Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 973 ggr
Oceanen
2

dröm eller andra sidan?

Vissa kvällar när jag ska sova så kan jag bara ligga och slappna av först, inte tänka på något utan bara njuta av sängen.

Men ibland så kan de hända att jag nästan sveper iväg. Som att jag sugs iväg, som att jag sugs in i en dröm. Men jag hör och känner allting helt klart och vaket. Jag känner att min kropp slappnar av mer och mer, de börjar pirra i fingertoppar och tår. Jag känner mig avslappnad i huvudet och glad. Och jag börja känna mig lättare och lättare som en fjädar och kännas som att jag börjar lyfta. Men helt plötsligt så börjar jag sucka som att jag ska nästan börja gråta och mina ögon börjar tåras, och de slutar direkt och jag känner mig otrygg. Sen är jag helt slut och somnar på en gång.

Jag vet inte om de är jag själv som gör de, eller om de är något som suger in mig i de där.

är de något farligt tror ni eller jag ska försöka slappna av och försöka fortsätta längre.?

eller vad tror ni de är?

Jag tror jag är rädd för vad som skulle hända kanske.

Zlevin
2

Låter som en utanför kroppen upplevelse. Jag skulle tro att du är på väg att göra en utanför kroppen upplevelse men jag tror att du vaknar upp precis innan själen hunnit ut och utforska. Jag upplever snarlikt detta som du beskrev. Men själv försöker jag att undvika detta då jag ej gör det frivilligt och det känns ganska kraftfullt och främmande och dessutom lite läskigt. Vad jag har hört så är det dock inget farligt.

Zlevin
1

Jag har själv testat att slappna av och fortsatt längre. Men när jag då var utanför kroppen var min omgivning ganska främmande och svår att hantera för mig.

[Sol69]
2

Om du slappnar av lite till så kommer du att vara med om en astral resa och förhoppningsvis se massor med trevliga saker. Vem vet du kanske möter din guide om du vågar släppa taget och följa med flödet och det är ju en mycket kärt möte 🙂

Zlevin
1

Kan nämna att när jag följt med flödet så har inte allt varit trevligt utav det som jag upplevt dock. Kan dock inte nämna något då det är emot sajtens regler om jag skulle gå in djupare , jag skulle själv skapat en tråd här och beskriva mitt symptom och be om hjälp om det vore tillåtet.

Oceanen
1

De känns ändå tryggt att de är andra som har upplevt detsamma och kanske ska försöka slappna av lite och kanske prova på de, för de händer ganska ofta och de kanske är min guide som söker mig. Men de känns så läskigt och främmande. Men ska försöka att inte bli så rädd, Tack så mycket för alla svar 😃

Kida
3

Några gånger har jag också varit med om något sånt. Hmm väldigt mysko.. Jag hade liksom kontrollen men ändå inte.. Jag lämnade kroppen på något jätte knepigt vis. Nyfiken var jag, men det kändes inte så där super bra ändå måste jag säga…

[Kakanbieber]
0

….

H-lena
0

Zlevin 

det borde väl finnas något sätt att "stänga av" om man inte vill ha en sådan upplevelse? det kan du ju alltid skapa en tråd om! som att man kan "stänga av" sin öppenhet för andevärlden ibland.