Arga mannen!
Hej, jag är ny här inne! Det är såhär att jag har ett barn på 3 år som vägrar sova i sitt rum, hon är rädd och panikslagen. Hon säger att arg mannen (spöket/anden) tittar på henne och är arg. Jag hör verkligen paniken i hennes röst! Jag vet om att jag har andar som passerar mitt hem. Mitt äldsta barn prata mkt om andar innan men hon har stängt sitt 3:je öga. Men jag är orolig nu för min 3 åring. Jag vet inte vart jag ska vända mig! Tanken på andar skrämer mig inte, men att denna ande är arg och studerar min dotter kvällstid känns inte bra alls, det skrämmer mig. Min mamma är medial å hon avskyr min lägenhet hon har aldrig kännts sig välkomnen här. Min stora syster är med medial och hon känner av aktiviteten från andar men inget obehag. Jag känner heller inget obehag igentligen men nu den sista tiden gör jag i omed arga mannen. Snälla finns d någon som kan hjälpa oss och bli av med arga mannen å ev stänga portalen jag verkar ha i mitt hem :(
Börja med att hjälpa din lilla dotter nu i första hand. Det är en akut situation. Låt henne att sova på en trygg plats. Helst med dig, skulle jag nog tro.
Mannen kanske är inte alls så "arg", barnet bara förstår inte…
Vill inte dina mediala släktingar ta itu med frågan…?
Det är barnets trygghet som är viktigast.
Tack för ditt svar givetvis får hon sova med mig hon ligger här bredvid mig å sover gott! Tyvärr lägger min mamma bara kort å är inte sån som kan se eller driva ut andar hon sa att jag ska köpa salvia. Men har läst att det kan göra så det bara blir värre, min syster bor flera mil från mig inte ens i skåne. hon kan tyvärr inte komma ner nu då hon själv har fyra barn å hennes man jobbar borta nu. Jag känner att jag är i akut behov av snabb hjälp att få bukt med vem å vad han vill. Känns inte alls bra att min dotter är så rädd å panikslagen. Detta är ingenting jag talar om när hon hör. Jag vissar i heller inte min rädsla utan försöker att lugna henne och säga att d bara finns snälla spöken men då svara hon bara nej mamma han e arg på mig! Både min morbror å morfar har nyligen gått bort men ingen av dom var arg på något sätt så denna är bara en förbi passerande ande, jag har haft både barn å kvinnliga andar här men denna man är ny… tror jag min stora dotter har aldrig nämnt honom innan å har bott här i denna lägenhet i över 5 år. Jag verkar vara öppen så verkar som jag får med mig en hel del hem vet inte riktigt hur jag ska stänga mig och mitt hem. Min syster kan ritualer men d e inget jag vågar mig på utan behöver kunnig hjälp :/
Har du läst Hjälp-tråden hur man stänger ner sig, här till vänster?
Jag tycker inte det behöver vara så konstiga "ritualer" när man stänger ner sig.
Själv gör jag det bara att säga HÖGT (i mitt sinne) att NU tar jag inte emot någonting! Sen gör jag en glasbubbla runt mig, som en iglu. Det tar bara två sekunder.
Sen gäller det att vara HÅRD. Att hålla sig inne i bubblan och inte låta tankarna flyga iväg.
Jag tänker att du kan be "arga" mannen lämna din dotter i fred då hon faktiskt skräms. Men det har du kanske redan provat.
Lycka till
kram Lena
Hej!
Inatt fick vi uppleva att arga mannen var här. Har försökt allt men blir inte av med honom.
Har hjälpt flera i samma situation du beskriver.
Du kan kostnadsfritt kontakta mig .
Mvh Egge

#0 Någon måste säga det här: Det är helt normalt att barn är rädda och har svårt att sova (ibland under långa perioder). Att det uppfattas av föräldrar som "panik" är inte heller ovanligt.
Det har ingenting med osaliga andar att göra och den ansvariga saken för en förälder att göra i din situation är att trösta ditt barn och förklara att det inte finns något att oroa sig för. Det kommer inte fungera med en gång, men så småningom.
Att "bota" ditt barn med olika magiska ritualer är raka motsatsen till vad en ansvarig förälder skulle göra! 😕
Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism
Jag drömde mardrömmar och tyckte jag såg saker i mörker när jag var liten. Som liten och som vuxen har jag aldrig kunnat sova med lampan släkt när jag är själv. Jag känner mig otrygg i mörker.
Jag var och är rädd för spöken och andar, och för mörker. Mamma sa till mig att de finns inga spöken men de hjälpte verkligen inte. Hon försökte att få bort mina rädsla för mörker och säga att om spöken skulle finnas vilket de inte finns så skulle dem inte vilja dig illa, men inget har hjälp. vem vet de kanske verkligen finns någon där och självklart är de värt att forska vidare inom de, speciellt om du också känner att de är något.