Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1155 ggr
SofiaBlomberg
0

Hur många guider?

Hur många guider kan man ha?

Om man kan ha flera hur påverkas man än om man bara har en ?

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Soffe
0

Man kan ha flera guider.. Jag tror att vi har en personlig guide som följer oss hela livet och sen kan det komma flera olika läroguider under livets gång som lär o hjälper oss med olika saker.. Det kan ex. komma en speciell guide i ett visst område som du behöver hjälp med och när du inte behöver hjälp med längre så kan den guiden bytas ut, för att du inte behöver honom, då det kan komma en guide som är högre utvecklad.. Så har jag läst mig till och tror på det oxå..

SofiaBlomberg
0

Ok, Min bä'ste väns mor är medium och hon sa att jag har 6 eller 7 guider just nu , Jag känner mig ändå tom och utan vägledning.

MVH Sofia

Medarbetare Akvariefisk.ifokus

Soffe
0

Dem finns där för dig, inte dygnet runt kanske, men dem finns där.. Du kan få kontakt med dem i Meditation..finns att köpa meditations cds som man kan möta sina andliga guider.. Du kan be dem om Tecken att dem finns där, man kan känna kalla vindar, värme, kärlek, rysningar på huvudet, som en klapp på kinden.. Vår guider brukar oxå ge budskap i våra drömmar.. Det finns en bra bok om andliga guider som Cassandra Eason har skrivit.. Den rekommenderar jag dig att läsa.. där kan du läsa om vad våra guider hjälper oss med, hur du kan få kontakt med dem mm.. Boken heter: Stora boken om andliga guider av Cassandra Eason

noita86
0

Hej! jag har en personlig Guide…men även in mormor morfar och min gamla killkompis som dog 1999 i bilolycka.

britt-mari
0

Hejsan! Jag har också hört att man kan ha ett flertal guider, och jag tycker det låter helt naturligt att vi kan ha en guide som följt/följer oss hela livet.

Men min fundering är: Om man har haft kontakt med olika personer som har tagit ut vilka guider jag har med mej, så får jag olika svar. Borde de åtminstone inte se någon gemensam.  Det har varit allt från läkekvinnor, chamaner, trollkarlar, något som kallades den "långsmala rasen", en nunna, en kattvarelse, olika ärkeänglar och jag kan förmodligen lägga till ytterligare någon guide.

Hur ska jag då som inte har någon "koll" själv, avgöra vad som är äkta eller inte.

Visst jag är ändå helt övertygade om att vi har följeslagare och jag önskar inget hellre än att kunna få kontakt på egenhand. Men vad är sant?

Elisabeth-J
0

#5 Jag tycker att man ska kontakta sina guder själv för det blir ofta så tyvärr när flera säger sig kunna se andras guider att man får många olika besked. Så mitt råd är att du själv kontaktar dina guider så vet du vilka du har med dig. Det finns en övning här som du kan prova om du vill. Ta kontakt med din guide

Önskar dig Lycka till!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Soffe
0

#5 Det bästa är att ta kontakt med sina guider själv, eftersom dem är så personliga.. tycker jag iallafall.. Man blir bara förvirrad om man går till medium som tar kontakt med sina guider, för oftast så är det olika varje gång, men jag tror oxå att det kan vara så att samma guide kanske inte vill komma fram varje gång, våra guider har ju olika kunskaper och det beror nog på vad vi vill veta o frågar om osv.. Ett medium som jag var hos, vet jag att det kom samma guide varje gång och då kändes det bra att det var så.. Sen kan man ju oxå be till sin personliga guide att den ska komma fram när man kommer till ett medium, man kan alltid be till sina guider om saker o så.. Du kan be din guide komma i dina drömmar o ge budskap, det har min guide gjort, men det gör dem oftast ändå, även när man inte ber om det..och man kan få budskap i vardagen oxå..

britt-mari
0

Ok, jag ska göra ett försök att "hitta min egen Guide"

Det ska bli spännande. Hoppas jag lyckas.

Soffe
0

#8 Det finns en distanskurs här som du kan lära dig att kontakta din guide, du kan oxå när du gör övningen, be att din personliga guide ska komma.. Det finns oxå meditations cd:s där man lär sig kontakta sin guide.. Finns på www.rosenmusik.se

Lifelover
0

Jag har en guide Glad

noita86
0

Jag håller på och övar att ta kontakt med mina guider…har en bok om änglar..

tarotlasse
0

Jag håller med att man ska ta kontakten med guiden själv så man själv får upptäcka sin guide och inte låta ngn annan berätta vem som är din guide.

Finns alltför många oseriösa medium som beskriver och förmedlar guider.

Eftersom dom flesta inte har en aning om vem som är sin guide kan ju mediumet säga precis vad som helst och det är många som vet detta.

Det har vid några tillfällen hänt att personer under meditations cirklar fått kontakt med sin guide men tyvärr har dom inte kunnat acceptera guiden eftersom dom varit hos ett medium som sagt att dom har haft en indian som guide men att den som kom i deras Meditation var inte ngn indian.

När det gäller Guider så har vi en Guide en huvudguide som är med oss från vi föds tills vi dör.

Sedan så har vi hjälpare som kan vara med oss och hjälpa oss beroende på var vid behöver för att utvecklas.

Dessa hjälpare är inte guider som är med oss hela tiden utan är med oss för det vi behöver för stunden.

När vi har fått det vi behöver så kommer nästa hjälpare som hjälper oss i nästa steg i utvecklingen.

Jag har en huvudguide sedan har jag en hjälpare som hjälper mig när jag lägger tarotkort  när jag healar så kommer den hjälpare som har bäst erfarenhet av det klienten behöver.

Vi trancen är det en annan hjälpare som hjälper en med just trancen.

Lasse

noita86
0

#12    Det låter intressant! vet du hur din guider ser ut när du ex. healar eller lägger tarotkort?

tarotlasse
0

Jag vet hur dom ser ut och sist och dom i våran trance cirkel vet också hur dom ser ut.

Men det är inte ofta jag se deras ansikte men det händer enstaka gånger. 

Eftersom dom visar sig rent fysiskt när jag gör trancefigration.

Förra gången så var det en av deltagarna som tecknade av min huvud guide  och det var kul att se. 

Lasse

tarotlasse
0

Förtydligande av mig när man gör en trancefigration så sitter man i ett mörkt rum med en svag röd lampa.

Mediumet går i en lättare trance.

Man ber andevärlden att visa sig för oss och då bygger andevärlden upp en energie framför ansiktet på mediumet.

Så dom som sitter med kan se anden som träder fram.

Först är det alltid guiden som kommer i genom.

Guiden är alltid med och är en dörrvakt och väljer vilka som får komma i genom.

Efter detta så kan alltså hjälpare visa sig eller lika gärna ngn anhörig.

Dom sitter med kan alltså med egna ögon se när ngn av deras anhöriga kommer på besök så mediumet behöver inte ens säga ngt innan.

Men när anden blir igenkänd så berättar man vad man får till sig om man inte går ner helt i trance för då berättar anden i stället genom mediumet.

Lasse

Elisabeth-J
0

#15 Min fråga blir då varför man är i ett mörkt rum med en svag röd lampa? Det borde ju fungera med en starkare lampa eller annat ljus? Anledningen till min fråga är att när det är mörkt är det lätt att fantasin skenar iväg och man tror sig se saker osv. På en kurs som jag gick så gjode den läraren så också, det skulle vara mörkt men med ett tänt ljus. Många som var där blev ju livrädda och sprang gråtandes ut därifrån!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

noita86
0

#16   Jag skulle bli as rädd jag med efter det-…

Morsan1
0

Har man samma guide hela livet eller kan den bytas ut?

Åsa

Soffe
0

#18 Man har en personlig guide som är med en hela livet, sen har man olika guider för olika ändamål under livets gång..så tror jag iaf..

tarotlasse
0

#16 Att man gör detta i mörker och i rött ljus beror på att det inte fungerar så bra i vitt ljus.

Man kan se det svagt svagt i vitt ljus men inte alls på samma sätt som i ett mörkt rum med en svag röd lampa som lyser på mediumets ansikte.

Samma med ektoplasma  och matriliationer som man heller inte ser i vitt ljus utan bara i rött ljus och mörker.

På dom fysiska cirklarna och seanserna  jobbar men i helt mörker då har man föremål med själv lysande tejp på och då andevärlden förflyttar föremål mm och andevärlden kan börja prata direkt i tomma luften framför dig.

När sådant sker  så ser  och hör alla närvarande vad som händer och inte bara den anden går till.

Jag var förra året  på en fysisk wekend med ett av världens bästa fysiska medium Stewart Alexander och det var det mest fantasistiska jag varit med om.

När  2 trumpeter lyfter från golvet och svävar i luften och sedan börjar dansa med varandra.

Efter ett tag så stannar den ena trumpeten i luften och andarna som kom igenom pratade genom trumpeten ur tomma luften.

Vi fick se matrilationer ektoplasma också En av deltagarnas farfar kom igenom och matrialiserade sin hand som kom upp ur ett bord och tog sitterna hand.

Sittern sa att det var exakt så farfarns hand såg ut samma lilla ådriga hand.

Det blev väldigt känsloladdat och ngt av det vackraste jag sett i mediumskap farfarn hade avlidet bara några veckor innan denna seans.

Jag fick även uppleva att  en ande kom fram till mig la sina händer på mitt huvud och började prata med mig.

Det kändes precis som det var en mänsklig gestalt som la sin händer på huvudet och sedan började anden prata med mig direkt ur tomma luften framför mig och det fanns ingen framför mig.

Så den största andliga upplevelse jag varit med om.

Så här kan man verkligen snacka om att ge bevis på andevärldens existens.

Ser verkligen fram emot nästa möte med Stewart Alexander.

Inte så vanligt med just trancefigrationer  trance och fysiska cirklar i dag.

Eftersom man som medium går ner så djupt i medvetandet så man är inte medveten vad som händer så man är helt i händerna på dom som sitter med.

Därför gör man det i mindre trygga grupper och personer man känner  väl.

Det var vaniigare förr att man sysslade med denna typ av mediumskap.

Men det börjar komma tillbaka och finns några grupper som startat sådana cirklar i Sverige i dag.

Men det gäller att ha tålamodiga cirkeldeltagare för det kan ta flera år innan det börjar hända ngt.

För Stewart Alxander tog det 10 år i en fysisk cirkel innan det började hända fysiska saker.

Så inget man bara sätter sig ner och gör.

#18 Ja man har sin guide hela livet och det är bara 1 guide som gör detta och guiden byts inte ut utan följer dig från födsel till döden.

Däremot hjälparna som jag inte ser som en guide utan just som hjälpare och vägledare för speciella ändamål och beroende på var i utvecklingen man befinner sig dom kan variera och bytas ut .

Angående det jag berättade innan att man inte ska acceptera om ett medium pratar om guider.

Så kan jag berätta att jag vid 2 tillfällen råkat ut för medium som inte beskrev ngn av mina nära och köra som gått bort utan  beskrev min guide.

Vid ena gången så beskrev mediumet en guide som jag alldrig själv sett varken som guide eller hjälpare jag har fortfarande inte stött på denna guide som mediumet beskrev.

Vid andra tillfället jag fick en guide beskrivet för mig så fick jag också en beskrivning på ngn som jag alldrig någonsin stött på.

Då säger jag till mediumet att jag mycket väl vet vem min guide är.

Mediumet rycker till och säger till mig att ja det kan ju även vara ngn som du har haft kontakt med i ett tidigare liv.

Så jobbar man inte som Medium jag blir bara upprörd över sådant  för då är man inte seriös.

Har en bekant som gått till ett medium  flera gånger tycker hon är jättte duktig.

men hon frågade mig varför detta medium alltid fick olika guider varje gång hon var där.

Men att hon var så klockren i att beskriva hennes liv och situation plus hur hon var som person.

Inte så konstigt mediuemt har ju inte haft ngn kontakt med andevärlden utan jobbat med sin egen intuition så inte konstigt hon inte kan hålla reda på Guiderna.

Att beskriva en annan person gör man ju jätte lätt med intuitionen det behöver man inte ha kontakt med andevärlden för.

Lasse

noita86
0

#20    HÄfttigt det där med att trumpeterna dansade med varandra o att anden la händerna på ditt huvud o började prata med dig! hur känndes det? var det skrämmande att se din farfar?

tarotlasse
0

# 21 Nej inte är det skrämmande Andevärlden gör ingen illa utan är bara kärleksfulla och hjälpsamma så finns inget att vara rädd för.

Det var inte min farfar som kom  igenom utan en av dom andra deltagarna.

Lasse

noita86
0

#22   jahaa…åd missuppfattade jag det hela:D