Talar genom min mun
Jag har i många år från och till blivit utsatt för hemska saker. Något har tagit sig in och talar genom mig, utför handlingar och rör mina srmar ben och så vidare till rörelser. Vad kan detta vara och hur får jag dem att sluta? Jag hör också saker i etern något som har kunskap om allt alla mina minnen drömmar och allt jag någonsin gjort. Det kan låta konstigt men när jag varit vaken har jag hört mina drömda drömmar eka i etern. Jag har aldrig trott på sådant här tidigare för jag hade aldrig upplevt det. Men mu händer det underliga saker hela tiden och jag tror det alltsammans hänger ihop. De är mkt fientliga krafter som vill förgöra mig och jag blir mycket rädd när de tar sig in i min kropp. Vad kan jag göra? :,( /Therese

En fråga bara, har du gått till en läkare med det här?
Nej. Men jag fick diagnosen schizofreni när jag var 18 år, det var 2003. Men det betyder inte att det är schizofrenin utan det är verkligen någon som talar genom mig ibland och det är väldigt skrämmande. Jag skulle behöva råd om hur jag får det att upphöra.

#2. Ett första steg borde alltid vara att utesluta medicinska problem.
Men man kan vara utsatt för både och samtidigt.
Bästa amoeba. ❤️
Du ska inte tycka illa om mig eller Morphogenis om vi tycker att du skulle behöva besöka en läkare.
Vi VET att du sökt vägledning här just för att få förståelse och råd.
Det som du upplever har pågått väldigt länge!!! Hur har du orkat över huvud taget?!?!
Ingenting är uteslutet. Det kan även vara något för oss alla än så länge onaturligt…
Men besök en läkare först så får du mer klarhet. Och hör av dig, absolut!!
Kom ihåg att vi är vid din sida och menar ingenting illa, vi har själva upplevt så mycket så vi förstår…eller försöker att förstå. Det övernaturliga är verkligen värt sitt namn.
Hej Therese! Det gick lite hipp och happ här med kommentarerna.
Visst, tror definitivt att man kan ha en diagnos och samtidigt ha övernaturliga upplevelser som i för sig har ingenting med sjukdomen att göra.
Men har du pratat om det övernaturliga med din läkare?
Du fick din diagnos 2003. Det var länge sen. Hur ofta träffar du läkaren?
Händer det något på medicinfronten?
Nu är dessa väldigt närgångna frågor och du behöver inte svara om du inte vill så klart. ❤️
Hej Alphira #5 jag har inte haft något val då de tagit sig in i mig. De säger att makt och undergivelse är det enda som finns och de verkar därefter. Men det har jag fått genomleva i tysthet för det är ingen som tror på det. #6 jag har sagt till min psykolog att det är döda som talar genom mig och han säger att det är klart jag har teorier om det inte går att förklara. #7 jag träffar läkaren 2 ggr per år och psykologen 1 gång i veckan. Jag har en antipsykotisk medicin som heter invega den funkar bäst av de 15 olika jag fått och den stänger inte av lika mkt som de andra och inga biverkningar. Skulle dock vilja ha antidepressiva igen tror jag. Tack för svaren :)
Käraste Amoeba 🌺
Ett medium kan kommunicera med andarna och lösa upp problemet och förstå varför de har påverkat dig på detta viset. Mediumet kan också hjälpa dig att få kontakt med din skyddsängel som älskar dig villkorslöst och vill ha kontakt med dig.❤️
Jag hoppas innerligt att du tar kontakt med ett medium 🌈
Kram på dig! ❤️
Hej Amoeba. Jag håller med Alphira i allt hon har sagt här i tråden. I första hand bör du tala med din läkare igen för att utesluta att det är något med din sjukdom. Kanske läkaren bör se över din medicinering. Det skadar inte att prova i alla fall! Jag håller tummarna för att det funkar, och så vill jag att du skriver i tråden och berättar hur det går för dig.
Sjukvården har jag god insikt i och är bunden till tystnad plikt. exempel på hur människor behandlas kan endast bli generaliserande.
Det #10 av heddipeddi skriver kan jag se som en lösning på problemet, så länge kan piller från skolmedicinen hålla symptomen borta.
Problemet är inte det samma som att åtgärda symtomet via kemiska substanser. Ett bra medium kan nå problemet, KBT kan nå halvvägs.
Jag och förmodligen fler kan ge dig personliga referenser till bra hjälp beroende på var du bor.
Många som är just öppna och motagliga för information utanför rum-tiden sitter dess värre på "psyket "på grund av okunskap om problemet.
Sök och finn din hjälp.
MVH Evigheten
Jag tror också att en del spärras in när de har andliga upplevelser. Jag får fundera på om jag verkligen vill gå till ett medium. Jag besökte ett medium för några år sedan pga det här men hon kunde inte hjälpa mig. Tack för svaren alla!
Jag minns för några år sedan. Det var som ett hål som öppnade sig mellan vår värld och andra sidan. Jag hörde röster därifrån som sa mitt namn, de verkade förvirrade. Det kan låta klassiskt men det lät som det var mycket reverb där. "Hon hör oss hon hör oss" sa de och sen slöts hålet igen. Jag minns att jag i och med det de sa tänkte att de alltid kan se mig/oss men att när jag nu hörde dem blev de väldigt upprörda och rädda.
Amoeba, du får inte ge upp, prova flera medium! Alla är vi olika! ❤️
Jag studerar akupunktur och vet att det går att bota schitzofreni med akupunktur.
Allt gott till dig 🌺
Tack :) Jag har fått akupunktur två gånger mot oro. Det funkade mycket bättre än lugnande tabletter. Andningen blev väldigt djup. Låter häftigt att om den kan funka på schizofreni.
Det är värt att kolla upp. Finns det olika sorter akupunktur, och isåfall vilken sort är det jag kan kolla mot schizofreni?
#13 finns det bra medium i Göteborg? Jag var hos ett medium här men hon kunde inte hjälpa mig.

#16. "Jag studerar akupunktur och vet att det går att bota schitzofreni med akupunktur. "
Får jag bara fråga, hur vet du det?
Det är ju inte alla sjukdomar som det är lagligt att behandla med alternativa metoder. Det känns tveksamt att det skulle vara tillåtet att försöka behandla schizofreni med akupunktur.
som ett komplement kan jag tänka mig att det är. inget att ersätta helt med.