Nattens barn...
Har en vän till mig som alltid fått höra att hon är ett nattens barn.
En tjej skulle spå henne men korten ville inte visa någonting och det var då denne person sa att hon var ett nattens barn, men innebörden i detta fick min vän aldrig veta…
Är det någon som vet? Jag har sökt runt lite men jag hittar bara *Traci Lords bok nattens barn* *haha* inte riktigt vad jag var ute efter direkt…. fniss…
kram och ljus på er….
"Nattens barn"?? hm.. är det inte vampyrer som är "nattens barn" ? ^^ haha. nja, det kan ju inte stämma. jag vet faktiskt inte vad som menas med det. 
*haha* ja där sa du nått faktiskt…
Kanske ska kontakta min bästa vän istället som är mer lagd åt det hållet :) vampyriska….
Tack :O))

Har aldrig hört det uttrycket ihop med tarot/mediumskap förrut. Ett nattens barn är ju i mina ögon en ung människa på glid i samhället.. Hoppas du kan få förklaring av nån här på sajten..
Kramar
# 2 var jag till hjälp? haha. det var ju roligt. ^^ du får ta och snacka med henne/honom! ^^ Om din vän är lite "vampyrisk" kanske han/hon vet. ^^ Lycka till!
Kram!

Det har jag aldrig hört talas om =) Jag har gett vägledning i tarot i 25 år men aldrig att det har hänt att jag inte har sett något =) Kanske det var så att den personen hade en dålig dag och inte kunde just då och uttryckte sig så till henne, eftersom hon inte fick veta innebörden av det.
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Korten har alltid något att berätta sen är det en annan sak om man förmår att ta till sig vad det är som de vill säga. Detta är tarotläsarens uppgift och ansvar som inte klienten ska lastas av men visst är det också så att tarotläsaren kan bli störd av klienten på ett eller annat sätt.
Beroende av vad tarotläsaren har med sig i bagaget och i viss mån också vilken "skola" han/hon kommer ifrån så får man räkna med att var och en har sina egna benämningar/begrepp när händelser, karaktär, själstillstånd, egenskaper och möjligheter skall beskrivas.
Nattens barn har jag hört talas om i något sammanhang men just nu kommer jag inte på var…

Tror det finns en bok som heter Nattens barn Minns inte vad den handla om
Tycker det var ett konstigt svar.. Den här som spådde henne kanske inte var speciellt seriös. vad menar du med att hon altid har fått höra? har nån annan sagt samma sak? Usch, jag skulle bli rädd om nån kallade mig nåt sånt..
Hej och tack till alla som försökt gnugga sina geniknölar :O)
Ja det är tydligen flera som sagt det till henne…. fick svar av min bästa vän att jag ska försöka lägga tarot på henne för att se om jag får samma känsla//reaktion…..
Rädd tror jag inte att hon behöver vara :O) jag skulle definitivt inte bli rädd… men jag är ju jag… och ganska puckad till och från….. *S*
förövrigt så är traci lords bok, nattens barn, en mycket mycket bra bok :)

Det skulle vara roligt att få kontakt med någon eller några av dem som har sagt det här till din väninna så att de själva kan berätta vad de grundar sina påståenden på. :)

Min son var ett nattens barn.DVS han fungerade bäst nattetid,med jobb och fritid.Ända sen han var baby har han varit nattmänniska.Kan det inte vara det dom menar????

#12 Ja, kanske förklaringen kan vara så enkel…

#13 Hej Maryissa.det var ett tag sedan jag såg ditt namn.Roligt att du är med fortfarande…..
Det är nog så att det är någon som funkar bäst på natten, dom kanske inte menade något mer konstigt än så.
Nattens barn kan också vara de som har förmågan att se i det fördolda, lära sig kommuniciera med väsen i skuggorna, sanndrömmare….men även någon som tycker om att dra sig undan ibland och tänka själv, hålla sina egna åsikter högt…Nattens barn kan vara den som ser och vet lite mer än andra.
Vampyrer brukar också kallas Nattens Barn……å det behöver man inte ta bokstavligt…..utan att man helt enkelt fungerar bättre på natten.

#14 Tack Galdra. Jag var utan dator ett tag och sedan fick en ny att bekanta mig med. Men nu är jag här igen, och det känns toppen.

En av mina söner är född på natten och har varit en nattuggla sen han var baby =) Han är otroligt medial och har gamla kunskaper med sig i det här livet, han är en gammal själ 
Elisabeth
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Vet du att han är en gammal själ eller är det bara någonting som du tror och vad grundar du isf den tron på? ;)
(Knyter an lite till vår tidigare diskussion i en annan tråd.)
Jag och min vän har nog kommit på det :O) det där med nattens barn…
hon har alltid vairt intr. av vamprism.. shit vd jag stavar bra idag *haha* japp men så är det iaf… så vi tror att det har med detta och göra..
ska lägga kort på henne, ska försöka med det vanliga kelt korset och min vanliga lek så får vi se sen om samma sak händer med mig och mina känslor ang. henne…