det finns för resterande energier i fotot från det ögonblicket det togs. Om det nu är så det fungerar. Som gör att du kan "känna in" att det skulle handla om en 7-10-årig flicka. Vad är det du känner in? Vad är det för "energier"? Vet du det själv? Och ja, det är väl klart att man kan få en känsla av ett fotografi, och det kanske är beroende på vad du ser och vad du associerar det till. Du kan självklart ta in en viss mängd av energiell information från ett kort och även ett "digitalt" foto. Men jag tvivlar och förkastar att man kan få korrekt information om saker som ålder osv. Det är överhuvudtaget inte kännbart på den nivån, på det här sättet, men varför tror människor det? Jag tror det är en fel bild människor har fått om vad energi är och hur man "känner in" det. Att det skulle vara så att man kunde få ut sån information utifrån ett foto över internet. Och jag beklagar det.

TezzD
4

Du har ju läst allt jag skrivit och tolkat mig helt fel. 
Jag har nu två ggr sagt att det bara är en känsla och att det kanske inte är korrekt… 
Min känsla kan jag tyvärr inte förneka eller förkasta--- du säger ju själv nu att "det är väl klart att man kan få en känsla av ett fotografi," och"Du kan självklart ta in en viss mängd av energiell information från ett kort och även ett "digitalt" foto".

Så varför fortsätter du att diskutera? En vänlig fråga… Jag har ju som sagt redan berättat att det inte är energier…

HjärtaRosalee

Joni93
0

MEN VAR KOMMER KÄNSLAN IFRÅN DÅ? Totalt endast från dig själv? Vad har din totalt personliga känsla någonting med bilden att göra mer en att det är från den du får känslan ifrån isåfall? Jag fortsätter för att du skriver att "däremot känner jag in närvaron på bilden" Är det en närvaro i ditt eget huvud? Det jag menar är att du inte kan uppfatta såna saker som "närvaro" från massa pixlar som varit uppe fram och tillbaka i en satellit. Det handlar inte om en förneka eller förkasta sin känsla. Men att tolka verkligheten rätt.

TezzD
7

#13 har du hamnat i fel forum kanske? 
Här pratar vi om övernaturligt… det finns inga specifika förklaringar till varifrån känslor/energier/andar osv kommer ifrån…

Söker du vetenskapliga bevis så är kanske övernaturligt inte en sajt för dig? 

Jag förnimmer känslan ifrån mina vägledare som visar mig bilder.

Kanske är dom bara i mitt huvud, min hjärna, vem vet, men jag litar på dom, mer än vetenskapen

HjärtaRosalee

Loris M
6

Men vad spelar det för roll var hon får känslan ifrån och vad spelar det för roll om det är en energi eller en känsla eller något annat? Det viktigaste är att det går att få fram korrekt information genom att titta på ett digitalt foto, för det gör det.

Har själv blivit avläst med otroligt stor precision där han som gjorde det hade enbart mitt foto att gå på och inget annat och inte heller känner mig och aldrig har träffat mig. Det var inte heller saker som skulle passa in på vem som helst. Han beskrev mig ingående som person, vän, hur andra ser på mig, vad jag tänker om mig själv, vad jag vill, önskar… allt stämde.

Så kalla det vad du vill, men det går att få fram information om personen i fråga samt det som händer runt hen, genom att titta på ett foto.

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Joni93
0

Har jag hamnat fel för att jag säger att man inte kan få ut energiell information av ett foto på internet menar du? Har du inte tänkt på någon gång att du kanske blir vägledd "fel"? Då du kanske "känner in" saker som kanske inte har någon kontakt med det verkliga överhuvudtaget.

TezzD
5

Nej det menar jag inte. Men om du inte tror på att "overkliga" saker sker….

Det "verkliga" skriver du väldigt ofta… inget av det här är ju egentligen verkligt, så varför så noga ? 😉

HjärtaRosalee

Joni93
0

#15 Tycker du inte det är relevant att veta var dessa känslor kommer ifrån när man tolkar en bild? Och speciellt när man säger att man känner in en "närvaro". Känns det inte relevant att undra det? Det "viktigaste", säger du, är att få ut korrekt information ur ett digitalt foto. Så vad händer, och var har det gått fel, när man uppfattar informationen inkorrekt? Kan det bero på att man har så lite information att gå på från början att det inte går att dra "rätt" slutsatser? Mm, okej du säger att du blivit avläst. Blev du då avläst via ett foto av dig på internet?? Eller hade han kanske möjlighet att känna av dina energier? Jag har ALDRIG påstått att jag inte tror på "övernaturlighet" eller att jag förkastar att det går att få ut energiell information. Men det jag påstår, är att det INTE går att få ut sån information från PIXLAR på internet! kom igen

TezzD
5

Och hur vet du att det är inkorrekt info #18? 😉

HjärtaRosalee

TezzD
6

Jag behöver faktiskt inte få förklaringar när jag själv ställer frågor, vissa personers intuitioner stämmer klockrent och andras inte… men det gör mig inget om någon har fel eller rätt för man vet ju själv inte svaret, i detta fall med bilder…

Jag litar på min info har jag sagt iaf, och om du då kallar det "bulls**" att man kan få fram info från pixlar så är det ju upp till dig…

HjärtaRosalee

Joni93
0

Sannolikheten är ju att det inte är det.
Sannolikheten är ju större att det är en slump
om det ens stämmer till och med.

För processen av att ha tagit in intrycket och information - till att tolka vad det är för information på ett "korrekt" sätt - har inte varit fullständigt.

Du har inte kunnat ta in den informationen för att den inte finns, för att kunna komma fram till en slutsats som kan vara "korrekt".

Tror du inte det?

Loris M
5

#18 Tycker du inte det är relevant att veta var dessa känslor kommer ifrån när man tolkar en bild?

Faktiskt inte. Så länge informationen jag får är korrekt. Jag vet inte hur det fungerar eller hur han kunde känna in men jag tror på honom eftersom informationen var rätt. Jag ser det som så, jag vet inte heller hur den här datorn som jag skriver på fungerar egentligen och hur den gör för att du ska kunna läsa det jag skiver. Men jag vet att det fungerar och det räcker för mig.

Så vad händer, och var har det gått fel, när man uppfattar informationen inkorrekt? Kan det bero på att man har så lite information att gå på från början att det inte går att dra "rätt" slutsatser?

Nej. Då skulle jag tolka det som att han inte kunde sin sak helt enkelt. Han var inte duktig eller medial.

Mm, okej du säger att du blivit avläst. Blev du då avläst via ett foto av dig på internet?? Eller hade han kanske möjlighet att känna av dina energier?

Om du med "känna av energier" menar att han träffat mig så är svaret nej. Det var ett foto som skickades via mail.

Jag har ALDRIG påstått att jag inte tror på "övernaturlighet" eller att jag förkastar att det går att få ut energiell information.
Men det jag påstår, är att det INTE går att få ut sån information från
PIXLAR på internet! (min understryckning)

Nu blir jag förvirrad. 🤔Vad är det du menar? Du förkastar inte att det går att få energiell information samtidigt säger du att det inte går. I vilket situationer går det att få ut en sådan information som jag beskrivit? Menar du att det går endast om man möter personen i fråga eller har tillgång till information så man själv kan dra logiska slutsatser utifrån det. Men inte om man enbart har ett foto via internet? Om det är det du menar så säger jag: Jo, det går!

"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi

Joni93
0

#20 Vad är det för förklaringar du inte behöver när du ställer frågor? och det jag säger är att du kanske inte BÖR lita på all info dina "vägledare" ger dig iform av känslor och bilder. Eftersom infromationen inte alltid är rätt. och det kanske inte är konstigt, om det mer kommer från dig själv än "världen", vilket det sannolikt gör när man säger sig känna saker utifrån något man kan få så lite information ifrån. Gör jag mig förstådd? Du verkar vara ovanligt fast i ditt sätt att tänka för att vara "öppen" för verkliga saker här i världen även om vi inte kan se dem alltid.

TezzD
6

Klart jag är öppen för förslag :) 
Men nu pratar vi bara om en sak och den saken står jag fast vid.😃

Det går 👍 Och mina vägledare har haft rätt 10 av 10 ggr så varför ska jag börja tvivla för att du säger att det inte alltid är rätt?

HjärtaRosalee

Joni93
0

Jag tror inte. Att du har haft rätt 10 av 10 ggr. Bara för att du säger det. Du står fast vid vad? förtydliga, tack. Jag står fast vid att det inte är möjligt, i den grad, som det verkar vara, att "medialt begåvade" människor kan känna av energier (t ex närvaro) i digitala foton på internet. För att, du har till att börja med fotot ovan, i en kamera, där bilden togs. Den går på energi, som förbrukas när kameran är på. Energi som påverkar alla foton. För att sedan sättas in på deras datorn - ny energi. Och kan du då tänka dig bilden på internet, som uppkopplas via signaler som skickas ut i rymden. Kan du tänka dig att det kan vara en liten energiutbytning mot vad det var från början när bilden togs? Därav får man inte ut den energi-information som man kanske råkar tro att man kan från bilden. Det enda som återstår från bilden är "bilden", ljuset som reflekteras och får oss att se det vi ser, och känna vad vi känner. Fotografiet och det som är på fotografiet är inte samma sak. Har inte samma atomuppbyggnad eller energi. Så till att börja med, är ett foto i sig en sak som inte sänder riktiga, som i korrekta, energier. Däremot, kan det absolut finnas i fysiska foton energier utav energier som kommit i kontakt med fotots materia. Det du ser på en bild påverkar ditt synsinne som påverkar hjärnan. Dina energier runt dig eller dina egna påverkar ditt sätt att tolka bilden. När det gäller att "känna av" vad som är energier, handlar det just om att känna. Det är inte det sinnet som stimuleras när du ser ett foto på internet. Det är klart att du känner, men det är utifrån dina associationer och tolkningar av bilden (reflektionerna av ljus) detta kommer ifrån. .

Joni93
0

Det är klart att du känner, men det är utifrån dina associationer och tolkningar av bilden (reflektionerna av ljus) detta kommer ifrån - och ditt eget psyke.