Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 2918 ggr
Malin1
1

otäck dröm..

drömde en otäck dröm igår..
har liksom etsat sig fast på något vis..

drömde att jag liksom typ skulle peta mig i örat varvid jag får blod på fingret.. sen börjar det rinna rätt kraftigt ur bägge öronen..

jag blev mycket rädd i drömmen..

sen vaknade jag..

Någon som kan hjälpa med drömtydning????

/Kram Malin

fru_L
0

kan det vara så att du inte vill höra allt som sägs… Rött står för bla. kärlek men även för aktivitet.och blod är ju livsviktigt, utan blod så dör vi. tar du inte till díg av possitivt beröm. eller är det så mycket runtomkring dej just nu så du "orkar" inte ta allt till dej (jag har en känlsa av possitiva saker även om du uppfattar det som jobbigt) så du låter all "rinna ut" istället. några tankegångar. hoppas det kan vara till hjälp

kram kicki

Carina.S
0

Fick bara en känsla av du kanske tycker det känns som att din livskraft rinner ur dig…Knäppt uttryckt kanske, men detta du drömde kan ju vara symboliskt för att du kanske tycker något rinner ur/ifrån  dig, utan din " kontroll"?? Bara en gissnig???

fru_L
0

kan stämma ganska bra med tanke på att utan blod så dör vi.

fru_L
0

men å andra sidan är det bara malin 1 som vet om tolkning känns rätt

Malin1
0

hm ja jag vet inte, har alltid svårt att ta till mig beröm…
;) slår det ifrån mig, kan suga åt mig en stund sen analyserar jag sönder det och får det till något negativt istället.. inte så bra jag vet…. ;)

#1: det kan mycket väl vara så… :)

Tara
0

Malin1, kanske du finner något på dom här länkarna/Kram

http://www.orkanensoga.se/news-dd.htm

http://www.kolumbus.fi/~seanhype/virtual/

YvonneW
0

Hej!

Titta på första sidan som #6 Tara lagt ut ovan. Läste en fråga om donation och svaret var omtumlande. Ungefär vad jag misstänkte, fast jag inte kunde förklara det så. Titta in där ni som är intresserade av ämnet. Vi hade ju en lång tråd om donation tidigare, men jag vet inte om jag får kopiera text och lägga in. Hänvisar därför istället.

Letar också efter drömtydning eftersom jag själv har en återkommande dröm som är frustrerande och fylld av skam och skuld. Men något liknande finns inte med på någon av sajterna ovan.

Jag upptäcker att jag "glömt bort" mina kära anhöriga som avlidit, men i drömmen lever dom. Jag kan bara inte hitta dem eftersom det alltid finns hinder ivägen. Får höra på t ex en tel-svarare att jag skall ringa upp densamma för han/hon söker  mig utan att lyckas. Försöker ringa upp, men det går inte. Jag blir så frustrerad. Skäms och undrar hur jag kunnat glömma. Det måste ju vara länge sedan jag hörde av mig. Först när jag vaknar och minns verkligheten vet jag ju att dom är döda.

Någon här på sajten som har tips om vad drömmen betyder? Söker dom mig eller har jag dåligt samvete för att jag inte tänker på dem varje dag längre?

Kram/Yvonne

Elisabeth-J
0

#7 Den drömmen ser jag som att dina nära söker kontakt med dig från andevärlden men du hindrar dig själv att uppmärksamma när dom kommer eller att du tvivlar på dig själv trots att du känner, hör eller ser. Hindrar du dig själv i dig mediala utveckling?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

YvonneW
0

#8 Tack för ditt svar Elisabeth!

Ja, jag tvivlar mycket på min förmåga. Kom ju inte längre än till en enda kommunikation via lampan. Efteråt tänkte jag att det säkert var något fel på strömstyrkan eller likande och att jag lurade mig själv för att jag så gärna ville att det skulle vara kontakt med min mamma.

Men i drömmarna är det min första make, som dog 1982, som jag upplever vill ha kontakt med mig. Ibland är vi så nära i drömmen, men då händer alltid något som skiljer oss åt igen och jag blir så förtvivlad. Händelserna i drömmen varierar, men går ut på samma sak. En gång var jag i en danssalong med mycket folk. Då får jag syn på honom. Han ler och kommer emot mig, räcker ut handen och jag klämmer mig fram genom folkhopen och våra händer möts nästan. Vi skall dansa tillsammans och jag blir så lycklig. Men då rycker någon annan tag i mig som är för stark för mig och drar undan mig. Jag sparkar och skriker och försöker komma loss, men när jag väl kommer undan hittar jag inte min kära igen. Jag letar och letar, men förgäves. Och jag är alltid ung i drömmen, lika ung som jag var när vi levde tillsammans.  

Jag har gjort flera försök till Meditation och kontakt via lampan, men det går inte. Det var nog inte bra att börja fundera över fel i strömstyrkan. Tror jag bortförklarar ibland fast jag vill tro.

Ett sätt som jag brukar känna av min fd man på är lukten av rök. Han rökte nämligen, också i bilen. Och ibland påminns jag om honom när jag kör bil och det börjar lukta cigarrettrök i bilen väldigt tydligt. Men då vet jag inte hur jag skall hantera situationen. Kan jag via denna rökdoft få kontakt så att vi kan kommunicera? Hur? Ibland pratar jag, om jag är ensam. Men det blir bara en monolog. Uppfattar inga svar. Jag vill ha kontakt, men kanske är jag innerst inne lite rädd också?

Kram/Yvonne

Elisabeth-J
0

#9 Dom visar dig väldigt tydligt att dom vill ha kontakt och jag tror att det finns en liten rädsla trots att du så gärna vill och det kan hindra. När du känner närvaro som exempelvis rökdoften, fråga vad han vill säga. Svaret kan komma som en bild eller att du bara förnimmer en känsla av budskapet eller så kan det komma som en tanke. Då gäller det verkligen att lita till den känslan eller tanken och det är allas våra största problem som vi får jobba hårt med i början, att verkligen lita till känslan eller tanken som plötsligt kommer.

Elisabeth 

SEViking
0

#10 Ja det är svårt, man vill ju hela tiden slå bort mycke som sina egna fantasier. Jättesvårt asså, å i början känner man sig som riktigt spejsad.

Men "what a heck", spejsad e man ju ändå, så lite mer eller mindre e ju inget som skadar. Glad 

SEV

SEViking
0

Åså kan jag ju meddela att ja va den första som fick in en

Glad 

i den här tråden *flin*

SEV

Elisabeth-J
0

#12 Ja det har du rätt i! Fy på oss!!! Glad

Elisabeth 

YvonneW
0

Tack Elisabeth och Viking! Ja, du har rätt Elisabeth, får försöka lita mer till min intuition; bilder, tankar och käslor som svar. Lampan kan jag skippa, det funkar inte längre. Försökte igår igen, men icke!

Var du först med smilisen Viking! Det skall jag komma ihåg. Jag gillar ju när det lyser gult som du vet. (skrattar). Skrattande