Hund ger mardrömmar.
Min bästa vän hade en hund som dog för några veckor sen. han hade slagit i huvudet och fått en hjärblödning som inte märktes förrän han blev blind på ena ögat och dem åkte in till djursjukhuset den natten.
Tyvärr hade hjärnan svullnat upp för mycket och han var trasig på ena hjärnhalvan och kunde knappt andas själv på operationsbordet och fick tyvärr somna in.
De hade varit en tragisk kväll och natt, och när dem var ute och han fick va lös för han gick inte annars, var han på väg och lägga sig i den mörka skogen och antagligen somna in själv som hundar brukar göra.
Men hon vågade inte och var rädd för att han skulle göra de och åkte direkt till djursjukhuset.
Han blev bara 3 år gammal, och var den mest underbaraste o finaste whippet jag någonsin träffat och han älskade alla han gick förbi och tvärtom.
Min vän vill ju självklart att han ska komma och hälsa på, men hon vet inte om han har gjort de. Ända sen han har gått bort har hon bara drömt "mardrömmar" om honom, alltså ibland att han har som ett stort köttsår på kroppen och de är alldeles gult och varit som att de skulle vara en mardröm men hon är inte rädd i dröm. Eller att på sidan av hans huvud är öppet och man ser han hjärna och de är äckligt. Är de hans sätt att visa något kanske, eller är han besviken?
för att den dagen han dog skulle han egentligen flyttat till en annan familj, till en annan väns pappa. för att min vän kunde inte ge de hennes hund behövde och kände att han förtjänar ett bättre hem och liv. Men eftersom han ger henne mardrömmar. Är de av någon anledning?