Koppling?
Min pappa dog i höstas. Dagen efter hans begravning jobbar jag kväll och efter en rad tillfälligheter blir det så att jag får hem en liten övergiven kattunge då. Jag beräknade då att hon var ca 2-3 v. Om hon var 3 v skulle det innebära att hon föddes dagen efter min pappa gick bort.
Jag har växt upp med katter och alltid varit en kattmänniska, men nu inte haft katt på flera år. Att jag skulle "få" en katt just nu känns så otroligt och med tanke på tidpunkten har jag börjat se kopplingar. En slags gåva? En reinkarnation? Även pappa var en djurmänniska.
Så vad tror ni? Överanalyserar jag?
Hej! Jag vet att inom buddism och sådant så tror man tydligen på att själen flyttas till ett djur istället. Låter galet men det skulle kanske lika gärna vara din pappa. Åtminstone hans själ?
Om man tror på det, finns det.
Hej! Jag är ny här så jag kan inte så mycket än. Kanske en gåva av din pappa. Har läst här att man vilar upp sig mellan jord liven ett tag. Hoppas du får träffa honom igen snart. Eller så ville han vara en katt hos dig. Hoppa någon vet. Min mamma dog för 4 veckor sedan och jag vill bara träffa henne. Så tråkigt och meningslöst just nu. Hon var rent för ung. Men h.. cancern tog henne från oss. Kände en natt någon som tog i min fot och kände en liten vind precis vad jag kände precis när hon lämnade oss Har en kattunge som är så lik min hund jag hade som liten. Han dog för 10 år sedan. Lika i sättet ligger i min armhåla på natten. Gör likadant när han vill att jag ska vakna. Duschar med mig. Gjorde hunden med
Känn efter! Känns personligheten hos katten som samma som din pappa? Jag tror att vi inte är så.. singulära som vi ofta tänker, alltså att vi bara är på ett ställe, i en kropp. Utan att vi kan uttrycka oss i flera olika parallellt. Och både människor och djur. Kanske en del av den personligheten som är din pappa är i katten, för att vara med dig?
#2, kan säkert vara så i ditt fall med, med katten som är samma personlighet som din hund var!
♥♥♥