Gref (sorg på franska)
Jag har problem med olycklig kärlek och sorg och förvirring…
jag har varit olyckligt kär, i sex år. I samma kille som har fru och barn. Jag ser honom ibland och drömmer om honom på nätterna. =(💔 vill gå vidare, men i mitt förflutna har jag bara haft svin till killar som behandlat mig illa osv. Tjejen som är hans fru, stal honom från hans fru och tog honom för att hon visste att jag gillade honom. En tjej tog mitt ex, Björn, från mig och blev gravid.=/ Innan det var Björn otrogen som fan mot mig, varje dag. Britten jag var hopplöst förälskad i, sjukt förälskad i, tog Ylva (killens fru ovan nämnd) istället för mig. I tonåren ville ingen ha mig och ingen tittade knappt på mig…vet inte vad jag ska göra. För att våga tro på kärleken igen. 💔🌈
du hör ju själv vad allt detta gör dig. inget gott. vad tror du själv att du måste göra?
Ta mitt liv, imorgon…orkar inte mer.
Vilken otur du haft med män. Jag har verkligen medkänsla med dig, förstår att det måste göra ont som f-n. Och har man känslor för någon, även om personen ifråga behandlar en illa, så går det inte att stänga av sånt. En styrkekram får du, hjälper kanske föga men iallafall.
Vad skall man då göra för att undkomma lidandet?
Sanningen om orsaken till människans lidande. Att vara olycklig (deprimerad, sorgsen, eländig osv.) Upptäckte Buddha kunde härledas från en enda orsak och denna orsak kallas egot (själviskheten, självupptagenheten) och olyckan var inte absolut. Den kunde avskaffas, man kunde övervinna lidandet. Lyckan var möjlig att uppnå.
Har själv upplevt denna sanning, Buddha var en klok man.
Med vänlig hälsning Evigheten
Jag är ledsen att höra att du haft det tufft vad gäller relationer. Men å positiva sidan går det att ändra på.
Efter egen erfarenhet kan jag säga att man till viss del drar till sig vissa personer och erfarenheter, inställningen till livet bestämmer också hur man hanterar det som händer.
Får jag i all ödmjukhet föreslå ett litet simpelt mantra att upprepa(tyst i huvudet) varje gång du känner dig oälskad eller mår dåligt, oavsett hur löjligt eller obetydligt det kan te sig.
Jag förtjänar att vara glad.
Hej, vill bara ge dig en kram. Vet hur hemskt man mår när man är olyckligt kär i någon. Varje dag känns som ett helvete, när det skulle kunna varit ett himmelrike. Men glöm inte, den kärlek du har för honom kan ingen ta ifrån dig! Aldrig någonsin! Jag hoppas det löser sig snart för dig, många kramar!
Beautiful Dreams…
Har du någon du kan tala med i din närhet?
Sajtvärd på Övernaturligt