Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterdrömmardrömtolkningar
Läst 20100 ggr
jeoma
7

Dröm om ormar

Någon som kan hjälpa mig att tolka min dröm jag hade inatt?

Jag och min mamma var ute någonstans och höll fast en stor orm som försökte bita oss. Jag visste i drömmen att jag/vi måste döda ormen. Vi höll fast den och den högg emot oss hela tiden, det var en kamp.

Omkring oss på marken låg långa ormar som låg helt utsträckta, vi var tvungna att hoppa över dessa samtidigt. Från träden hängde mindre ormar ned oss högg emot oss. Men de var inte lika skrämmande som den stora ormen som försökte slingra sig ur vårt grepp. 

När jag såg ned på ormen så var det helt plötsligt en kratta ?! Som vi fortfarande hade en kamp emot, vi höll i skaftet och försökte dubbelvika själva krattan så den inte kunde hugga oss..

Min mamma blev ibland lite disträ och insåg inte hur farlig ormen var, som jag krampaktigt höll fast.  

Skulle vara intressant och veta vad denna konstiga dröm betyder.

nlinds
0

gå in på drömmar iFokus :) !

"After every storm, comes a rainbow" Regnbåge

Min blogg, titta gärna in ! http://www.nattstad.se/mikomi

Fjäril
0

Hej,

Vi tyder våra egna drömmar bäst på egen hand, de behöver heller inte alltid ha någon "betydelse" - men ofta handlar det helt enkelt om känslan drömmen gav.

Ormar, vad betyder det för dig? 

Du verkar kämpa i drömmen, kanske är det så ditt liv ser ut just nu? Att du drömmer om din mamma behöver inte innebära att det är just hon, utan att det symboliserar en del av dig. Fundera på likheten (eller olikheten) mellan er båda och vad som kan vara en del av dig.

Om det var din mamma du drömde om (alltså hennes personlighet), kan det kanske vara så att ni inte "drar jämt" alla gånger och att du inte får fram de tankar och känslor du vill ha sagt. Inte att hon just ignorerar dig, men hon kanske vill bestämma åt dig (eller att du vill ha mer engagemang).

Sajtvärd på Övernaturligt

EnS
0

google översättning från sidan:

http://www.unikirja.com/kaarme-unessa 

Om du ser en orm avvecklas i en dröm , betyder det fara och fängelsestraff , betyder det också sjukdom och ilska . Orm i din dröm kan också betyda att din make kan vara otrogen mot dig .

Om du dödar en orm , betyder det att du kommer att vinna din fiende och den som är avund.

Om du ser en orm i en dröm , som försöker bita dig i benet , betyder det svartsjuka , och om ett djur biter smärtsamt , innebär det sorg och missnöje . Somliga påstår att ormen biter innebär att du är ett hot mot det okända , och genom skickliga fiender kropp .

Om ormen väser i din dröm , betyder det att en del människor försöker skada dig , men inte lyckas med det .

Om du ser en orm i en dröm eller sjuhuvad vatten orm , betyder det synd och frestelse . Om man kämpar med Ormar och huggormar kämpar betyder det att man vinner över fiender.

Om du ser ett antal ormar , betyder det att en person är en förrädisk i din närhet.

Den stora ormen , som reser sig från marken för angrepp, innebär en stark kvinnlig fiende , vilket är mycket svårt att undvika . Om den försöker att skada dig , men lyckas inte med detta, se upp för falska lovord.

Magi-cat
1

Jag tror inte ormar i drömmen betyder alla de där sakerna (i#3) eller att man kan ha som en ordbok som "översätter" drömmarna. 🙂Det hade ju varit väldigt praktiskt annars, men riktigt så enkelt är det inte.

Jag tror som #2, att det kan vara något du omedvetet eller i det dagliga livet kämpar med, som du upplever som jobbigt och att mamma i drömmen kan vara en del av dig.
Att ormen blir en kratta är intressant. En kratta är inte farlig egentligen, den kan vara "krattig" och trög, men den anfaller inte. Kanske vill drömmen säga att det du kämpar med/mot inte är så hotfullt egentligen, att du kan ändra perspektiv? 
Din mamma (i drömmen) verkar inte heller se hotet utan mer krattan. Kanske är det en strid med en "kratta"? 🙂

Bara lite tankar runt ormkrattan…

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen