Påhälsning i natt
I natt har jag vaknat två gånger av att någon rört vid mig. Första gången rörde någon försiktigt vid tårna så att jag vaknade och andra gången låg jag på sidan och kände hur någon strök mig över låret. Det kändes som det var kärleksfulla smekningar, men jag blev ändå lite rädd när jag inte vet vem det var. Jag vaknade också en gång av att jag tyckte att någon stod bredvid sängen och tittade på mig.
För två dagar sedan vaknade jag av att det lät som om någon knackade på dörren, kvart i sju. När jag hämtade tidningen lite senare kände jag igen ljudet när jag råkade stöta till innerdörren. Jag tror att det var den någon ryckte i. Min sambo har också vaknat av knackningar på dörren tidigt på morgonen. Vem kan det vara?
Nån som tycker att ni sover för länge kanske..hihi :)
Hoppas du kommer på vem det är. Kanske ska ta hem ett medium?

Hej Manni det är rätt så vanligt att våra nära och kära på andra sidan tittar till oss och ger sig till känna när vi sover.
När vi sover är vi ett annat medvetande och har kopplat av vårt eget logiska tänkande så då kan dom passa på för då slår vi inte bort det som fantasier.
Så många som har andekontakt under nätterna oftast som drömmar men visst kan dom krama om oss och ge os en smekning på kinden också.
Så inget att vara rädd för.
Lasse
Nej, egentligen är jag inte rädd, det är ju någon som tycker om mig, det kändes. Jag har haft besök på natten förut, senast i januari, då jag under en vecka kände att någon tog mig i foten. När jag kom tillbaka till jobbet visade det sig att en av våra vårdtagare (som jag tyckte mycket om) hade dött nån vecka tidigare. Och då förstod jag direkt att det var hon som sagt hej då! Jag förstod också varför hon tagit mig just i foten.
Kanske är det hon som hälsar på igen. Om det inte är någon annan där jag arbetar som gått bort och vill säga hej då. Jag får se på onsdag när jag jobbar nästa gång.

Det här känner jag igen mig i. Nästan varje natt är det ngn som väcker mig och står lutad över mig. Ibörjan blev jag jätterädd och slog med kudden hej villt, nu är jag van och försöker att fråga vad de vill. Bäst att tillägga att det inte är alltid jag får svar ;-)
Om du känner dig väldigt otrygg så kan du be dem att låta bli dig när du sover!
Malin