Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 4615 ggr
Rosita1
0

Andeväsen

Jag kan tyvärr inte finna vad jag igår beskrev som andebesatthet. Kanske det censurerades?

Men det är min verklighet, den verklighet jag lever i just nu att vara andebesatt. Det känns som ett väsen far in i mig och efter det är det helt omöjligt att sova utan starka sömntabletter. Dessutom kan jag inte utföra de enklaste vardagsgöromål hemma. När detta väsen släpper taget går det hur bra som helst att sova m m. Men under tiden detta varar är det helt fasansfullt. Det kan ta flera långa månader.

Tacksam få veta om någon mer än jag upplevt detta? För mig vore det en befrielse att få veta och kanske förhoppningsvis få råd och hjälp här. Jag vet inte vart jag vänder mig med en sådan fråga i något annat forum som jag känner till. Därför är det mycket angeläget för mig få deltaga och förhoppningsvis få svar, råd och hjälp.

Jag är mycket tacksam om detta inlägg får komma med.

J-Artur-K
2

Av det du beskriver så känns det som att det kan vara att du öppnat dig för det andliga. Man kan få sömn problem o även bli distraherad i privat livet o vanliga sysslor. Man kan känna det du nämner andebesatthet fast är fel ord att använda för är inte det. Man tror det men är inte det. Man känner som att man har inre kontakt o då är det du nämner det man kan känna. För man har inte kontroll på sin förmåga man vet inte vad det är som händer så då tror man det är något annat. Men det är att man blivit öppen och man vet inte vad som händer hur man ska kontrollera det. Jag själv tror det är så i detta fall för jag känner igen det där du nämner o allt det du nämner är symptom som man kan känna när man är ny o inte har lärt sig kontrollera det andliga. Man tror annat men är bara att man ska lära sig kontrollera det så då känner man inte på det där sättet. 🙂

Ny dag nya möjligheter

Aleya
2

Jag tycker att det låter som att du har någon ande med dig som använder dig för kanalisering, men UTAN lov från dig.

Jag tycker att du i första hand ska vända dig till ett medium som kan hjälpa dig att hantera denna gåvan som du har.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

JonasDuregard
6

#0 Du borde kontakta en läkare (om du inte redan gjort det). Det finns flera sjukdomar som orsakar sömnbrist.

Att kontakta ett medium tycker jag inte är en bra idé, det kan bli dyrt och fungerar antagligen inte.

För övrigt: Står det inte ganska tydligt i skrivreglerna att det inte ska vara massa sådana här trådar? (Om onda andar och sådant) 🤔

Aleya
0

#5 vad menar du?

Medarbetare för Julen

JonasDuregard
1

#6 Med vilken del av det jag skrev? 🙂

Magi-cat
3

#0 Bästa TS! Att inte kunna sova utan starka sömntabletter är ohållbart i längden! Det är inte bra för hälsan, men det vet du säkert redan. Dålig sömn och sömntabletter blir som en dålig cirkel.

Någon läkare skriver tydligen ut starka sömntabletter utan att gå vidare med orsaken till att det behövs, och det kan jag tycka är synd. Tala med läkaren, eller någon annan du har förtroende för, så att du får hjälp!

Kram till dig!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Aleya
1

#7 Jag syftade bara på detta: "För övrigt: Står det inte ganska tydligt i skrivreglerna att det inte ska vara massa sådana här trådar? (Om onda andar och sådant)"

Som jag tolkat TS problem är det nog inte direkt en "dålig" ande som är problemet utan att den tar sig friheten att bara gå in i kroppen så som den gör.

#0 Vill även tillägga TS att du bör nog i första hand vända dig till sjukvården för att se så att det inte är något annat fel på din kropp.

Medarbetare för Julen

JonasDuregard
3

#9 "Som jag tolkat TS problem är det nog inte direkt en "dålig" ande som är problemet utan att den tar sig friheten att bara gå in i kroppen så som den gör."

Så det är OK att skriva om att bli ofrivilligt besatt av en ande så länge man inte kallar den ond? I så fall undrar jag verkligen vad regeln är  till för. Ett förtydligande från Sajtvärd eller Medarbetare kanske vore på sin plats här.

Så här står det i reglerna: Inget prat om onda andar, demoner eller liknande är tillåtet. Hit kommer många barn och ungdomar och läser, vi vill inte skrämma upp någon

JonasDuregard
8

#0 Det du skriver om att inte kunna sova eller utföra enkla vardagssysslor låter som en typisk beskrivning av en depression.

Att den återkommer och varar i flera månader är också typiskt, så kallad recidiverande depression men kan också vara bipolär sjukdom (då får man oftast en manisk episod emellan där man känner sig full av energi och är impulsiv).

På medeltiden, innan man kände till depressioner, skulle dessa sjukdomar antagligen beskrivits just som andebesatthet.

Det finns idag ganska bra behandling att få mot båda sjukdomarna, som hjälper många men tyvärr inte alla som lider av dem.

Amandla
5

#5 "massa sådana här trådar?" En tråd är väl inte en massa?

Vad jag kan se så är det ingen av de som svarat som håller med om att det är en andebesättelse. Att man känner sig påverkad av andar (OM det nu är fråga om andar alls, det vet inte jag) kan yttra sig på sätt som TS beskriver. Läs till exempel tråden jag länkade till i #2 och det som står i #3 och #4.

Fjäril
4

Problematiken Ts beskriver behöver nödvändigtvis inte ha med andar att göra, och i första hand ska man självklart söka hjälp inom vården - men när man vänder sig hit kan, eller ska, man inte förvänta sig (alla gånger) att man får psykiatrisk hjälp/eller tips inom ämnet. Jag tror man förväntar sig att personen gått den vägen innan. Vad gäller besatthet funderade vi själva på hur #0 menade, men lät tråden vara för att se vad den skulle leda till. I övrigt stämmer vår regler med vad vi accepterar och inte.

Sajtvärd på Övernaturligt

JonasDuregard
2

#12 "En tråd är väl inte en massa?"

Jag räknade in den du länkade till (som är en kopia av den här ser jag nu). Två är så klart en massa 😉.

"Vad jag kan se så är det ingen av de som svarat som håller med om att det är en andebesättelse."

Om jag säger att jag misstänker jag är besatt och någon svarar att jag borde uppsöka ett medium så är vi väl ganska nära att bekräfta att mina misstankar inte är ogrundade?

Inlägg #4 håller dessutom med i direkta ordalag, så den måste du missat.

#13 Tack för klargörandet.

Aleya
2

#14 jag tror jag var luddig i mitt svar på #4.

När jag skrev att det var en ande som ville kanalisera genom ts så menar jag inte som att den på något sätt skulle ha besatt henne, jag menade att anden ville använda henne som någon som skall vara språkrör för denne(anden), dvs som en megafon ungefär.

Varför ts skulle vända sig till ett medium var för att kunna behärska sin gåva med att kunna vara språkrör på detta viset.

Det var det jag menade och känner du dig inte nöjd med mitt svar så kan vi på en vänlig nivå reda ut detta via PM. 🙂

Medarbetare för Julen

Amandla
1

#14 Då har du inte läst på om vad andebesättelse betyder, om du tror att "att ha en ande med sig" är samma sak.

Amandla
2

Jag tog bort TS första tråd eftersom det är här det diskuteras.

Rosita1
0

Tack så mycket för alla era synpunkter om det jag skriver beträffande andeväsen. Ingen har förklarat för mig hur detta s kl väsen kan komma in i mig som en vindil och bli kvar i månader. Det känns som fladder och i och med detta kommer mina sömnsvårigheter som varar ända tills jag känner att detta väsen släpper taget. I ett huj blir jag återställd  Har varit hos psykolog och läkare, men ingen inom vården tycks känna till detta.

Jag kan med säkerhet säga att det INTE är en vanlig depression eller bipolär sjukdom. Då skulle jag inte bli helt okej så fort jag slutar känna detta "fladder" i mig. För många år sedan upplevde jag exakt samma sak.

Kanske någon känner till någon duktig medial person som skulle kunna hjälpa mig.? Eller kanske en hypnoterapeut.

Jag är mycket tacksam för all hjälp jag kan få här. Jag är oerhört glad för att ni försöker hjälpa och råda mig.

Fjäril
5

Vad säger läkare/psykolog att du "lider" av?

Det här är ingen psykiatrisajt (och jag diskuterar gärna inte diagnoser) men det finns annan problematik som kan te sig så där. Du beskriver att det sker under perioder också, är det bara "fladdret" som får det att försvinna? Du medicinerar inte?

Fjäril
6

Jag glömde ju att fråga - vad fick dig att bli säker på att det var/är just andar som får dig att känna så här?

Rosita1
0

Jag känner att det far in ett väsen i mig med raketfart. I år hände detta 10 september. I och med detta så är det helt omöjligt att sova utan att ta sömntabletter. Det känns som fladder i mitt bröst hela tiden detta pågår. När detta s kl väsen släpper taget blir allt som förut. Jag kan sova och dessutom läsa, skriva och utföra vanliga vardagsgöromål såsom tvätt, städning etc. Något som är stört omöjligt så länge jag känner väsendet (fladdret) i min kropp. Jag har varit hos läkare och psykolog, men ingen förstår vad jag talar om. De tycker förmodligen det låter sinnesrubbat. Jag vet ju heller inte när det ska "släppa taget". Förra gången samma sak hände mig var 2007 och då satt jag fast i samma järngrepp i över tre månader.. Sedan släppte det greppet lika snabbt som det for in i mig. Det kändes precis som  det rann ur mig på något oförklarligt sätt. Snälla någon tala om för mig vad det är som gör att sådana hemskheter drabbar mig.

Jag är INTE psykiskt sjuk och jag medicinerar inte förutom dessa sömntabletter som nu är ett måste för att få sova. Jag kan annars sitta uppe utan att få en blund i ögonen. Och då vet jag inte vad som skulle kunna hända. DÅ kanske jag skulle bli psykotisk.

Denna kommentar har tagits bort.
tarotlasse
1

Jag kan hålla med Jonas här det finns många sjukdommar och fysiska orsaker som kan orsaka sömnproblem det behöver inte ha med Andevärlden att göra och man bör kontakta en läkare  före man kontaktar ett medium.

Det du beskriver så för det första så kan jag lugna dig med att andevärlden aldrig kan ta sig in i din kropp det är rent fysiskt omöjligt att göra det enligt andevärlden själva.

Det andevärlden däremot kan göra är att de kan gå in i vårat energie fält och genom att komma så nära kan det kännas väldigt obehagligt.   Men det tar sig inte in vår kropp. Dessutom måste vi tillåta dem att göra detta annars gör de inte detta.

När det gäller Trance mediumskap så tillåter man andevärlden att komma så här nära och man faller ner i ett sömnliknande tillstånd . Anden kan då  genom vår hjärna  ta kontroll över vår kropp. men de kan inte ta sig in i den.

Men det krävs att vi godkänner detta och ber om det och det krävs många års träning för att klara av detta.

Andekontakt och att vi upplever andekontakt är något vi helt och hållet styr över genom att lära oss att hantera vår medialitet och vara öppen och att vara stängd.

När du är stängd så kan andevärlden omöjligt ta kontakt eller komunicera med dig och det är så oerhört lätt att stänga ner. Det är bara att be sitt eget inre om att vara stängd men så fort du tänker på andevärlden så öppnar du upp automatiskt igen.

Så ngt man får träna på att vara stängd och då varken  andevärlden kan eller vill kontakta dig. Så helt och hållet du själv som styr detta med andevärlden. Så mer troligt att det rör sig om ngn sjukdom en att det rör sig om att du skulle vara besatt av en ande.

Men är man öppen hela tiden så kan detta ge sömnstörningarn men så lätt att stänga ner själv och hantera detta på egen hand inget man behöver gå till ett medium för.

Jag själv har en medfödd sömnstörning min biologiska dygnsklocka fungerar inte så min hjärna talar inte om när det är dags att sova även om jag är trött. Så jag kan vara vaken i flera dygn för sedan stupa i ren utmattning.

Jag var inlagd på sömnlabratoriet i Lund där en av världens ledande sömnforskare undersökte mig och jag var uppkopplad till en dator där de kom på detta och det visade sig att jag även hade sömn apné  och att jag aldrig gick ner i remnsömn.  Så rent teroetiskt så sover jag aldrig utan går bara ner i en djupare avslappning.

Jag började med sömntabletter när jag var 12 år  så jag har knaprat alla möjliga sömntabletter under 40 år nu.

Idag så fungerar det bättre jag har dels en andnings maskin som sköter min andning när jag sover plus att jag i dag får medicinera med kroppens eget sömnhormon Melatonin plus en tablett Imovane så en radikal nedskärning av sömntabletterna och även om jag fortfarande  inte har en riktig sömn så är den mycket bättre i dag.

I dag händer det även att jag drömmer i bland vilket jag aldrig gjort innan eftersom jag aldrig hamnat i remn sömn.

Då visste inte forskarna vad som orsakade att min dygnsklocka inte fungerade i dag har forskarna konstaterat att vissa med ADHD kan ha detta problem och därför ha dessa sömnproblem. 

Det finns otaliga sjukodommar många medfödda som orsakar sömnproblem  den vanliga sjukvården har väldigt dålig kunskap om sömnstörningar  och vad som ligger bakom tyvärr.

Så har du långvariga sömnproblem så rekommenderar jag dig att be din husläkare remitera dig till  en sömnklinik där man gör en grundlig undersökning och de har en betydligt större kunskap om sömnstörningar en vad  den övriga sjukvården har.

Det ska finnas en sömnklinik i varje landsting i Sverige i dag.

Lasse

Fjäril
1

Jag förstår inte riktigt vad du syfter på med din kommentar, ej heller varför vi skulle ge skrivförbud. Men det är ju så, man ska inte förstå allt.

AliennaII
0

Väldigt enkelt…  

Om man skriver så - så undgår man att få skrivföbud här.  

😃

Aleya
1

#21 det där med att det fladdrar i kroppen känner jag igen från då jag inte sov vettigt på 6 månader. Jag var så trött att jag kände hur det fladdrade i kroppen för att jag inte kunde sova. Kan känna samma om jag sover dåligt nu. Saker jag såg kunde vara helt skumt. Att allt man såg blev trippelt. Jag tycker att du ska undersöka dina sömnproblen och se vad som kan vara fel. Som även tarotlasse rekommenderade

Medarbetare för Julen

Fjäril
2

Det är tydligen inte så enkelt eftersom jag fortfarande inte förstår vad du menar. 

Det spelar inte så stor roll för den delen, det är inget intressant för tråden ändå 🙂 men du får gärna skapa en ny om du vill utveckla det vidare.

AliennaII
0

Det är just sånt här jag syftar på ==>

Nu är mitt inlägg borttaget (texten göms - censureras - sopas under mattan), eftersom den handlar om verkligheten.

TS:s trådstart raderades (gömdes) direkt, så att hon var tvungen skriva ny. Det är väl, som vanligt, bara en tidsfråga innan hela denna tråd försvinner…

Amandla
1

#28 Har du läst #17 av Amandla? 🤔