Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 741 ggr
Glittervittra
0

Frågor till er medium

Hejsan
Har undrat över en sak en längre tid och som jag nu kom på att jag tänkte jag skulle passa på att fråga…
Det jag undrar över är vad det är för skillnad mellan kanalisering och mediumskap?

Kram

Happyspirit
0

Ja som medium är man ju en "kanal" mellan de som gått över till andevärlden och de som är kvar här. Så då kan man ju säga att man "kanaliserar". Men saken är den att om en person säger att den "kanaliserar" så vet man inte vad  den kanaliserar. Om det är en guide eller om det är Jesus eller varför inte sitt eget högre jag. Det är ett stort område med kanalisering. Svårt att svara generellt på frågan. Det beror som sagt VAD/vem man kanaliserar. Hoppas du blev klokare

zeretki
0

Tja, jag är ju inget medium men jag kan skriva ändå, så får duavgöra själv om det är värt nåt. Flört

Kanalisera betyder att man är en länk mellan dig och något/någon annan. Det är det som medium gör, skulle jag vilja säga.

Glittervittra
0

Ja det är lite så jag med har funderat på om det är typ samma sak trots allt.
Men då skulle det betyda att som medium är man begränsad i sin kanalisering då eftersom det endast är avlidna de (inriktar sig på) kanaliserar?
Eller får medium också få kontakt med guider och änglar…och vad blir det då i så fall för information…kanalisering eller mediumskap?

Kram

[Lady-Oona]
0

Medium, att arbete mediumistiskt betyder endas en sak…..du har förmågan att uppleva de döda, och kan förmedla budskap från dem…..och i det här fallet betyer det döda som den som lyssnar kan identifiera och kunna ta emot ett personligt budskap ifrån….ett medium kanaliserar inte de döda, utan förmdlar hälsningar och budskap av mer privat och personlig karaktär.

Channeler/kanaliserare, säger sig vara en kanal för en eller flera specifika väsen….änglar, gamla visa män/kvinnor som levat för kanske 25000 år sedan, ufo-varelser, guider/ledare, naturväsen,…mm….skillnaden är att den som lyssnar har förmodligen inget privat förhållande till den som kanaliseras.

Jo, ett medium kan också utveckla en transförmåga och på så sätt kanalisera en del av samma kontakter som Channelers säger sig ha, men det är inte typiskt mediumarbete. Då ett mediums främsta uppgift är att bevisa att det finns ett liv efter döden och att vi träffar våra nära och kära igen…..detta är inget som en Channeler gör…..

Det låter väldigt likt men det är det inte….jag personligen gör både ock…..och det är en enorm skillnad i de energier man har kontakt med och lika stor skillnad på budskapen som kommer.

Hoppas att det gav lite info til dig

kram Lady Oona

Glittervittra
0

Åhh..tack för ditt svar :)
Har länge velat förstå skillnaden i detta..
Jag tänkte lite på när du skrev om energierna och skillnaden mellan dom..
Kanalisering..är det en form av trance då?
Är det lika tillförlitligt som när man går till ett medium eller är det mera difust?

kram
@---;--

mamma_neo
0

Bra Glittervittra att du tog upp denna fråga.. Man e ju lite fundersam ibland ju=)..

Hoppas att tråden växer på…Kramar om åse….

[Lady-Oona]
0

Att kanalisera kan vara olika för olika personer…..allt i från total vakenhet till djuptrance….det finns olika stadier av trance…medveten/vaken trance, lätt trance, trance, djup trance… och det krävs lång träning och utbildning för att lära sig och bemästra.

I England använder man inte uttrycket kanalisering, utan trance, inspirationsstal, overshadowing (överskuggad) det är mest i USA som begreppet Channeling används.

Skillnaden ligger väl i att om vill ha kontakt med en anhöring går man till ett medium, det är hennes/hans jobb att kunna förmedla den kontakten. Hos en Channeler kan du få kontakt med änglar el.dyl…..sedan beror det väl poå vad du själv vill ha och vad du tror på.

Om vad som är "bäst" eller "tillförlitligt" ligger nog inte i tekniken utan i hur du kan ta emot budskapet, hur du kan använda det och vad det gör för dig…..det kan ju vara väldigt olika från medium/channeler….

jo, kanske man kan säga att kanalisering är en sorts trance….

ha det gott, Lady O

Glittervittra
0

Gomorron Lady-Oona
och TACK för att du tog din tid och skrev ner ditt svar..det är guld värt och nu har det klarnat en hel del *ler*
så tack än en gång

Kramisar <3

[Lady-Oona]
0

Godmorrong Glittervittra….alltid lika roligt att kunna hjälpa till….och om jag har något att förmedla så blir jag bara glad…det finns så mycket information, teorier, tro, antagande, kunskap osv därute och det är väl upp till oss själva att undersöka och testa och se vart det leder oss…..jag slutar aldríg att vara nyfiken….

Ha en go söndag, kram tbax Lady O

Glittervittra
0

Va härligt att höra då kommer de säkert bli fler gånger..nyfiken som ja e *ler*

Kramisar till dig

Glittervittra
0

Gomorron :)

Fick frågan igår om från en vän som behövde gå till ett medium vilket som var bäst. Att boka tid till ett medium eller gå till en som kanaliserar. Jag visste inte vad jag skulle svara. Vad anser ni?

Kram