Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: barnungdomar
Läst 816 ggr
UlrikaA
0

Min 9-åring känner saker

Jag vet inte vem jag ska fråga, men här kanske finns någon som kan ge mig ett råd. Min 9-åriga dotter har alltid varit ett barn som tänkt, känt och reflekterat mycket. Hon har sett flera avsnitt av Det okända på TV och frågat mycket om det är sant osv. Jag kan inte se själv, men jag tror att det finns en andevärld som kan hjälpa oss, jag har själv fått hjälp med saker som jag inte förrän i efterhand har fattat.

För nåt halvår sen kallade min dotter på mig nästan varje kväll när hon skulle sova, för hon tyckte det kändes som om någon tittade på henne och det var obehagligt. Jag pratade bort det, sa att när man precis håller på att somna kan man börja drömma och då kan det kännas så. Några dagar senare ropade hon på mig, då låg hon och läste i sin säng och berättade att en hårklämma hade kommit farande genom luften och landat på hennes hand. Då kunde jag inte prata bort det längre, utan jag sa att jag trodde henne, men inte visste vad eller vem det kunde vara. En annan gång låg det plötsligt en penna bredvid henne som inte hade varit där innan. Därefter har det hänt flera gånger att hon inte kunnat sova för att det "varit nån" inne på hennes rum. Jag har sagt att det säkert är någon som vill se hur det är med henne, min mormor kanske, och att hon inte behöver vara rädd, men det är hon iallafall.

Vad är det som händer i hennes rum? En väninna har sagt till mig en gång att det är lugnt i vårt hus, här finns inget. Inbillar min dotter sig eller har hon rätt?

Bybo
0

Oj, jag kan inte svara tyvärr. Min ena son har varit med om en del….fast han har inte sett dessa program föränn nu…han är 11 år. När jag flyttade hans säng till en annan possition i rummet blev det lite bättre…Han sa- vad skönt, nu behöver dem inte stå runt mig …*s*….

Helleh
0

Min dotter känner oxå av saker & har sett en del, men när det har gällt hennes rum på kvällen, så har jag sagt både till henne men oxå högt att där får inga från andra sidan vara när hon ska sova.

Elisabeth-J
0

Jag tycker inte att det verkar som att hon inbillar sig, fråga henne om hon har en känsla av vem det är eller kanske du själv har en känsla av det? Tänd gärna ett ljus tillsammans och säg till den/dom som är där att dom gärna får komma till henne längre fram när hon själv ber dom att komma, säg att hon inte är redo än. Om det inte hjälper tycker jag att du bör kontakta ett medium som kan hjälpa er. I artiklarna finns en mediumlista så du hittar kanske någon där som finns i din närhet.

Lycka till och kramar till er båda / Elisabeth

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

UlrikaA
0

Tack för svaren, vi provar med ljus och en bön om att inte komma hit. Förhoppningsvis ger det min dotter en känsla av att hon är trygg på sitt rum igen.

lightseeker
0

#4 har själv två flickor med likadana upplevelser.

Min 11-åring har det numera lugnare på nätterna, hon får sova ifred en HEL natt  en gång/månad. Vad? det tycker hon är en förbättring, Vad gör man, när ingenting verkar hjälpa.

Karl_Norberg
0

Elisabeth.J
 jättefint svar

jag har själv två döttrar 8 år och yngsta fem år, båda är helt underbara.

och jag har jordat på kvällen innan de sovit det har fungerat för mej och mina härliga barn

JuniorHappySpirit
0

Jag brukar känna närvaro av nån nästan hela tiden , När jag sitter själv på mitt rum får jag Konstiga energier , Vet ejj varför.  När jag ska sova så känner jag det ochsa liksom att jag inte kan sommna för det känns som om nått e nära och vill mig något, När jag går ner i källaren som jag inte gillar efter som att jag blir helt yr hela tiden känns det ännu värre.Fundersam