Använda pendel!
Hej!
Jag undrar om det är någon här som använder sig av pendel? Med pendel menar jag en kristall eller liknande i en kedja, som svarar på frågor och genom att pendla på olika sätt för ja/nej osv. Vissa säger att det är ens undermedvetna som svarar på frågorna man ställer, andra tror att det är en energi i universum. Pendeln kan även hela och öppna chakran. Jag behöver svar från någon som är lite mer erfaren av pendlar! Det är så att jag har en pendel i bergskristall (genomskinlig) som jag haft sedan i våras. Jag har hittills litat väldigt mycket på svaren jag fått av min pendel. Jag ställer endast frågor som har med nutiden och det förgångna att göra, då jag vet att det inte går att få korrekta svar om framtiden. Nu är det så att jag har börjat tveka om min pendel ger mig det riktiga svaret. Mina frågor som jag ställer just nu handlar främst om en persons känslor för mig, och jag har svårt att tro det pendeln svarar. Jag frågar oftast: "får jag ställa en fråga om ***?" och sedan t.ex., "har ***** känslor för mig?" "känner ***** samma sak för mig som jag känner för honom?" Ibland tänker jag också innan frågan "om man överväger allt, är det sant att bla bla..?" Kan jag få ett korrekt svar om jag ställer frågorna såhär? Kan min pendel veta vad någon annan känner för mig och liknande?
så arbetar jag också med mina pendlar.
Ibland blir jag oxå fundersam om var svaret kommer ifrån.
upplever att pendeln tappar intresset för mina frågor efter en stund och då svarar lite hippt som happt…
bergs kristaller är häftiga!
I vårt finrum har vi en stark kraft som kommer in och när jag ställde mig där med min bergskristall fick jag en riktigt stark stöt.
☀️Mörker är bara brist på ljus
Tack för svar! Okej, jaa man vet inte riktigt vad man ska tro. Vad tror du det är som styr pendeln? Jag tror inte på det att det är ens undermedvetna som styr, tror snarare att det är universum på något sätt, genom någon slags energi eller nåt. :P
Ja bergskristaller är häftiga! De har en helande kraft har jag läst, jag brukar ofta pendla över ställen där jag har ont, vilket brukar hjälpa väldigt bra! :)
Oj, gud vad konstigt det låter, det där med att du fick en stöt! Har aldrig hört om något liknande förut!
Absolut, det har jag gjort. Det är ju lite därför jag är skeptisk, jag vet ju inte vad det är som gör att den rör sig. Jag har märkt att det är inte alltid är helt lätt att hålla handen stilla t.ex., och vissa säger ju att det är omedvetna muskelrörelser eller liknande i handleden/armen som får pendeln att svänga. Men många gånger har det pendeln sagt stämt väldigt väl, vilket gör att jag inte tror att pendelns rörelse endast beror på mina omedvetna rörelser. En annan sak är att pendeln ibland rör sig så kraftigt och min hand är så pass stilla att det omöjligt kan vara jag som orsakar rörelsen pga. darrig hand. Men vad vet jag? Ärligt talat tror jag nog inte det finns någon som kan helt säkert svara på vad som får pendeln att svänga.
H-lena,
Du har redan fått några svar och jag tror som du, det finns nog ingen som kan svara exakt var svaren kommer ifrån. Men så här tänker jag..
Jag använder mig av pendel ibland och jag tycker att det fungerar för det mesta. De gånger det blir osäkra rörelser och svar är när man ställer frågor som du skriver om: "har ***** känslor för mig?" Just sådana frågor är lite svåra då vi så gärna vill ha ett visst svar. Då är risken stor att vi påverkar (omedvetet) pendeln i den riktningen vi önskar. En regel är att försöka vara så lugn och avslappnad som möjligt innan man börjar pendla och att inte tänka på svaret du vill ha. Börja med med frågor som du kan svaret på, ex. är jag född…, har jag två syskon.. ? o.s.v. både frågor som du vet svaret är ja och nej. Jag börjar alltid med det för att se att det blir rätt innan jag går vidare till andra frågor.
Ang. var svaret kommer ifrån så tror jag att det kan vara olika beroende på vem vi ber om. Innan jag börjar pendla så ber jag alltid mina andliga guider att vara med mig och skydda mig och att det är bara de som får svara eller ev. att svaren kommer från mitt undermedvetna. Jag vågar inte be om svar från universum eller inte be om någon speciell alls för då är risken stor att vem som helst kan komma igenom och svara.
Innerst inne kan vi svar på många frågor vi undrar över och då kan det vara så att vårt undermedvetna svarar och att det även påverkar pendlens rörelser. Men inte alltid. Jag har också varit med om att pendeln snurrat jätte kraftigt så det nästan höll på slitas bort från min hand, samtidig som min hand var helt stilla. Oftast är det när jag tjatat om samma fråga flera gånger eller när jag bara ställer dumma frågor för att se om pendeln svarar rätt. 😊Det känns då som att mina guider blir lite upprörda för att jag misstror dem. 😃
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
Jag har märkt att det blir starkare och tydligare svar om man öppnar upp sig först.
Att pendla på gammla gravfält och skeppsättningar är annars ett riktigt kul sätt att testa pendeln på.
Då kan man även utföra pendel arkeologi.
☀️Mörker är bara brist på ljus
Jag läste en gång en bok som hette Jordpuls. Där stod det om en tandläkare i Alingsås som var duktig med pendel och pekare. Ville komma i kontakt med honom men det stod bara hans förnamn. Jag sökte i telefonkatalogen på tandläkare, men det fanns ingen i Alingsås med det förnamnet. Då kom jag på att ta pendeln till hjälp. Jag delade upp alingsåsdelen av katalogen i två, A - O och P - Ö. Pendeln svarade A- O. Jag fortsatte så tills jag fått fram att efternamnet skulle börja på N. Jag delade upp N också ett antal gånger. Sedan skummade jag igenom vad jag fått fram för efternamn och hittade där en tandläkare med rätt förnamn.
Det är många gånger som sagt, kommer inte ihåg allt, då det ofta gäller små saker som är relevanta just då. Men det största beviset (eller vad man ska kalla det) var då jag kontaktade ett medium och fick veta att jag skulle träffa någon och bli kär. Jag blev så nyfiken att jag frågade pendeln hur han såg ut, och fick svaret brunt hår, bruna ögon, fint leende, stjärntecken lejon och jag skulle träffa honom i ett skolsammanhang. Allt detta stämde. Mediet berättade alltså ingenting om hur han såg ut eller så, utan endast att jag inom snar framtid skulle träffa någon. En annan grej som stämde var då jag för några veckor sedan började bli yr. Jag går hos naprapat och det har tagit lång tid att komma till rätta med de nack- och ryggproblem jag har. När yrseln kom blev jag orolig att det var något allvarligt, men pendeln sa att det berodde på att rygg och nackproblemen höll på att gå över, och att yrseln skulle släppa inom ett par veckor. Jag frågade naprapaten om yrseln kunde bero på att mina låsningar och spänningar höll på att försvinna, vilket hon tyckte var troligt. Nu är yrseln borta, ett par veckor efter att jag ställde frågan till pendeln. Jag frågade också pendeln då jag funderade på att hoppa av det program jag gick då, om det var optimalt för mig att hoppa av och börja plugga ett annat program, vilken den sa ja till. Jag måste säga att det var ett väldigt bra beslut som jag är nöjd med. Jag vet inte om jag hade gjort det om inte pendeln bekräftat att det var rätt för mig.
Kan ge ett till exempel. Jag ska ha en häst på foder vars ägare har lite problem att planera. Det verkade ett tag som att hästen aldrig komma. Jag frågade pendeln om hästen kommer innan novembers slut, vilket den sa ja till. Idag fick jag reda på att hästen kommer nästa vecka.
Detta är bara ett par grejer som stämt väldigt väl enligt mig, så ja, jag tror att det finns något i pendeln på nåt sätt, som kan svara på frågor och det har ju gått rätt bra hittills. Det är klart att pendeln inte kan svara på allt, speciellt framtidsfrågor då framtiden ändras hela tiden pga vilka val man gör.
I övrigt tycker jag att min pendel kan bekräfta många saker, och får mig oftast att lugna ner mig. Jag är jätteglad över den verkligen! Kanske är det bara ens undermedvetna som ger nervsignaler eller nåt som får pendeln att svänga, men för en person som överanalyserar allt och ständigt velar hit och dit är det ett bra redskap. Men samtidigt är sanningssökaren i mig alltid lite skeptisk (pluggar fysik så jag har väl en fot i den världen också).
Och tack för intressant läsning förresten! :)
Tant grön Oj vad intressant! Använde han sig av pendeln i sitt yrke?

Ja detta med pendeln och hur den används och hur det fungerar.
Så här har jag själv väldigt blandade erfarenheter av att använda pendeln.
I början använde man schema med alfabetet och sysslor och frågade sig fram precis som man använder sig av Anden i glaset och ouya brädan.
Jag har använt mig av alla tre metoderna och det är faktiskt stor skillnad att anavända dessa .
Men min egen erfarenhet att pendeln hjälpmedel är absolut det sämsta hjälpmedlet man kan använda o varför då detta kam man fundera när man nu testar alla tre hjälpmedlen.
Jag har visserligen på den första kursen jag gick på fick jag väldigt bra svar och riktigt specificerat svar medans andra där stämde det inte över huvudtaget.
Vid övniingen dagen efter stavade pendeln pkjhdo mnwkofikrvökeöl.
Ngn som kan tolka detta?
I bland så kan resultaten med pendeln visa fruktansvärda dåliga resultat
Vi gjorde en test där jag bad deltagarna att ta med sig var sitt foto och en bild på en kvinna och en blid på en man.
Vi lade fotona i slutna kuvert och jag bad samtliga deltagare pendla fram alla bilder på kvinnor och sedan skulle det pendla fram fotografierna. Tyvärr visade testen att samtliga personer hade fel inte en enda person hade rätt jag själv hade också samtliga fel under pendligen och som sagt av samtliga deltagare misslyckades med öveningen.
Vi testade då att blanda korten i gen lägga korten och hålla händerna över korten och här hade vi betydligt bättree resultat den bästa hade 7 av 8 rätt jag hade 6 av 8 rätt.
Vi gjorde en test med att pendla efter curry kors och här blev jag mycket överaskad varje person fick gå in och pendllsl över golvet .
Jag skrev upp varje upp mätt curry kors i boken och jah gav även ett märke under mattan för att kunna visa. Sedan var en pilot och skeptiker till det vi gjorde han fick i uppgift att gå in med en kompass och se om han kundet mäta upp dessa curry kors genom att kompasen inte stannade utan sönörrad hela tiden.
Det visade sig att denn skeptiker kunde mäta exakt samma påunkter med kompassen.
Sedan ställde frågor med pendeln och det svarade väldigt fel var inget som stämde.
Så jag viill säga är det redskap som är utan tvekan lättast att styraa medvetet och den utan är utan tvekan de sämsta hjälpmedel det är fär lätt att styra pendeln med sin egen hands rörelsser är min erfarenhet.
Vi har även gjort om övningrana med ouya bräda och andei glaset o fått betydligt bättre resulta.
Det tyvärr aldeles för dåligt resultat i våra tester md pendeln även om vissa övningar fungerade bra.
Så när det gäller pendeln så är jag väldigt osäker och inget jag reomnederar
Ja, kanske skulle jag det. Eftersom det är omedvetna rörelser så kanske det är mitt undermedvetna som svarar på frågorna. Vi är ju alla skapade av energier. Pendeln tror jag svarar på dessa energier, oavsett om det kallas för ideomotorisk rörelse eller whatever.
Jag märker ju ibland när jag råkar röra handen eller så, och jag märker skillnaden då jag råkat sätta pendeln i rörelse jämfört med när den pendlar av sig själv. Självklart börjar man ju alltid med att stilla pendeln och hålla den stilla, samt ha armen vilande mot ett bord eller liknande för att minska orelevanta pendelrörelser.
T.ex. så använder jag den i helande syfte, och den snurrar mycket häftigt över punkter som gör ont, för att sedan avta i samband med att smärtan avtar. Jag tror ju att pendeln är känslig för energier, och därför märker den av de punkterna som gör ont eftersom det är en blockering i energi just där. T.om min mamma som är en mycket stor skeptiker till allt övernaturligt blev förvånad över hur häftigt pendeln rörde sig då jag pendlade över mitt huvud pga. huvudvärk. Den rörelsen kunde jag omöjligt göra själv. Det låter inte särskilt övertygande, jag tror man måste testa själv för att tro helt enkelt. Känna hur pendeln verkligen svänger. Hittills tycker jag att det har gått bra, oavsett vad det är som styr pendeln eftersom jag känner att det den säger stämmer. Jag var skeptisk innan jag skaffade pendel själv, men jag måste säga att jag blivit övertygad nästan helt. Sen måste man nog hitta en pendel som passar en själv, jag tror inte att alla pendlar funkar för alla.
Att jag tvivlar på vad pendeln säger ibland har nog mer med min egen osäkerhet att göra. "Kan det verkligen vara så? Stämmer det här? Det låter ju för bra för att vara sant." osv då jag är otroligt negativ och osäker i mig själv.
Gud nu börjar det bli flummigt, det här är inget jag någonsin uttryckt i ord förut, utan endast diskuterat med mig själv i huvudet, därför blev det nog lite allmänt rörigt.

Nu är jag väldigt trött efter helg på sjukhuset så orkar inte skriva ngt längre svar.
#11 Min erfarenhet av pendeln är att det är alldeles för stor fel marginal när man inte känner till svaret innan och när man gör tester både med foton i slutna kuvert och med att lägga ut vanliga spelkort där enbart ett är ett hjärter och man ska pendla fram detta.
Så jag kan hålla med dig här styr den minsta medvetna rörelse av rörelsen av vår en kristall eller vad man använder som hänger i en kjedja påverkas enormt lätt så har väldigt dålig erfarenhet.
Ouya brädan glaset och ett bord behöver mer kraft och är lättare o se o märka när ngn tar i med egen kraft o har sett otroliga resultat.
Tyvärr har jag inte fått se dessa otroliga resultat och specifika resultat med pendeln eller av de jag sett använda pendeln så den är på tok för känslig. enligt min mening och det är lite märkligt. Med så stora resultat skillnader
#12 Om man ställer frågor om sig själv så blir svaren oftast det du vill och vad du önskar.
Ska det verkligen vara en teknik man ska kunna lita på så ska den svara rätt på dessa dolda frågor om kön. Var hjärter esset finns tex annars är det inte bevisbart överhuvudtaget o räcker inte med ett rätt resultat utan ett flertal rätta resultat.
När vi hade övningen med pendeln så var det 4a med lång erfarenhet av att använda pendeln den med längst erfarenhet hade 15 år med pendeln och gått flera kurser o höll kurser. Men inte ens hon svarade rätt men däremot när det fick lägga undan pendeln o använda sig enbart sitt eget inre så ökade träffsäkerheten markant och det säger otroligt mycket om pendelns tillförlighet.
Vi har haft med pendeln i tre terminer i den Mediala cirkeln och denna erfarna pendlare har varit med o samma dåliga resultat vid samtliga gånger vi använt oss av dolda foton kort mm.
Jag har arbetat i många år som medium men för den skull är jag inte naiv och hur godtrogen som helst utan vill ha bevis på att det fungerar.
Det borde fungera med pendeln som med de andra föremålen man använder som psykograf men tror helt enkelt en pendel är för känslig av våra egna rörelser.
Lasse

När jag menar specifika saker så kan jag ge ett exempel. Jag var hemma hos två medium kollegor och vi plockade fram ouya brädan.
Då jag får reda på vilken ande det är närvarande eftersom vi frågar efter detta.
När sedan ouya brädan skriver passa dig för Veronica hon är gift.
Denna Veronica var ett krogragg helgen innan och ci hade väldigt kul melllan lakana. Mina kollegor hade inte den blekaste aning om detta. Var enbart en av mina kollegor som höll fingrarna på brädan denna kväll.
Jag träffade visserligen denna Veronica vid ett tillfälle till och frågade då o visst var hon gift så inget jag själv heller visste innan.
Har fått sådana klara specifika uppgifter av båda bräda o glaset men aldrig jag fått dessa specifika saker från pendeln tyvärr.
Lasse