OT Obehagligt!
Hej alla.
Jag stod i duschen och funderade på varför jag absolut avskyr när mina fötter är smutsiga.Tycker mycket om att gå barfota-men inte att fötterna ändrar färg.Jag får svårt att andas…Jag tycker inte heller om att hålla i stålull,det ger mig också obehagskänsla.
Har ni nåt som ni tycker är obehagligt?Tänkte att det kanske kunde bli en rolig tråd om det!
Kramar/Galdra
Jag älskar att simma,dyka och bada i havet och det är så romantiskt att bada på natten…MEN jag får panik och tror det ska komma en Haj eller en mördare som drar ner mig i det svarta djupet
DO-do-DO-do-DO-do…vi har väl alla hört det ljudet i Hajenfilmerna…..när hajen kommer….Brrrrrr….Skalbaggar äcklar mig oxå ,klarar inte att krossa dom,det knastrar så jäkligt…
Höjdskräcken är bland det värsta,när gubben drar ut mig på äventyr…fi katten…
MQ
Smålog när jag läste om era obehag.. Du skulle se mina fötter Galdra.. har problem med torra, spruckna hälar och där fastanar allt när jag kliver omkring i mina rabatter därute och klipper lite gräs så de får en helt annan färg..
Jag älskar också att simma, men har precis samma känslan.. Vill vara där jag har nära till land eller vattnet är riktigt klart.. har väl också blivit skrämd av Hajen.. Till och i siomhallen när jag var liten fantiserade jag att et plötsligt skulle öppnas en lucka och de skulle släppa ut en haj..
har även obehag att simma intill stora båtar.. huuu.. tanken att skulle behöva simma runt en mossig, rostig gammal båt får mig att rysa. Eller simma över ett sjunket vrak..

Jag gillar inte… när inte bläckpennor fungerar. Jag tycker det ljudet får mig att rysa. Jag gillar inte heller gråsuggor. Annars är väl det mesta oki !!
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Jag älskar också att simma. Helst i sjöar, och speciellt i Lerjevallssjön i Arkelstorp. MEN så hörde jag en skröna, eller om det är sant, om att en man dränkt sig där o man hade inte hittat honom än… Då tänkte jag först att han såklart inte gjorde det, men det blev till hjärnspöken på mig. Jag vågar inte längre simma med öppna ögon där eller dyka… Tycker inte om att bada där på kvällningen heller, inbillar mig att han ska komma o dra ner mig!!! Ugah!!

Vad tycker ni om vita kritor på svarta tavlan?????Eller det finns dom som inte kan hålla i aluminiumfolie….Eller nån som gillar tvestjärtar som plötsligt dyker upp i brevlådan eller i tidningen…
Usch, kritor överhuvudtaget. jag har problem med det ljudet, ja.
Jag har också vissa konstiga grejer som jag reagerar på: smutsig, torr potatis. Oglaserad keramik. Ytor som är lite torrt jordiga. Det ludna skinnet på persikor.
Det får mig att rysa över hela kroppen och jag får panik nästan.

Jag tycker ovissheten är obehaglig, tex om man har varit hos läkarn och tagit prover och väntar på svar. Eller om ingen svarar när man ringer hem fast man vet att de är hemma osv.
Soliga hälsningar Springflower

#6 ja persikor e äckliga att ta i och bita i,tur att det numera finns nektariner. Jag hade också en stickad jumper som "åt"upp sig själv.Dvs det gick maskor och blev som ett nät.Det var vidrigt-jag kunde inte titta på den.
#8 Ja, jag kan bara äta persikor på burk. Men nektariner är helt OK. :) Konstigt va?
Jag har alltid en känsla av att vara iakttagen i duschen och speciellt om jag blundar, det känns oxå som om nån försöker strypa mig. Jag försöker ha öppna ögon så länge det går. Ruggigt.
hahaha. jag ryser när man får tejp på naglarna och ska riva bort det. XD hahaha. ^^ är lite knasig, men tycker det är ytterst obehagligt! 

Blodprov i fingret är värre än det mesta tycker jag.

Jag tycker det är läbbigt att hålla i rått kött!
Ah!! Då kom jag på….att jag har haft värsta sprutfobin (över nu) och tandläkarskräck!! Bara doften av sjukhus…eller sitta och vänta hos tandis…huhuhuhu

Bland mycket annat så avskyr jag:
1) Simma under vatten när tång/andra växter fastnar & lindar sig runt armar & ben.
2) När folk genom usla ordvitsar & annat syftar på sitt sexliv. Som när ett par man besöker börjar strö sexskämt omkring sig, får mig att vilja spy, skrika & gå därifrån.
3) Folk som sitter & suger rent i käften på sig själva med smackande ljud. Får mig verkligen att krypa ur skinnet & jag fräste åt brorsan en gång: "prövat Corega Tabs, eller?" .
Har av nån konstig anledning obehag för varmt kartonpapper.. :) T. ex pizzakartonger när man bär hem pizza.. Det bara går ilningar genom kroppen.. samma med vått tidningspapper.. och naturligtvis att tänka sig att man skulle bita i glasspapper eller folie.. huuu

Klarar inte av blött papper…Usch!!! Typ toalettpapper då…
Slicka på tyg är obehagligt. Och insekter, dom är fruktansvärda! Hittade nyss en fet tvesjärt i sängen, det var riktigt riktigt hemskt! Kommer inte kunna gå och lägga mig på ett bra tag :/
Men min största fobi, näst efter insekter förstås, är att titta på när folk borstar tänderna. Det är tortyr!
Bita i papper får mig att rysa fruktansvärt…Särskilt typ hushållspapper..Jag mår illa bara jag tänker tanken…Yäch….

Älskar att simma men badar INTE själv o INTE på djupt eller mörkt vatten då kommer paniken, ormar tycker jag är vackra, ett sånt program på tv o jag är "fastfrusen" sen kommer MARDRÖMMEN!! Har drömt samma dröm efter varje ormprogram senaste 15 åren, usch! Ser jag ett hus som brinner eller en skogsbrand får jag panik likaså…annars är jag väl ganska lugn numera ha,ha!
Kram Sussie
Jag vill att det ska bli LAG på att spindlar ska ha träskor och klampa när dom kommer, så man hinner undan!!
Jag är bara SÅ rädd för dom.
Detta fär att när jag var liten, fick jag läsa i en tidning om en som legat och solat på stranden och känt ett stick på kinden.
Det svullnade upp rejält och hon kände att det liksom kittlade innaför skinnet.
Det blev operation och när dom skär upp så VÄLLER det ut bebisspindlar!!!!
Vet inte om det är sant, men JAG blev rädd för resten av mit liv!
Studsar som den värsta gummiboll och skriker när jag ser en spindel nu!
*Yack*
Kram // Shintaida

#21 Ja jag har oockså hört den historien.Jag vet inte om det är en skröna.Haru hört den om Yuccapalmen då?(Vet inte om stavningen är rätt?)Om det finns knölar på stammen,kan det vara spindel ägg lagda i palmen.När dom mognat sprider sig tusentals små spindlar rekordsnabbt…Skröna?-Vet inte?Äckligt?Jajamänsan.
kram
SKA AAAALDRIG KÖPA EN SÅN!!!
Ger någon mig en sån får dom ta den med sig…usch och fy!!!
Tack för varningen, kära Galdra!!
Saknar Dig!
Kramen till Dig // Shintaida
Jag bor i ett paddrike. De trivs förträffligt runt vårt hus och mörka juli och augustikvällar får man zickzacka. En del är stora som knytnäven och jag gillar inte att kliva på dem - milt sagt!!
*ler liite elakt* Och spindelbona på bananerna!! ;-)
#22 Jag drömde häromnatten att jag petade i en blomkruka och ut kom en stor spindel-kackerlacka.
Det var en blandning av dem två och stor var den också ,som en fågelspindel ungefär.
Jag tänkte i drömmen att jag aldrig kommer att köpa en blomma mer.
Tvi,nu ryser jag….
I natt drömde jag om att jag plockade ut ca 15 olika sorters tandställningar ur min mun!
Munnen var full med skrot *asgarv* Tolkar den själv som att jag får sluta snacka så mycket skit, kan bli taskig eftersmak
Eller att jag måste bli mjukare i mina ord. Nåja, på tal om drömmar!
Kram
Jag kan inte hålla i en glasspinne av trä…
Den där torra, sträva känslan- *brrr* Måste linda glasspappret runt pinnen när jag hjälper minstingen att få i sig sin glass! Däremot fungerar det bra att hålla i vilket annat trä som helst- vedpinnar, blyertspennor etc. Konstigt!
Metallbestick mot oglaserad keramik,,,,,,,,,*går och spyr*
Allehanda småkryp som vill bosätta sig inomhus och som jag inte vet vad det är. *SMACK!* Spindlar o dyl. är välkomna.
#25 Nu trillade polletten ner Bybo! Min dröm och samtalet vi hade i går kväll
. Får ta och mjuka till mig en del!
Kram
# 30 Aha, tror du det? Ja, kanske. Men mjuk är du och det är kanske det som är grejen. Ja, att du går lite ifrån din egen väg så att säga..Hm…Fattar du? KRAM
ja jag förstår precis vad den handlar om nu
Kram
Jag är rädd för kramar och att folk tar på mig eller mitt hår.
Och kryp,larver..uuuusccchhhh, och så är jag rädd för en massa annat också
Helena

#23 Ja visst saknar jag dig också-och alla andra.Vi byter altantak och målar .Så jag skulle behöva lite energi igen.Jag kände mig så energisg i Avesta.
Det värsta jag vet är ballonger och löständer får värsta gåshud och panik.
#25 Bybo!
Jag vågar snart inte köpa något om Du skräms så! *fniss*
I och för sig gillar min plånbok pengarna den lyckas få men jag kommer att plocka isär varenda frukt - grönsak och blomma innan jag betalar för det.
Såmed andra ord - många inköp blir det nog inte mer i framtiden!
Jag kommer att bli som en kändis: RIK OCH SMAL!! *skrattar*
Ljus och kram på Dig, Bybo // Shintaida

Hahhaha, vilken rolig tråd!!!
Själv har jag nån hangup när barn cyklar på trehjulingar och är barfota. Jag har fått för mig att de kommer skrapa upp sina stackars stortår på asfalten. Ja, jag vet, jag är inte riktigt riktig…
Sen kan jag bara inte med spindlar. Det kryper i mig. Så ni kan tro vad jag grät när vi fick in en stor kärrspindel förra sommaren. (Sveriges största) Hua. Men jag överlevde det med. :)

#37 Va kärrspindel,har aldrig hört att det finns såna.I Sverige????Hur stor är den då???(Vill egentligen inte veta det-men känner att jag måste)
Jag kan inte ta i frigolit och liknande material, ryser så fruktansvärt.
Kärrspindlar ska vara den enda spindeln i Sverige som kan bitas, hur det är med det vet jag inte.
Helena

http://www.entomologi.se/cgi-bin/enter_sp.cgi?iljwhat=8001
Dö inte nu, utan scrolla ner och läs mer om den i scrollisten på höger sida. Den gula blomman är inte en smörblomma utan en kabbaleka, och den spindeln är inte helt fullvuxen enligt texten.
Men ja, ni förstår ju varför jag blev rädd. *S*

Ja, om man är överkänslig så kan man tydligen bli riktigt sjuk, men annars ska det vara som ett getingstick. Tänker INTE prova!

Fy vad läskig.har aldrig sett eller hört om den förut…..Ja jag tycker inte om den-det har jag redan bestämt.Men tack för tipset-ska hålla utkik när jag vandrar i skogsmark eller kärr.

Tror inte det behövs, utan njut av promenaden istället. Tror de bara bits om man leker med dem, petar med pinnar på dem och så där. Och det gör inte vi, för vi är så förnuftiga av oss.
//Paula
Jag hatar när folk pillar mig i naveln… Efter en kort stund kryper det i hela kroppen & det känns som jag måste slåss.. Min ena bror var bra på att jävlas när vi var yngre & han fick sig nog några smällar… Var inne ett tag på att pierca naveln, men ville inte utsätta piercaren för ev snytingar :)

Jag avskyr att skära lever
Jag klarar inte att höra ljudet av borstande från en skrubb borste, eller att lyssna på andra som borstar tänderna. Jag får ståpäls av det ljudet….

Ryser när bestick skär mot tallriken. Har svårt för när folk äter med öppen mun och smaskar. och det är ruskigt att plocka bort fästingar fy vilka otäcka kryp! Blä jag tom limmar dom i en burk för att dom inte ska återkomma igen…har riktigt fästing fobi!
När jag läste #47 och #48 kom jag på att jag också har svårt för att lyssna på när någon annan borstar tänderna. Jag kan utan problem borsta mina barns tänder, men när min man borstar sina får jag gå därifrån… Och smaskande, sväljande ljud när folk äter, huvva! *hmm*
# 36 Hahaha…Förlåt eller nåt…
# 41 *gapskratt* Du var ju bra på att skrämmas!!
Hm…jag har en kompis som inte vågar bada i en liten sjö vi har( blodiglarna bryr hon sig inte om) för där håller en stor jäkla spindel till…tror att den kan hålla till även i vattnet bland näckrosor typ…Men det är nog inte en kärrspindel…fast stor som fan och var nog närmare röd!!!! Nån som vet vad det kan vara för en sort?

Att få älgloppor i håret när man går i skogen om hösten! Fy attan!
#50 Bybo!
Inte behöver Du förlåta…utan önska mig spindelfria bananer och blommor istället!!! tihi
Med Ljus // Shintaida
# 52 *skratt* Ja, det gör jag. Och så inte att förglömma…TANKENSKRAFT! ;-)
Det var något nytt om galdra jag inte visste, själv avskyr jag pennor som gnisslar och ormar.
kram cilla.
Kackelakor eller skalbaggar ger mig ruskiga rysningar…..

Jaha hörrni det blev en rolig tråd.Dom flesta tycker nåt e riktigt obehagligt.Tack för att ni delgav oss andra era sk "fobier"eller obehagskänslor.En sista undran :Alla gillar att flyga?Eller????kram/Galdra

#56 Jag har fobier för råttor och möss =) Nej jag är otroligt flygrädd, jag tror att planet ska störta men i nästa andetag tänker jag att om det störtar och jag dör så finns det en mening med det också =)
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

#57 HAHAHA.Foten i kläm?Jajamänsan.HIHI

Jag avskyr naglar som skrapar mot vattenburna element! Huvva! Åsså jord å sand under mina naglar och att skala apelsiner ger mig slibbiga rysningar.

Förlåt jag meanr.Positivt tänkande in i det sista!
#18 Nu kan jag inte hålla mig längre.Varför ska man slicka på tyg?Ivilket sammanhang?
#59 *fniss* Ojoj, vad har du varit med om för ett märkligt trauma…Tånaglar som skra….. :-) Du var rolig du. Sorry, hoppas att du inte tar illa upp…..

#18 Ja vad i all världen! Har aldrig slickat på tyg själv, måste nog prova.Hihi.

#60 Jamen tänk så underbart att ha ett Positivt tänkande in i det sista! Då dör man med ett lugn och med ett leende på läpparna =) Men jag vill inte gärna dö i en flygkrasch!!!
Elisabeth

#63 Nej jag håller med dig.Det vill inte jag heller.Och visst är det lite tystare i kabinen när man startar och landar….det är då det är som läskigast.
#57 Det är så jag kom över min flygrädsla….jag tänkte bara att störtar planet så är det meningen,jag kan inte undkomma mitt öde.

Det värsta obehaget tycker jag ändå är människor som vill andra illa. Människor som vill skada och skadar andra, t.o.m mördar andra människor. Dom har oftast en väldigt dålig självkänsla och självbild och jag önskar att dom får mer möjligheter att jobba mer med sig själva så att dom får mer medkänsla till andra istället. Det är så ledsamt och tragiskt för både dom själva och dom som blir drabbade.
Elisabeth

jag tycker det är äckligt jobbigt när någon drar naglarna mot svarta tavlan i skolan!
det skär i öronen, USCH säger jag bara!!!!

Rolig tråd…
Själv har jag den pinsamheten att jag inte kan äta apelsiner eller dricka apelsinjuice om jag har något av lammull på mej, eller raggsockor, Det gnisslar i huvudet bara jag tänker tanken…
..jag har "ärft" en egenheten från en nära vän som gick bort för mer än 20 är sedan.
Eller smörknivar i metall istället för trä, skär det mot kanten..ihhhihhihhh….så dööör jag.

…Underbara Augusti….men varför VARFÖR invaderas trädgården av dessa neongröna, prassliga, spretiga och stundtals flygande monster? Redan i maj kan jag börja tänka på kommande skräckscenarier…Tänk om jag rensar i rabatterna och plötsligt får en sådan i min hand….ganska troligt eftersom de är perfekt kamoflerade…Vågar inte ens tänka på vad som kan hända då :-o
Galgar- galgar är en annan ångestladdare, hatar galgar men behöver dom så väl trots allt. Tar man en galge ur garderoben så trasslar de närmast hängande 6 in sig….det slammrar, gnisslar och tär på min energi :-)
Spindlar hatar jag x( Ser jag en så skriker ja å studdsar som en galning. (De smååå orange klarar jag :P) Men eftersomatt mina brorsor älskar å jävlas så blir det ju aldrig bättre, nu för tiden gråter ja om dom kommer för nära…
Å simma i sjöar *HJÄLP!* Jag e überrädd för att det ska komma stora fiskar å käka på mina tår *ryser* Men jag älskar ju å bada..
Kramar -C-

# 71…spindlar *kallsvett*. Du, jag klarar också av dom där små oranga, brukar sällan bli mer än 1-2 mm stora :-))))))
Kan inte bringa mod att fotografera dom ….men det finns neongröna spindlar i trädgården också, vissa blir hiskligt stora.
Trädgården är ingen lek precis :-/
Louise
Spyflugor!
Stora svarta bestar, som rätt vad det är, störtar i skallen på en! Dessutom är dom ju hypernervösa! Far runt som osaliga andar - om uttrycket tillåts - och har alltid en förmåga att väcka en tidigt på morgonen, vid femtiden ungefär som en irriterande väckarkloka. 
"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Vindruvor har jag svårt för,även när jag ser andra äta dom!Krusbär också! Jag ryser,kan inte titta på! Barn som suger på blöta Lovikavantar brrrr!
#56Jag älskar att flyga. Njuter när planet lyfter från marken och samma när planet går ner för landning.