På vilken sida..
När ni medium har seans/privat sittningar eller ger healing och ni får kontakt med andevärlden. När ni tittar på klienten och ser en dam hur kan ni veta vilken sida hon tillhör mammans eller pappans sida?? Eller är det så att dom står på vänstra och högra sida beroende på vilken sida av släkten dom hör till?? Jag hoppas ni förstår vad jag menar, svårt att förklara det när man skriver om det.

Hej det är nog väldigt olika för olika medium. För mig brukar de visa att det är mammas sida genom att jag får förnimmelser i vänster arm. Pappas sida genom förnimmelser i den högra. Vänster sida är vår kvinnliga och höger vår manliga sida.
Men hur andevärlden arbetar genom oss ändras hela tiden. Det finns inget schema man kan gå efter. Det är lyhördhet som gäller. Ibland får jag in en farmors eller mormorskänsla och då säger jag det.
Vill även tillägga att när jag ger healing lämnar jag inga budskap från anhöriga.
kram Rose

Jag håller med föregående. Dom kan ge en känsla av mammas eller pappas sida eller så berättar dom tydligt vem dom är, ibland säger dom också sitt namn och då blir det ju enklare att förstå vem det är.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Då är det bara att gå efter sin känsla och lita på det. Jag fick till mig mormor igår till en tjej när jag gav healing och sedan började det att sticka, pirra i mitt högra ben.

#3 Lita på din känsla/intuition den är rätt!!! 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Jag har märkt att det är olika för olika personer. För mig är det kvinnliga energier och moderns sida om det är på den vänstra sidan jag känner av energin. Höger för mig är manlig energi/pappans sida.
Försök hitta det som känns rätt för dig! :-)

För mig är det mer en känsla jag får i huvudet av min egna mormor, farmor m.m, i vissa fall så berättar "de" det bara. Det bästa är bara att lita på sig själv, och när man sedan får en bekräftelse på det man "ser" så ska man komma ihåg den känslan.
Malin

För mig så är det höger-mamma…. vänster-pappa… och bakom är det vägledare.. Är det ingen annan som har vägledaren bakom ??
Kramis MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör

Tack alla för att ni ville dela med er. Jag har funderat länge på den här frågan.
för mig så känner jag inte någon sådan pirrig kännsla i kroppen utan jag får psykiska förnimmelser, då det oftast känns tydligt på vilken sida dem har sina rötter