Ghost adventures?
Hej!
Jag är bara nyfiken på om det är någon mer än jag som tittat/tittar på "Ghost adventures"? Om så är fallet… Vad tycker ni om programmet?
Malin
#0 Jag kollar Ghost Adventures och tycker det är bra. Jag tycker det är bra att de gör efterforskningar om ställena de ska till.
De visar juh även ljud/skuggor mm som de ibland avfärdar med ett rött "debunked", om de kan bevisa att det var något icke spöklikt som skedde. Så det visar att även de kan vara skeptiska ibland till saker och ting.
Sen tycker jag att killarna verkar vara sympatiska och även vågar göra bort sig.
Vad tycker du själv?
Jag älskar progammet :) Ville se om de var någon som delade min uppfattning.
Och du tycker precis som jag.. Jag tycker att det är en stor del till att de är så trovärdigt, att dom faktiskt "debunk"-ar om dom märker att det faktiskt inte är något övernaturligt.
Hade det varit bluff och båf, så hade dom ju inte avslöjat sånt :)
Jag delar din uppfattning om programmet.
Eller så avslöjar de att vissa saker är just bluff. Vet inte om du såg ett live-avsnitt(som inte gick live här i Sverige) där killarna tog in en del personer. En av dem kastade iväg en sak, och hojtade ngt om ett spöke som kastade iväg denna sak(minns inte exakt vad som sas). Killarna kollade genom bandet och det visade sig att den här personen de hade tagit in, kastade iväg föremålet av egen maskin. Så det avslöjades som en stor bluff.
Så du gör som jag på lördagskvällar kl. 22? Sitter och kollar på programmen?
Vilken kanal?
#4 Tv4 fakta
Tack!
Så lite så:).
Nej de avsnittet har inte jag sett! vet du vart dom är någonstans?
Jag kollar inte på tv 4 fakta, jag har kollat allla avsnitt på nätet :P finns ju 8 säsonger att plöja igenom, men alla finns dock inte.
Jag har nästan kollat alla jag nu :)
Jag fann dem för något år sedan på nätet, men jag minns inte vilken sida det var på😕. Tur att google finns! Här är avsnittet där du kan läsa om det, du får själv leta efter om det finns videon på nätet😉.
http://ghostadventures.wikia.com/wiki/Trans-Allegheny_Lunatic_Asylum_%28episode%29
Bess stirred up controversy during the 2009 Ghost Adventures Live special when his EMF meter knocked violently out of his hand. However, upon investigation of the video, it was found he instead threw it. On the follow-up Post Mortem special, Zak and Nick admitted to the controversy after they reviewed the video themselves, saying they couldn't find any paranormal explanation for the incident in question.
kopierat ifrån http://ghostadventures.wikia.com/wiki/Robert_Bess