Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 819 ggr
Nordqvist
1

Min tro? Förvirrad!

Jag vet inte vem jag är längre! haha!

Har funderat länge och väl på det här med religion. Jag har aldrig trott på Gud och därför heller aldrig trott på någon Djävul eller demoner. Jag tror faktiskt inte på någon Gud över huvud taget! Och därmed inte heller på himlen eller helvetet!

Mina anledningar till att inte tro är många. Men så började jag fundera…. Jag tror på andar, eller spöken om man vill kalla det så. Och dessa andra går ju över till "andra sidan" säger man. Vart är "andra sidan"? VAD är det? Är det himlen? Ett paralellt universum? 

Sen började jag följa en kanal på YouTube där de bl.a "pratar" med och om demoner. Och för mig verkar det inte som fake, det känns inte fake och jag kan inte förklara allt på ett logiskt sätt. Vissa saker går inte att fejka. 
Och då började jag tänka…. Om jag tror på demoner, då måste jag även tro på Djävulen.. Och därmed även på Gud! Eller?

Eller finns demoner utan en djävul? Utan Satan, Lucifer och allt vad han nu heter?

Så många frågor och tankar snurrar i mitt huvud nu! Tror jag eller inte?

Zamizen
0

vad heter den kanalen?

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Nordqvist
0

LiveSciFi Paranormal Ghost Network, hurså? :)

Zamizen
0

tack, ville bara kolla, e intresserad så :)

Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.

Nordqvist
0

Det är långa livesändningar och 2-4 timmars klipp! Hoppas du orkar kolla och har mycket tid! ;)

JoHo
0

#0 > Och för mig verkar det inte som fake, det känns inte fake och jag kan inte förklara allt på ett logiskt sätt. Vissa saker går inte att fejka. Vad är det som inte känns fejk? Och vad är det du anser inte går fejka?

Manutar
2

Hejsan! Det dom kallar demoner behöver ju inte vara just demoner. De kallas nog så för att de troligen utgår från en kristen synvinkel. Alla gamla gudomar, förfädersandar, naturväsen osv. har ju blivit demoniserade av bla. kristendomen.
Vad "andra sidan" är kan jag inte svara på. et kallas nog så när man inte har nån tydlig bild på vart en själ/ande fortsätter efter döden.
Du kan kolla upp tex. animism, det kanske ger dig något :)

J-Artur-K
7

Vi pratar inte om demoner och liknande i detta forum. 🙂

Detta är ur reglerna på sajten 🙂

• Inget prat om onda andar, demoner eller liknande är tillåtet. Hit kommer många barn och ungdomar och läser, vi vill inte skrämma upp någon

Ny dag nya möjligheter

Nordqvist
4

#5 Videoklippen på youtube!

#6 ja det har du ju rätt i, i och för sig!

#7 jag pratade inte OM demoner, jag nämnde dom som en del av en religionsfråga! :)