Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettövrigt
Läst 2899 ggr
Tatsu
0

Rökare!!!!

Vad jag blir brydd för er som håller på med healing och botar krämpor på varandra, att det är så många av er som röker.

Jag har inget emot rökare för det var och ens val men medge att det är ganska onyttigt och inte luktar det särskilt gott av kläder mm.

Jag har själv rökt men slutade när jag väntade mitt första barn, mamma har varit storrökare och slutat ett antal gånger och börjat igen. Men för 2 1/2 år sedan bestämde hon sig nu eller aldrig och hon klarade det utan tabletter och plåster som hon provat förut. Jag är otroligt stolt över henne för hon har gjort det jättebra.

Jag vet att det är jättesvårt att sluta och man har ingenstans att göra av med händerna( det tog lång tid att komma över bara det)Men kan ni inte skicka healing och försöka hjälpa varandra med att sluta upp att röka. Det där med att lägga undan alla pengar man spar klarade inte jag av för pengarna rinner genom mina fingrar, men man sparar nog en hel del slantar och kan köpa något annat onyttigt för dem.

Hoppas ni inte blir arg på mig för att jag skriver detta, men ni har ju barn och tänk på att de vill nog ha kvar en frisk och kry förälder.
Jag tänker bara på ert eget bästa.
Kramar från Tatsu

MissQuinn
0

Din tanke är nog god,men alla vi som röker,vet om faran och man kan inte sluta röka om man inte har bestämt sig ordentligt..healing eller inte….det går bara inte med halvdanna,impuls försök…tyvärr.

Kram 

Tuva-Lena
0

Att sluta röka gör man inte bara så där - vet jag av erfarenhet. Det är jättesvårt och helst skall psyket vara helt på topp om man skall lyckas - och hur ofta är det det..? jag har också fått en känsla av, att dom människor som besöker det här forumet är tänkare med stort T, och tyvärr så är det nog ofta just tänkare, bland annat får jag säga, som lider just av den här "åkomman". Fråga mig bara inte varför, men man kan jämföra med människor som har konstnärliga gåvor - som ofta också är rökare. Kanske kan det bero på ett oroligt/sökande sinne…? Fundersam

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

Tatsu
0

Nej jag vet att man måste ha väldigt mycket motivation och tjurighet.
Det är samma som att försöka gå ner i vikt, det blir bara åt fel håll om man inte är mentalt inställd på det.(har testat åtskilliga gånger)

MissQuinn
0

**#2 Jupp…mig i ett nötskal…Fot i munnnen
**

Morsan1
0

Jag är en periodare när det gäller rökning. Jag börjar röka vid Valborg och slutar till hösten. Våren och sommaren är jättesvåra för mig. Mycket fika utomhus, grillat, kall öl och goda drinkar. En tid med många tillfällen då en cigarett smakar extra gott.

[Hellas]
0

Jag känner inte att det är ett problem med att vara Healer samtidigt som man röker! Det är två skilda saker

Jag har inte rökt på 1 år nu vilket är skönt men….
De 1:a 3 månaderna var ett elände.
jag kände mig på alvar sjuk, jag mådde sååå dåligt.
Jag använde plåster och det fungerade med en stark vilja.

Min motivatin då…..
inköp av en Raskatt 7000:-
(Pengarna skulle ju komma någonstans ifrån).

Jag har 15 kilo extra att bära (ska jobba med det nu)
Jag är fortfarande lite röksugen i perioder

Lycka till alla Ni som vill sluta!

Carina.S
0

Jag hade också en stark motivation då jag slutade att röka för ca 16 år sen. Då skulle jag skaffa mig en ny häst, och som sagt, pengarna skulle ju tas ifrån någonstans, så det blev tlll att sluta röka. Och glad är jag för det..

P.S: Hästen har jag inte kvar längre, men jag har fortfarande avhållit mig från att börja röka…Skrattande

Helleh
0

Mina cigg är min snuttetrasa..  Jag VILL sluta, men hittar ändå på miljarder ursäkter att ta en till cigg..  Har iaf tider hos en Sluta-röka-tandhygeinist, så jag håller tummarna…  Tror jag skulle behöva nåt sätt att intala mig & få mer positiv energi till att klara av det utan större vredesutbrott :)

Kke går att meditera sig till det?

Morsan1
0

JAg läste om en kvinna som via hypnos blev av med sitt rökbehov. Hypnotisören "vände tänket" till att hon aldrig hade rökt och på det viset så fanns det inget rökbehov kvar eftersom hon "aldrig varit rökare". Undra om det funkar på smågodis, kaffebröd och goda smörgåsar???

Helleh
0

hehehehehehe

Tara
0

**

Äntligen icke-rökare skriven av Carr Allen är en bra bok för den som vill sluta röka. Läste den själv för fyra år sedan och har inte rökt en enda cigarett sedan den dagen. Var  storrökare ,ciggen var min käreste vän men jag gjorde slut med honom,och tack vare boken klarade jag det. Jag rekommenderar den/Kram

**

Helleh
0

Åhh tackar :) Den ska jag kolla upp :)

lightseeker
0

jag lade av tvärt, samtidigt som jag svängde om i min kost till helvegetarian och började att meditera och bytte umgängesformer för att kunna fortsätta avhålla mig. Dvs. väldigt radikalt, men det funkade till 100 procent.

Elisabeth-J
0

Jag slutade röka mitt i ett kaos, en sorg, jag använde plåster som fungerade otroligt bra! Men vid begravningen var det kört igen, då var det för jobbigt och jag rökte en cigg. Har bestämt mig för att sluta igen och den här gången blir det med tabletter, min mamma har använt dom och det verkar ännu bättre än plåster!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Tiia
0

#14 Heter dom Zyban?

Elisabeth-J
0

#15 Jag minns inte vad mamma sade att dom heter men det ska vara något som är helt nytt och bättre än det som har funnits tidigare. Jag ska fråga henne igen vad dom heter.

Elisabeth 

pippa__
0

Men finns det nått sätt för dom som vill så in i, men ändå inte? Min högsta önskan är att jag vaknar en morgon och inte vill ta en cigg igen…=) Men allvarligt finns det nått sätt??

Elisabeth-J
0

#17 Min mamma hade försökt på flera olika sätt men inget fungerade innan hon fick tabletterna utskrivna av sin läkare. Dom finns nu också att köpa receptfritt. Jag har hört av fler att dom är så effektiva, så kanske värt ett försök? Dyra är dom om man inte har recept, dom kostar 900 kr men vaddå, dom hade man snart rykt upp ändå!

Elisabeth 

Morsan1
0

Jag ska sluta av min egna kraft! Det har jag gett mig fan på. 9 september, då jäklar!

Men till Valborg börjar jag igen….hi hi hi

Tiia
0

Zybanen som jag har var verkligen dyra..Ledsen(har inte börjat än,skjuter upp det))

Kan bara inte förstå varför nikotinplåster m.m ska vara så dyra?

Skulle det vara billigare skulle fler sluta ,tror jag

SEViking
0

900 spänn har du ju tjänat in på 20 dagar om du normalt röker ett paket om dan., så sista dan på tredje veckam börjar du spara.

SEV

Tiia
0

#21 iofs…ok,du har väl rätt…..men jag slutar först efter min födelsedag i sept.,har jag bestämt

Tuva-Lena
0

..hur gör man om man inte röker så mycket då? men uppskattar dessa "rökpauser" desto mer då man får sig ett litet bloss..? Det svåra är inte det fysiska behovet, utan det psykiska…Hur fyller man ut den där speciella stunden med nåt annat? Fundersam

SEViking
0

#23 Skaffa en bärbar dator *skrattar*

SEV

Elisabeth-J
0

#23 Godis eller frukt kanske? Jag vet vad du menar och det är kanske svårt att hitta något i stället för men om man riktigt har bestämt sig för att sluta röka så tror jag att man hittar ett alternativ och senare undrar man varför man gillade dessa rökpauser =)

Elisabeth 

SEViking
0

Jag fyller åxå i september, å den dan ska ja röka så det bolmar ur öronen.

Jag ska inte berätta vad mina cigg kostar per styck, helt lagligt å lagliga cigg alltså, annat sysslar ja inte med. För det kanske månar om att fortsätta röka. *ler* 

SEV

Elisabeth-J
0

#26 Jag vet var man hittar dom superbilliga men tyvärr har dom inte det märke som jag röker så mina syskon handlar där Skrattande

Elisabeth 

Tiia
0

Det första tror jag kan vara att inte veta vad man ska göra med händerna

då är ju en tandpetare bra ibland,men inte hela tiden,för isåfall har man nog petat ut alla tänderna också

Tuva-Lena
0

..om inte annat så ser man ju ut som en rökt böckling i ansiktet snart…Ledsen

Elisabeth-J
0

#28 Ett handarbete eller något pyssel kan vara bra Skrattande

Elisabeth 

Tiia
0

#27,28,29 Vi skrev alla på samma tid 00:55

Elisabeth-J
0

#31 Hahaha! Det var märkligt!

Elisabeth 

Tuva-Lena
0

Nä, nu måååste jag sluta! Go´natt på era goá vänner o suss gott!

Kram ifrån Tuvstarr

Elisabeth-J
0

#33 God natt och kramar till dig!!!

Elisabeth 

SEViking
0

#27 Jag gör dom själv, så det du menar är garrat dyrare åxå :) Så nu måste ja ju skryta eller va man ska kalla det. Mina cigg kostar 15 öre styck, filtret 5, tobak 5 å paper 5 öre. Med pipa blire ju då lite billgare ändå.

Redigerat: En ex: Prince kostar 235 öre per cigg. Slut red: 

SEV

SEViking
0

Natti

SEV

Elisabeth-J
0

#35 Mamma och hennes man gjorde dom jälva förut men dom slutade efter ett tag för det var ett jobb som dom inte orkade med då dom malde tobaken osv, men billigt blev det! smaken? nej, hellre köpta i så fall!

Elisabeth 

Tiia
0

Gonatt,nu är det dags för några timmars separation från sajten….om jag då inte drömmer om ÖN…natti

Elisabeth-J
0

#38 Önskar dig härliga drömmar! God natt!

Elisabeth 

SEViking
0

Göra själv å mala å så.

Dom kanske glömde att smaksätta den. Det finns ju jättebra örtessenser numera. Mynta ger ju genast genomslag, å en hel del andra goa örter.

Jag startar morronen med att rulla ett paket, å tänker varje dag, nu har jag sparat 40 spänn. Man sitter å filosoferar me kaffekoppen å bara rullar. När man maler å så tar det bara nån timme, sen har man ju tobak för en månad, minst. Men beredningen atar ju nårta dar me smaksättning å torkning förstås. Så man måste ha lite framföörhållning.

Men du, ifall jag kommer till Backeträffen så ska alla få prova varsin, dom som vågar *ler*. 

SEV

[Lady-Oona]
0

Jag hade en otrolig hjälp när jag slutade röka…12 augusti 1996…efter att jag rökt sedan jag var 14 år (men några få uppehåll under den tiden) rökte knappt ett paket om dan då….osynliga vänner måste ha hjälpt mig….jag hade inte planerat att sluta, hade inga ambitioner just då till detta…..men plötsligt en förmiddag med 2 cigg kvar i paketet så fick jag ingivelsen att jag inte var rökare längre….något försvann inom mig…vad? inte en aning men visste att jag inte var rökare helt enklet,…tog tag i tanken  och gick och slängde cigaretterna…..började städa bort askkoppar, vädra , slita ner textilier mm för att göra rent överallt….efter 2 timmar hämtade jag de 2 cigaretterna i soppåsen och rökte upp dom, glatt illamående men hade jag betalt dom så skulle jag banne mig röka dom ockås…..efter det har jag inte tagit ett bloss, inga abstinensbesvär alls, ingen längtan, inget behov, som om jag aldrig rökt….fast jag rökt i mer än 30 år….det var bara en sak som jag drabbades av….ÖVEERvikt….masssor av kilon……jag vet inte hur det gick till, hade inte bett mina vänner, guider, ledare om hjälp….det bara blev så….och alla mina vänner utom en rökte och det brydde mig inte i ryggen, berördes inte ett dugg.

så gick det till och jag önskar er som vill sluta en massa lycka till..det är tufft det vet jag efter de gånger jag medvetet försökte innan den där dagen 12 aug. 1996.

lightseeker
0

Jag bet i ett äpple eller en skalad morot som jag bar omkring insalgen i plastfolie i ena fickan, tills dess att suget försvann. DÅ mådde jag illa så fort som jag tänkte på äpple, eller morötter.

Tatsu
0

Min mamma provade att sluta och röka  med några tabletter som hon fick utskrivet av doktorn och de var jättedyra.Men en av biverkningarna var att hon kunde inte sova, så hon blev alldeles groggy.Hon har försökt sluta hur många gånger som helst, hon har rökt i mer än 50 år.
Hon testade även nikotin plåster och tuggummi, men inget fungerade.Men när hon fick en rejäl förkylning som satte sig på luftrören så hon fick problem med andningen, då först blev hon riktigt motiverad att sluta, hon klarade det utan hjälpmedel och har varit rökfri i 2 1/2 år, hon har varit otroligt duktig.

[Hellas]
0

Det jag funderade mest på vad jag skulle göra på den tid då jag rökte. jag rökte alltid vid mina mikropausar och jag trodde att som icke rökare så tar man ingen bensträckare.
Det visade sig vara jobbigt, jag kunde inte gå ut en stund på jobbet för det var förknippat med att röka osv. Jag har fortfarande svårt för att sitta på balkongen och filosofera, det gör man ju med en ciggarett!!

Men….att man fugerar utan dessa små stunder, det gör man och man hittar andra sätt. Men som Sev skrev, det är bra med en bärbar dator.
24 timmars plåster fungkade bra tycker jag och jag var noga med att inte slarva, jag trappade av exakt på det vis som rekomenderades. jag tror det är lätt att bli girig och snabba på det hela om man tyckere det går bra. jag hade även nikotintabletter (de större sugtabletterna) i reserv om det skulle krisa. jag har dem fortfarande i väskan ifall att……….

Lycka till allihop, själv tar jag en dag i taget och är glad för varje rökfri dag för det är rent ut sakt fruktansvärt beroende att bli av med.

SEViking
0

Nu ska jag gå ut å röka en cigg  Fot i munnnen

SEV

storkenflyger
0

Sluta röka Har försökt flera gånger Misslyckades så klart Denna gång bestämde jag mig för att inte sluta röka Utan jag ska inte tända en ny cig Nu har jag inte tänt någon ny cig på fyra månader Varje morgon tycker jag att va bra jag var igår som inte tände en ny cig  Jag var storökare två pkt om dagen