Vad är det bra för?
Har undrat detta ganska länge men kommer bara inte fram till något svar.
Jag kan se energi, och har gjort det sen så länge jag kan minnas och gör det hela tiden och brukar för det mesta bara "leka" med det..
Men jag vill typ veta vad det kan vara bra för egentligen.. Just nu leker jag bara med det när jag har tråkigt, jag använder det aldrig riktigt. För jag har ingen aning om vad jag kan göra med att kunna se det och sånt.
Så att kunna se energi, vad är det bra för egentligen? Vad kan jag göra med det?
…ingen?
Hej Mike,
Hur menar du med att se energi, eller i vilken situation? Hur ser energin ut?
Energi är så brett. Jag vet att du menar "andlig"/mänsklig energi (eller antar att du menar), men som sagt, jag vet inte riktigt hur du menar 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag vet inte riktigt, jag ser det hela tiden. Det ser olika ut beroende på hur mycket det är, är det lite så ser det statiskt ut, är det lite mer så kan det se ut som typ rök. Det är överallt hela tiden, och ifall någon är arg då kan jag se det som att det sprutar ut ur deras kropp som rök. Det är svårt att beskriva, men jag ser det hela tiden och det är överallt.
Jag vet inte riktigt vad det där kan vara? Du skriver energi, hur kom du fram till det? (jag menar, där har du svaret kanske) 🙂
Sajtvärd på Övernaturligt
Jag känner igen mig i det du skriver!
Kan också se nått som jag har svårt att förklara vad det är, när man tittar på mellanrummet mellan där jag sitter och väggen t.ex(eller nått föremål) så kan jag se som ljus(fast ja man kan inte se det) eller nå slaggs energifält, ser exakt hur det faller eller rör sig överallt.. Kan tyvärr inte ge dig svar på vad det kan vara för något men tror att det har vilka mediala förmågor man har, hur starka eller tydliga kanske..?
Jag var med om att jag såg nått som jag inte riktigt vet vad det var då jag blev så överraskad rädd och det försvann på en gång i samband med min reaktion men tror att jag kommer kunna se andevärlden/andar väldigt bra när jag känner för att utveckla vidare mina mediala förmågor(som flera medier säger att jag har) Jag har också märk att det blir ännu tydligare när jag öppnar upp mig eller mediterar t.ex
Min mor har samma sak att hon kan se det jag beskriver men vet inte vars det kommer ifrån.. hon är helt stängd och inte alls inne med något inom medialitet så hon märker aldrig det lika tydligt som jag utan har bara noterat över att hon ser sånt..
Har du provat att meditera eller vända dig till din guide eller skyddsängel t.ex?
#4 är inte helt hundra på att det är energi, men får en känsla av att det är det. Och jag kan kontrollera det med känsla och vilja och kan känna det, det kan bli varmt t.ex. .. Får en känsla bara att det är energi. #5 nej har inte vänt mig till guide eller skyddsängel eller så.. Kanske borde göra det men har väldigt svårt för det.
Jag tror det du ser är bland annat energier och Nina jag tror du ser "Auran" alla saker och människor har en, man kan se den som ett vitt skimmer precis utanför kroppen. om man utvecklar det sen så kan man se färger som betyder saker som t.ex. hur man mår eller ens personlighet.
Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.
#7 Zamizen, Ja absolut! jag ser aura :) jag hade skrivit ett inlägg som försvannn så jag fick skriva om det och förmodligen glömt att ta med det.. Jag kan se olika färger i auran också men det är mer än så jag ser och det som jag inte kan förklara vad det var skulle jag säga var mer som en samling av ljus eller något, allt gick så snabbt men det jag såg lös väldigt starkt..
hmm.. det är förmodligen energin från den personen då.
Öppenhet kommer inte genom att göra motstånd mot våra rädslor, utan genom att lära känna dem väl.
vi var 2 och hon satt mittemot mig, det jag såg var precis bredvid mig och försvann sedan framåt, i farten måste det/den som jag såg tagit med sig ett tomtmjölkpaket som stod på bänken och rörde på sig i samma veva… 🤔
kanske var någon ande som var fäst till den personen?
Jag både ser och känner energi överallt också. Det är tätare runt människor, som en aura fast jag ser inga färger. Ja, vad man ska göra med det… För mig är det bara en realitet.
Jag ser rök ibland. Från händerna har jag sett det mycket tydligt.
#11 förmodligen så var det det då hon förlorade en närastående väldigt nyligt då och vi pratade just om denne dessutom..
där har du det
Ja, fast jag kommer ändå inte fästa mig vid just det då jag inte såg det tydligt, vet att jag har haft besök av flera personer jag känner och tänkte på den tiden också.. förmodligen var det en ande eller en samling av energi från en men för mig var det ändå inte helt övertygande att det skulle vara just denne.. Dessutom tycker man att denne borde ha dykt upp på kompisens sida, inte min..
hhmmm.. det är nog du själv som vet bäst eftersom jag inte var där :/