Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: intuitionsövningar
Läst 9099 ggr
Fjäril
6

Borttappat-Tråden

**Borttappat-Tråden
**Om ni inte fått svar i den gamla tråden så ställ frågan igen här!

Gamla tråden här: http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/522eea5b8e0e740f63000857-borttappat-traden?discussions-1

För er som söker ett bortsprunget djur eller något annat, så ber vi er lägga er fråga i den här tråden - men det gäller inte försvunna människor, det är oetiskt att känna in andra människor utan deras tillåtelse och sådana frågor tas bort direkt. Vi lämnar inga garantier för att ni får hjälp, men vi vill ge en möjlighet till både tränande medium och andra som vill hjälpa till.

Kom ihåg att lämna feedback när någon har tagit sig an er fråga!

Lycka till!!

(Tänk på att de som tar sig tiden till att söka efter borttappade saker gör detta på sin fritid. Vi är tacksamma för ert engagemang!)

Sajtvärd på Övernaturligt

Ansol
0

Hej!

Jag gick till jobbet i vanlig ordning igår morse runt 8 tiden. Jag vet att jag fipplade lite med mina nycklar men tänkte inte på det förrän jag upptäckte att mina nycklar var borta. Snälla, snälla hjälp mig hitta dessa nycklarna. Kan tilläggas att det finns en nyckelring med en metalisk fyrkant på där det står Japan på.

[JollyJustin]
11

Undrar vart min svarta samsung galaxy y  är..

Har frågar 100 gånger men ingen vill svara :(

[nettaahs]
1

*följer*

[Lillmatten]
0

Från förra tråden:                                                      Hej! Min kompis har blivit av med sin plånbok för ett tag sen,Den är brun med Louise Vuitton märke på. jag undrar om någon av er kanske vet var den är? Tack på förhand! :)

DenLillaTofflan
0

Hej! Jag vet inte om detta funkar eftersom jag inte tror på det, men om någon kunde hjälpa mig så skulle jag vara jätte tacksam

Det är så att jag har tappat bort min iphone 4. Den är svart med ett skal på som såg ut som en engelsk flagga med texten "keep calm and carry on". Och den försvann för två veckor sen på onsdagen när jag var påväg hem från gitarrlektionen.

Snälla någon, hjälp mig med att hitta den  😕

Razzora
0

Från förra tråden: Hej! För några år sedan (skulle tro runt 2009) så tappade jag bort 1 par häng guldöronhängen som jag hade köpt i Chile, dessa var mina favoriter i så många år men helt plötsligt så var de försvunna. Öronhängerna var sådana som man trädde igenom hålet i örat så att man hade så att säga häng både fram och bak, och på framsidan så fanns det ett hjärta längst ner. Dessutom så har jag tappat bort 1 öronhänge som jag fick utav min sambo måste ha varit förra året, den var av guld och öronhänget såg ut som en keltisk knut. Vet att jag kanske aldrig kommer att se dom igen, men vore tacksam om någon såg något som kanske skulle ge mig en gnutta hopp om att hitta öronhängerna. Mvh Razzora

----------------------------------------------------------------
Saknar dig Nisse Hjärta R.I.P. 2008-10-05 - 2014-02-12
Sajtvärd på mobiltelefoner.ifokus.se och android.ifokus.se

Maikailoa
0

#147 av Tiara05 

"Hej, skulle vara kul att få svar. I slutet av maj början på juni i år försvann min farmors lilla blandras hund agni."

Får för mig att hon ligger i en tegelröd korg med släta sidor.

Verkar inte så långt borta.

Och så tycks det finnas en "tatuering".

Maikailoa.

Maikailoa
0

#148 av tazla 

"Provar med bild också  kanske kan hjälpa till ?"

Jag kan lämna över frågan till en annan person, där kanske vi får svar.

Fick se en mansperson igen, med "basker", svarta skidglasögon, och bredrandig tröja, men det kanske bara är någon som håller på och badar i tunnan, så det ger inget.

Jag återkommer om jag får svar.

Maikailoa
0

#152 av Lillmatten 

"Hej! Min kompis har blivit av med sin plånbok för ett tag sen"

Det kan ha skett vid ett mindre utrymme, med en bänk, där man håller ner en sorts beige "solfjäder" på en stav, och på väggen åt ena sidan finns det två stora runda blanka plattor intill varandra, flerfärgade/blå.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#159 av Razzora 

"För några år sedan (skulle tro runt 2009) så tappade jag bort 1 par häng guldöronhängen"

Vad jag kan se så finns dom under ett lock, som håller ner en en rund blåsa, som är cyanfärgad och med en blank metallring runt basen. Under "locket" är det som mycket bred kant, och ett fyrkantigt uttag i mitten med "blåsan".

Maikailoa.

Ansol
0

Kan du se var mina nycklar är också,hade hjälpt mig jätte mycket.

Jojjo74
0

Provar med samma inlägg i denna tråd. 

Hej,

jag letar som en tok efter en x-länk i guld, ca 2cm bredd. Detta är ett arv från min mor som gick bort när jag var liten. Detta är det enda jag har kvar då allt annat ( vigselring, fler x-länkar, guldklocka, halsband mm) blev stulet för ca 10år sedan!? Jag förvarade detta armband i badrumslådan, men tänkte att "nej, bättre å lägga det nånstans där det inte är givet att hittas vid ett ev. inbrott".. smart, har uppenbarligen gömt, lagt det så bra att jag inte själv hittar det. Har letat och rensat garderoben för det är där jag vill minnas att jag la det, utan resultat dock. Rädd för att jag råkat slänga det när jag rensat. Tror att jag la det i en liten smyckepåse i vitt som gick att stänga med dragsko. 

Jag vore överlycklig om jag fick hjälp, då detta verkligen tynger mig. Visst materiella ting, men för mig är affektionsvärdet värt mer än pengar. 

Tack på förhand! 

Vänlig hälsning Johanna

Ciacille
2

Kan någon hjälpa mig?? Min son på två år har alltid haft ett halssmycke på sig med ganska kraftig länk och ett kors i . Det är en guldkedja som hans pappa fick när han föddes för 43 år sen . En dag kom min son hem och kedjan fanns ej längre kring hans hals. Han hade varit på dagis. Min känsla säger mig att någon har tagit av honom den här kedjan men som sagt det är bara en känsla . Kan någon hjälpa mig att se var den kan ha tagit vägen ???? Med vänlig hälsning, fru Ferrari

Denna kommentar har tagits bort.
Ansol
1

Har hittat mina nycklar på egen hand, lycklig…

Denna kommentar har tagits bort.
Maikailoa
1

#148 av tazla 

"Provar med bild också  kanske kan hjälpa till ?"

Ytterligare svar:

Jag får upp Dalarna, nu vet jag ju inte var de bor, men tror den finns i Dalarna, det är rätt så öde där den står, en bit in i skogen.

molam
0

Skulle vilja hitta en grön långlina till simmande hundar, nån som kan se den?

~Sajtvärd på Disney ifokus och Leopardgecko ifokus~

*Medarbetare på Akvariefisk ifokus

hannea
0

Hej. Min dotters surfplatta har varit borta i säkert 4 månader och vi har letat "överallt". Hon betalade ganska mycket för den i julas så ev tips eller ledtrådar mottages tacksamt. Den låg i ett grön/blått fodral. Tack på förhand :)

Maikailoa
0

#160 av Swenglunds 

"katt Trisse"

Jag lyckas inte få någon kontakt med denna.

Maikailoa.

[JollyJustin]
0

Jag har frågar i typ 1 vecka, inget svar.

Vet någon i denna världen vart min sansung galaxy w är? :(

Maikailoa
0

#161 av Jojjo74 

"Hursom, jag letar som en tok efter en x-länk i guld, ca 2cm bredd."

Det som jag får upp är något som nog ligger på en hylla, och är av grov väv tror jag, eller liknande, diskret färg, grå-brun, men in mot väggen är det uppenbart blått och betydligt tätare.

Om det inte är stickat eller väv så kanske det är stavar som ligger så där ihop.

Känns som en meter c:a från golvet.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#163 av Ciacille 

"#158 #maikailoa  ang. min 2 åriga sons halskedja

tack för att du svarade finns det en möjlighet för dig att kunna känna vilken sorts miljö det kan vara i ?? eller vara lite mer specifik? tack på förhand mvh hälsningar C"

Hmm… kan det möjligtvis vara en ärm eller ett ben? Nästan som ett byxben av jeanstyg, med en fåll längst ner.

Maikailoa
0

#15 av Ansol 

Har hittat mina nycklar på egen hand, lycklig…

Bra, och tack för att vi fick besked.

BlueLily
0

Jag letar efter mina glasögon, de försvann någon gång i somras och är grön och lila av märket Björn Borg. Styrkan ligger nog på närmare -3.

Och jag har också tappat bort familjens pärlplattor, de är vita och jag har tappat bort säkert 4-6 stycken.
Tack på förhand. :)

"I live in a world of fantasy, so keep your reality away from me."

goliat67
0

Hej! Det har försvunnit två guldringar. Den ena är min sambos förlovningsring, den andra är en bred mönstrad Umeåring. Känns som de har blivit stulna. Kan någon se var de kan vara?

Hoppas på hjälp

Fru Katla
0

Nu skojar jag inte, jag är helt seriös, vi har förlorat vårt spöke 0.o Skratta inte, det är på riktigt! Vi trodde att hen skulle följa oss när vi flyttade, men nu efter nästan ett halvår har vi ännu inte fått något besök :( Vi är oroliga att hen har "fastnat" i den gamla lägenheten… Snälla om nån kan hjälpa!! Gärna pm…vill inte lämna ut för mycket info offentligt.

[najusa]
0

Hej!

Jag har tappat bort en silverring som jag håller väldigt kär. Den brukar alltid förvaras tillsammans med en annan ring när jag inte har den på mig, men en dag låg bara den andra ringen på mitt nattduksbord och ringen jag söker var spårlöst försvunnen. Är en ingraverad text på den: Pencez de moy.

Skulle bli överlycklig om nån kunde hjälpa mig att hitta den🙂

Amandla
0

#27 Gör gärna ett inlägg i Avläsningstråden istället! 🙂

Fru Katla
1

#29 Oki! :)

Frosstis
0

Vart är mina moppenycklar? Hade de senast i lördags, det är 3 svarta nycklar i olika storlekar och en nyckelbricka.

Det är väldigt viktigt då jag behöver använda min moppe varje dag :(

puckelanka
0

Hej! Jag jobbar som guldsmed på ett företag och jag gör reparationer av smycken åt olika butiker. Nu har jag slarvat bort en reparationspåse med en ring åt en kund och det är verkligen det värsta man kan göra. Jag har letat överallt men den finns inte att hitta. Ringen är i rödguld med några diamanter och det skulle fattas in en diamant som hade trillat ur. Kan någon hjälpa mig se vad den finns? Jag sitter verkligen i klistret!

Fridawintvik
0

Hej, har tappat bort min vigselring, Den är av titan med fem mörkblå stenar Snälla hjälp mig Tack på förhand

immobilized
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Siberian husky tik på rymmen!
Rymde vid Plasket i Vansbro, Dalarnas län.
Sågs sedan till i Eldforsen någon timme senare, men sökandet där gav inga resultat. Vi har även sökt runt ställen närmare Vansbro under dagen. Sett hundspår där men vi vet inte med säkerhet om det är hon.

Lyssnar till namnet Vilda, är 3 år gammal, chippad.
Vi tog hem henne den 19e oktober och hon rymde igår den 20e. Hon känner inte till området alls. Sprid gärna detta! Vi är tacksamma för all hjälp vi kan få. Vi vill ha hem vår älskade hund och vi hoppas att detta får ett gott slut!

Någon som känner något? Som kan hjälpa oss? Ge tips och råd ang någon duktig hundkommuniktatör eller dyl? Vi behöver ALL hjälp vi kan få! Skriv meddelande till mig så kan du få mitt telefon nr om du har info eller tips !!

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Frosstis
1

Hittade mina nycklar :)

#34 Vad tråkigt, hoppas ni hittar henne. Jättefin hund :(

immobilized
0

Det är det utan tvekan. Vi kan inte sova någon av oss och jag har inga tårar kvar tror jag…
Så snälla hjälp oss! Någon som känner någon duktig hundkommuniktatör eller kanske själv kan hjälpa oss? Allt kan vara av intresse. Får ni en känsla eller en bild i huvudet - skriv!!

Sajtvärd: Barnens ifokus  † Medarbetare: Spetsar & urhundar & Tonåringar ifokus

Facebook: Iron Wolf - working sleddogs
Gilla oss där och dela gärna!

.

Maikailoa
1

#18 av molam 

"Skulle vilja hitta en grön långlina"

Känns som att den ligger på golvet (eller på marken), lite grann bakom något, egentligen på båda sidorna, och så är där något i stil med en gråblå filt.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#19 av hannea 

"Min dotters surfplatta"

Okey, så den ska kunna finnas inne i en helt vit och slät mindre väska. Endera helt rund och platt eller så lite utdragen.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#25 av BlueLily 

"Jag letar efter mina glasögon"

Hmm… tro det eller ej, med de tycks finnas i en sorts påskägg på en konisk fot, halva överdelen, det äggformade är genomskinligt. Möjligtvis är det silverfärgat.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#26 av goliat67 

"Det har försvunnit två guldringar."

Vet inte vilken av dom det kan vara, eller om den är stulen, men den kan hänga på något sorts föremål som sitter fast på väggen. Den sitter med en liten grå del i väggen, och sedan är det en guldfärgad tråd som går i zig-zag, och längre ner är det osäkert, men kanske något mörkgrått band.

Maikailoa.

Jojjo74
0

Tack Maikailoa för svar.. men har letat efter din beskrivning men hittar inte. Går det att få närmre beskrivning av rummet? 

Mvh Johanna

"Hursom, jag letar som en tok efter en x-länk i guld, ca 2cm bredd."

Det som jag får upp är något som nog ligger på en hylla, och är av grov väv tror jag, eller liknande, diskret färg, grå-brun, men in mot väggen är det uppenbart blått och betydligt tätare.

Om det inte är stickat eller väv så kanske det är stavar som ligger så där ihop.

Känns som en meter c:a från golvet.

[Iyen]
0

Hejsan Jag skulle behöva lite hjälp att hitta min plånbok. Senast jag hade den måste ha varit i söndags, tror jag. Ganska sent på dagen. Handlade i en kiosk. Vill/behöver ni veta hur den ser ut? Den är iallafall svart, sliten, skinnet har trillat av på de flesta ställen. Ett litet spänne utan funktion på ena sidan. Trasigt, öppnar sig hela tiden. På andra sidan en myntfack. Halvtrasig dragkjedja men fullt funktionsduglig. Det känns som att den inte är långt borta. Kanske till och med i hemmet. Men var? Tack på förhand

goliat67
0

Tack Maikailoa för ditt svar angående två guldringar.

Jag har inte hittat den du ser, ska leta vidare.

[Iyen]
3

Hej igen. Jag ville bara säga att plånboken hittades :)

hannea
0

Hej Maikailoa. #19 Ang. surfplattan… Dottern säger att hon har en vit väska som också varit borta ett tag… Är den i vårt hem eller hos någon annan? Ser du något mera detaljer där väskan befinner sig. Jättetacksam för din hjälp. Mvh Hanne

DenLillaTofflan
0

Ingen som kan hjälpa mig med #5? 🤐

erika83
0

hej!

När jag fyllde 30 år i mars 2013 fick jag på en restaurang en apple tv av mina bröder. Det är en mediaspelar som apple har tillverkat. Den ligger i en vit lite ask/box med ett apple på och kostar en massa pengar…

Jag tog med den hem till min lägen het och la den i en byrålåda men nu hittar jag den ej längre.

Jag har dåligt samvete mot mina bröder och hopas därav någon kan hjälpa mig att hitta den. Tacksam för att ni tar er tid!

/Erika

puckelanka
1

Hej! Jag jobbar som guldsmed på ett företag och jag gör reparationer av smycken åt olika butiker. Nu har jag slarvat bort en reparationspåse med en ring åt en kund och det är verkligen det värsta man kan göra. Jag har letat överallt men den finns inte att hitta. Ringen är i rödguld med några diamanter och det skulle fattas in en diamant som hade trillat ur. Kan någon hjälpa mig se vad den finns? Jag sitter verkligen i klistret!

jp84
0

Hej! Under söndagskvällen fram till igår har jag tappat bort mitt svarta plastetui innehållandes kontokort, körkort och kontanter. Jag är i stort behov av detta då jag ska skriva högskoleprov på lördag samt flyga till umeå på söndag och är i behov av mitt körkort. Detta etuiet är även ett omtyckt minne från min semester. Är enormt tacksam för all hjälp jag kan få. Mvh Joakim

Kakaokaka
0

Hejsan! Mina små hörlurar som man sätter in i öronen har varit borta någon månad nu. Jag blir galen och har sökt överallt. Dom är vita med rosa pärlor på och fungerar fortfarande riktigt bra även fast dom är några år gamla.

Kariax
0

I söndags hittade en granne till mig en övergiven katthona. Hon är nu omhändertagen men det visade sig att hon lämnade 3 ungar efter sig. Jag har fått tag på en och är nu på jakt efter de andra två. Jag har letat på samma ställe och runtom där jag hittade den jag fångat in, men inte sett till dem. Jag är rädd att det hänt dem något, katten jag fångade in var helt själv då och de andra två är puts väck sen dess :( Är det någon vänlig själ som förnimmer något om var de just nu håller till eller vad som hänt så jag får något att gå på i min kattjakt? Jag tippar på att de är 3-4 månader och de är väldigt lika sin bror som är på kortet. Tack på förhand! Mvh Karin

Maikailoa
0

#41 av Jojjo74 

"#161 

Tack Maikailoa för svar.. men har letat efter din beskrivning men hittar inte. Går det att få närmre beskrivning av rummet?"

Inte mycket närmare.

Verkar vara dels en ganska kraftig och kanske rundad ram i två nyanser av grått, och som jag ser det bak åt vänster till finns det en sorts hylla, med rör i hörnen, och där ligger ett blått föremål, som kan vara en tröja eller en mössa.

Maikailoa
0

#45 av hannea 

"Hej Maikailoa.

#19 Ang. surfplattan… 
Dottern säger att hon har en vit väska som också varit borta ett tag… Är den i vårt hem eller hos någon annan? Ser du något mera detaljer där väskan befinner sig."

Med risk att det blir galet, men kan vara någon våning upp, och man ser ut på en gata eller en väg. Men där man är ska det finnas två bruna pelare alldeles intill varandra, och som står i eller har några ringar/band längst ner. Dessa pelarna kan stå i fönsterhöjd. Jag upplever dom släta, bruna och pelarformade, i storlek som en glasflaska ungefär.

Maikailoa
0

#5 av DenLillaTofflan 

"Hej! Jag vet inte om detta funkar eftersom jag inte tror på det, men om någon kunde hjälpa mig så skulle jag vara jätte tacksam 

Det är så att jag har tappat bort min iphone 4."

Det finns en möjlighet att du har tappat den när du gick lite hastigt utomhus. Inte mycket till hjälp kanske, men ungefär vad jag får fram.

Fast den verkar befinna sig någon annan stans nu, vilket jag inte klarar av att beskriva. Som konturen av en 1 ½ meter hög naturvit domarvissla, i brist på bättre ord.

Maikailoa.

Handler
0

Hej! 

Jag har tappat bort en guldring. Det va min farmors förlovningsring som jag fått. Snälla, kan nån hjälpa mig. Skulle vara evigt tacksam. Ringen betyder så mycket för mig.

HaraldochAlex
0

Hej! 

Min kanin försvann för några veckor sedan och han har ännu inte kommit tillbaka.

Han är en svart dvärgvädur som är ganska tjock.

Jag skulle vara jättetacksam om någon berättade för mig var han är/om han är död så jag kan gå vidare.

BlueLily
0

#39 av Maikaiola Är det möjligt att du skulle kunna se något mer, för jag känner inte igen det du beskriver.

Sitza
1

Hej

Jag saknar en liten fyrkantig duk som jag broderade i slöjden när jag var barn, och jag undrar om jag fortfarande har den i min ägo. Jag flyttade för ungefär 2½ år sedan och jag är osäker på om jag har sett den efter flytten. Tyget är turkos stramalj och det är broderier längs sidorna. Några slags blommor på skaft och blad (liknar mest tulpaner). Jag hade den på en byrå i hallen innan jag flyttade. Jag bör ha tvättat den i samband med flytten, och jag funderar därför på om jag kan ha glömt den i tvättstugan, eller om den hamnat på något osannolikt ställe i min nya lägenhet. Jag är mycket tacksam om någon kan hjälpa mig att få reda på vart den kan ha tagit vägen.

Handler
2

Hej! Finns det inte någon som kan hjälpa mig att hitta min guldring som jag fått av min farmor? Det va hennes förlovningsring. Den betyder så mycket för mig. Kan inte förstå vart den tagit vägen. Snälla, hjälp mig någon! Tack på förhand! Jenny

[JollyJustin]
0

Nån som an hjälpa mig på #2

DenLillaTofflan
0

#54 Tack så jätte mycket för hjälpen! 🙂

Maikailoa
0

#47 av erika83 

" en apple tv"

Verkar som att du ska titta ner bakom något, kanske en möbel, en meter ifrån väggen, och vid kanten sticker det upp två rosa färgade platta "stavar".

Maikailoa.

Maikailoa
0

#48 av puckelanka 

" Nu har jag slarvat bort en reparationspåse med en ring"

Den kan finnas i närheten av något som är liknande en cyckelhjälm, med klara färger, gult och lila i något flammigt mönster.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#49 av jp84 

"svarta plastetui innehållandes kontokort, körkort och kontanter."

Förefaller som att det har fallit ner någonstan där det är mörkt och trångt, där är en rå vägg på ena sidan, med en beläggning på, och sedan är där en spalt på en decimeter fram till något annat som står för.

Maikailoa.

puckelanka
3

Tack snälla för engagemang och hjälp. Påsen är återfunnen :)

jp84
0

Tack för infon om etuit. Ska fortsätta leta idag då jag fick tillbaka motivationen. Om du skulle se något mer vore det uppskattat. Åter stora tack! Mvh Joakim

Grishultafroken88
0

Hej! Min katt edvin har varit försvunnen sedan i lördags. Hjälp mig atthitta honom. Mvh Maria

Handler
0

Har tappat bort min guldring, vet någon vart den är?

BlueLily
0

Jag är lite smått stressad. Lånade min brors kamera - en Nikon D80 - för ett tag sen och har nu slarvat bort linsskyddet. Det är svart och jag tror att jag tappade bort det här hemma. Snälla, hjälp mig. Tack på förhand.

lollo33
0

Vars är min sony ericsson xperia mobil?

Det sista jag minns är att jag la den invirad med laddaren i en trådkorg under vardagsrums bordet men nu finns den inte där, kan du se vars den tagit vägen? tacksam för svar

Lollo33 Glad

Maikailoa
0

#50 av Kakaokaka 

"Hejsan! 
Mina små hörlurar som man sätter in i öronen"

Jag gör ett förvirrat försök:

EN blå och vit stickad "handske" står upp på e kant, där är en avskiljnad med växter, långa blad, och bakom där nästan som en simbassäng.

Sedan, på annat ställe, en person utomhus med en lång slät enfärgad kappa, mörk men svårbestämd färg. (möjligt att de fallit till marken där).

Maikailoa.

Maikailoa
0

#51 av Kariax 

"I söndags hittade en granne till mig en övergiven katthona. Hon är nu omhändertagen men det visade sig att hon lämnade 3 ungar efter sig."

Verkar som de är hos folk. En sorts låg korg med mörkrosa volanger runt om. Och liknande saker på något vis.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#68 av Handler 

"Har tappat bort min guldring, vet någon vart den är?"

Kan vara två yngre män inblandade, märkvärdigt väklädda i mörka kläder, och även en mörk grå knytsäck.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#56 av HaraldochAlex 

"Hej! 

Min kanin försvann för några veckor sedan"

Även denna verkar vara innomhus. Ett litet ljus rum, som ett badrum, och med ett par spiralstänger som går tvärs över, till synes lågt ner, under knähöjd.

Maikailoa.

Hell
0

Har flyttat och kan sedan dess inte hitta min tarotkortlek (Shadowscapes tarot). Jag har letat överallt men jag kan inte hitta den. Den var relativt ny och låg nedpackad i kartongen som den kom i. Trodde den kom med böckerna men det verkar inte vara så. 

Vore tacksam för någon liten ledtråd.

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

HaraldochAlex
0

Skulle det kunna vara någon som har tagit hand om honom? för jag känner inte igen beskrivningen … (vi har verkstad så tänkte att han skulle kunna vara där, men ingen av rummen matchar beskrivningen)

Handler
0

Maikailoa, kan du få fram något mer? Jenny

Emmaohren
0

Köpte en burk med ädelstenar på dagen och sedan när jag och min syster kom hem lyckades jag tippa ut burken med det vackra stenarna på golvet. Har letat som en galning och hittat ett par men det känns som att det fattas några. Skulle bli evigt tacksam om någon kunde hitta dom sista stenarna under mitt skrivbord!

dermot
0

Hejsan! Min katt Nils-Edward har varit borta i rättså exakt 3 månader nu. Kan knappt se en vit katt utan att brista ut i gråt. :( Är det någon som kan se om han ännu är i livet? Det viktigaste för mig är att veta om något hänt honom. Han saknar sin vänstra övre hörntand och därmed åker hans läpp upp.

// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~ 

Aleya
0

Jag har ett litet uppdrag för den villige. Om ni vill öva på eller om ni är fullfjädrade som kan se var saker är. Jag har tappat för mig två kära samlarobjekt, två tavlor med Hello Kitty i kimono. Den ena med blå bakgrund och den andra har grön bakgrund. Sist jag sett dom var hemma hos min mamma.jag vet att jag satte undan dom mem minns ej var. Skulle uppskatta om jag bara kan få en fingervisning om var dom är. Jag är säker på att dom kommer fram. Så för den villig att öva är detta ett av dom. Bild på ena tavlan lägger jag upp.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Tant Grön
0

Råkade städa bort min eriksson mobil förra julen. Vet att den måste finnas någonstans i lägenheten. Hoppas någon kan se var den finns.

Sazza_zoo
0

Hejsan, Jag har tappat bort ett halsband som har mina döttrars namn på det. Jag fick det av min mamma när första dottern föddes. Det är ett silver halsband, kedjan ser ut som att det är en rad av silverkulor som sitter ihop och sedan hänger det en silverbricka med dotterns namn på, skrivet uppiffrån och ner. Jag hade halsbandet på mig nästan varje dag. Nu när jag fick min andra dotter i maj så fick jag även hennes namn som jag kunde hänga på halsbandet (fick det i början av sommaren) men jag hann bara ha det i nån vecka innan det försvann. Jag vet att jag tog av mig det och tänkte, nu måste jag komma ihåg att det ligger här för annars hittar jag det inte, o nu hittar jag det inte så klart! Jag har letat det i flera månader men kan inte hitta det. Jag skulle bli så glad om jag fick hjälp, det halsbandet betyder jättemycket för mig. Jag bär alltid med mig mina döttrar när jag har det på mig.

Maikailoa
0

#69 av BlueLily 

"Jag är lite smått stressad. Lånade min brors kamera - en Nikon D80 - för ett tag sen och har nu slarvat bort linsskyddet"

Verkar för mig som att du ska stå i en passage, som liknande dörröppning(-ar), och se in mot ett rum med ljusbruna skåpluckor i trä, (och ett lite märkligt ljusblänk mitt i).

Maikailoa.

Maikailoa
0

#58 av Sitza 

"Jag saknar en liten fyrkantig duk"

Om du kan tänka dig att du har något som är som ett litet grått staket, och som du har vikt ihop; det går inte att vika tvärt, men så att det blir en rund böj, och så ligger det i lager fram och tillbaka. Där skulle den kunna finnas.

Staket, alltså ungefär som en järnvägsräls till formen, med syllarna.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#66 av jp84 

"Tack för infon om etuit. 
Ska fortsätta leta idag då jag fick tillbaka motivationen. 
Om du skulle se något mer vore det uppskattat"

Fick se ett sorts kors, ungefär som en rörkoppling, tre eller fyra grenar, mörk kopparfärg, och kanske skrift eller instansade Tecken på.

Maikailoa
0

#67 av Grishultafroken88 

"Hej! Min katt edvin har varit försvunnen sedan i lördags. "

Kan inte säga så mycket om den, men jag ser en helt svart katt, som ligger ner, och kan röra sig runt, och så är där en vit stav eller någon sorts band som håller ner den.

Maikailoa.

Maikailoa
1

#70 av lollo33 

"Vars är min sony ericsson xperia mobil?"

Den är, tydligen, vid ett föremål som har en plan mörk yta som ett bord, och med svarta stänger utefter sidorna, sedan är där i framkant, lite högre, något som påminner om en blå kina-vas, ungefär, fast möjligtvis liggande.

Maikailoa.

BlackRoseCat
0

Hej

Första gången jag försöker med detta.

Det är så att jag blir så frustrerad på mig själv för jag lägger saker på ställen där jag ska komma ihåg dem och sedan hittar jag dem ingenstans.

I våras lade jag undan mina härliga joggingbyxor samt ett par svarta benvärmare till hösten och vintern…då jag åker permobil är dessa underbara att ha.

Letade igenom hela lägenheten massor av gånger och till slut hittade jag mina joggingbyxor…längst in bakom påslakan i en garderob men inga benvärmare..man skulle ju tro att jag lagd dem på samma ställen men inte då…

Är det någon som kan ana hur smart jag varit som lagt dem där jag ska komma ihåg dem….

Tack på förhand…

Ha en jättetrevlig helg.

Krimakan
0

Hej  Jag har senaste tiden lyckats tappa bort eller förlägga nycklar. Brukar be om hjälp att hitta dem men nu har vår ena bilnyckel försvunnit samt en knippa nycklar till en förenings lokal. Både jag och min man börjar få lite smått panik så finns det nån som ksn se dem? Bilnyckeln är svart ned en infällbar nyckel. Knippan innehåller 4-5 nycklar. Skulle verkligen behöva hitta dom. Tack på förhand

Grishultafroken88
0

# 86 "Kan inte säga så mycket om den, men jag ser en helt svart katt, som ligger ner, och kan röra sig runt, och så är där en vit stav eller någon sorts band som håller ner den." Min katt är inte svart

[JollyJustin]
0

Verkligen ingen som vill hjälpa mig :(

Jag skrev på förra tråden på #36 eller nått och var #2 här :(

Amandla
4

#91 Det här är en övningstråd, det går till så att de som vill träna ögnar igenom tråden för att känna var de får "kontakt" så att säga, att de känner efter var de kan plocka upp lite energi för att förhoppningsvis kunna se föremålet/djuret. 

Det är inte personligt alls att ingen hittills svarat på din fråga, men det _kan_ vara så att ju mer någon vill ha uppmärksamhet för just sin sak så blir verkan motsatt, tyvärr. Jag vill alltså tipsa dig om att ha tålamod och hoppas på att någon fastnar för just din fråga.

Giraff123
0

Hej

Jag skulle behöva hjälp med att hitta min bok "Genom dina ögon", efter att ha haft ett uppehåll med läsandet så blev jag sugen på att fortsätta läsa boken men jag kan inte hitta vart jag har lagt den! Har letat överallt känns det som…

Tack på förhand! :)

Maikailoa
0

#75 av Hell 

"Har flyttat och kan sedan dess inte hitta min tarotkortlek "

Möjligt…möjligt att den ligger i ett lågt och fyrkantigt utrymme, där det är tomt så när som på en blå tröja.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#76 av HaraldochAlex 

"#74 

Skulle det kunna vara någon som har tagit hand om honom? "

Möjligt.

Verkar inte helt bra. Fick även se en ankel, en fotknöl, och en del blod, så kanske den är skadad i benet.

Maikailoa
0

#77 av Handler 

"Maikailoa, kan du få fram något mer?"

Verkar som att den ene har en svart krage med bleka gula och lila inlägg. Om det inte är en krage så är det något som har den formen, en upprättstående svart halvcirkel, (i det närmaste som en sorts haloween-dräkt)

Maikailoa
0

#78 av Emmaohren 

"ädelstenar"

Inte helt enkelt. Får upp två former: något som en blå och vit undulat, och sedan en rektangulär elkontakt, typ.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#79 av dermot 

"Min katt Nils-Edward"

Får inte fram mycket annat än att han verkar vara vid liv, och att det känns mer som stad än landsbygd.

Maikailoa.

Hell
0

#94 Låter som att jag ska leta i flyttkartongerna med vinterkläder! Tack för hjälpen. :)

På hillevill.wordpress.com hittar du fina bilder och roliga äventyr

Krimakan
0

Hej igen Jag skrev tidigare då jag letar febrilt efter lite nycklar. Nyckelknippan har vi hittat men vår bilnyckel är fortfarande borta. Om någon känner för att försöka se den vore jag tacksam. Sen visade det sig att en ensam liten nyckel med "hål" istället för taggar har liksom blivit förlagd. Jag har nog varit en aning stressad sista tiden:-/ All hjälp mottages tacksamt . Mvh krimakan

BlueLily
1

#89 av Maikailoa Tack så mycket, jag hittade linslocket! :) Och eftersom att jag är en glömsk klumpeduns så har jag tappat bort mina linser. De låg i en rektangulär, platt, vit kartongpryl. Är i desperat behov av dem då jag var tvungen att skippa skolan i dag. Bara för deras skull! Tack på förhand! :)

Frifri
0

Hej! Jag söker efter min sambos nyckelknippa. Det är en ganska stor knippa som har varit blå, men färgen har börjat skala av så den är nu fläckig metall/silver/blå. Nyckelknippan är ganska stor, ca 1 dm och går att öppna en bit(inte en traditionell nyckelring). Jag tror att det bara är en husnyckel i knippan. Det är jätteviktigt att vi fort hittar den då han redan tappat bort en nyckel tidigare. Nu har vi bara min nyckel kvar. Mvh Frida, Kalix

jeanbaptiste
0

Hej! Jag blev av med min klocka i fredags under eller efter en fest. Det är arvegods och har stort personligt värde för mig. Jag skulle bli oerhört tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta den. Klockan har ett lite sprucket glas och brunt läderband. Tack! Niels

nickan68
0

Hej!

Jag köpte en löpar-vindjacka för ett yag sedan och nu kan jag inte hitta den. Den är helt ny, oanvänd - var har jag lagt den???

Sedan undrar jag var har jag gjort av min sons LEGO- vingar till sitt flygplan, de är grå, jag kan inte finna det heller.

Mvh, nickan

jmkforlajjf
0

Hej, jag hoppas verkligen någon kan hjäpa mig! Jag hade en sydd påse som min mamma gjorde när hon levde, och den var full av filmer från när jag var liten. Och jag har verkligen ingen aning om vart den är, misstänker eventuellt att den kan ha blivit slängd av misstag för längesen.. hjälp någon?

brunnforce
0

Inser att det kanske var här, i denna tråden, jag skulle skriva istället för i Medium! Testar här också

Är det någon som ser var min (ursprungligen min systers) katt Chelsea är? Hon har varit borta sen i fredags, 131101, när hon hoppade ut genom mitt köksfönster på eftermiddagen. 

Chelsea och hennes syster Michelle är precis nyinflyttade i mitt hus i Halmstad och känner sig nog inte riktigt hemma ännu vilket gör mig orolig att hon kanske inte vill komma tillbaka igen.. =/ 

Alla tips på var hon kan vara eller vad hon vill att jag ska göra är välkomna! <3
Bifogar en bild på henne, hoppas det hjälper!

hårnål
1

Hej! Om inte katten har hittats ,så ser jag att den är hos någon nära er,troligen en barnfamilj.Lägg ut lappar i närområdet och på internet under forsvunna djur. Hoppas ni hittar den!

brunnforce
0

"Hej! Om inte katten har hittats ,så ser jag att den är hos någon nära er,troligen en barnfamilj.Lägg ut lappar i närområdet och på internet under forsvunna djur. Hoppas ni hittar den!"

Oh, var detta till mig?? Jag har fortfarande inte riktigt fått grepp på svarsfunktionen här.
Om det var till mig så tackar jag så hemskt mycket! Jag ska kolla läget här på gatan!

Morrisen
0

Hej,

Jag är helt förtvivlad. Har tappat bort/gömt ett halsband med en dyrbar sten som jag fick av min man när vår dotter föddes. Den betyder enormt mycket för mig.

Stenen är infattad i vitguld, helt rund, och hänger på en vitguldskedja som i längden är så att stenen hamnar lite längre ner än i halsgropen. Den ligger i en liten mörk smyckeask med ett snirkligt guldmönster på locket.

Jag har alltid förvarat halsbandet på ett visst ställe men fick för ett tag sedan för mig att jag skulle gömma asken på ett annat ställe än där jag har andra smycken. Jag vet att jag hade en idé om att jag skulle stoppa in asken i en handske/vante. Men kan inte komma ihåg om jag fullföljde den tanken…och nu hittar jag inte asken.

Jag använder inte smycket annat än vid särskilda tillfällen.

Nu har jag ingen aning om var jag ska leta och är dessutom rädd att jag kastat iväg asken i samband med att jag rensat ut i garderober de senaste veckorna…

Så enormt tacksam om jag kan få hjälp!

Eftersom det här känns väldigt privat och jag inte vill att någon annan ska kunna hitta den vore jag tacksam om det gick att få ett privat meddelande med svar.

Varmaste hälsningar!

brunnforce
0

Hej igen =) Jag har varit runt med massa lappar i brevlådorna där hemma nu! Hoppas på att ditt tips om att hon finns i närheten ger nåt! Tack igen för hjälpen! /Emma

Black-Swan
1

Hej.. jag är hopplös med att hålla reda på mina ringar! En silverring med en liten sten i som jag fick av min sambo i första året vi va tillsammans och en annan silverring jag fick av min bror och hans dåvarande flickvän i 25 års present. Jag vet att första ringen tappade jag bort på pendeln mellan alingsås och gbg. Tror någon hittade den och tog den. Mennden andra har jag letat som en galning efter! Tacksam för all info jag kan få:-)

thescript
0

Hej!

Jag har en fråga, Det gäller min systers katt, hon och hennes familj har nyligen flyttat till ett helt nytt och okänt ställe för deras två katter, som dessutom varit innekatter i hela deras liv innan. När dom flyttade dit vilket var runt en månad sen så började katterna få vara ute men var bara ute korta stunder och kom sen självmant tillbaka.

Den ena katten, som är mestadels svart och lite vit, har inte kommit tillbaka sen i lördags förmiddags. Och vi trodde han skulle komma tillbaka men det har han inte gjort. Det är somsagt ett helt nytt område för dom och jag börjar bli riktigt orolig att något har hänt honom / att han är vilse, just eftersom han inte är van vid att vara ute.

Dom har varit ute och kollat runt omkring, och dom bor ute på landet. Men har inte sett honom alls.

Är det någon som kan se någonting om honom?

Tack för svar!

Med vänliga hälsningar

mlisehl
0

Hej. Jag skulle behöva hjälp med en borttappad nyckel i Piteå. Har letat överallt och börjar känna mig ganska desperat. Den borttappade nyckeln är min väns reservnyckel som försvunnit. Jag är senaste person som Använt den. Sista minne av den är fredagsmorgon den 25 oktober då jag låste hennes dörr. Jag har hela tiden trott att den varit i bilen någonstans men kan inte hitta den. Jag har ringt olika fjärrskådare som sagt olika saker. Nu vet jag inte om jag tappat den utomhus eller om den ligger inomhus någonstans. Jag har inget minne av att jag tagit in den i mitt hem. Lördagen den 26 oktober åkte jag i diket precis utanför Gällivare och har funderat på om den kan ha farit ur en ficka eller ut ur bilen när vi försökte ta oss ut från bilen men jag har en känsla av att den inte är tappad där. Jag skulle verkligen uppskatta hjälp. Finns det någon som kan se någonting om den här nyckeln? Oerhört tacksam för svar! Med vänliga hälsningar

Maikailoa
0

#80 av Clawdeen 

"Jag har ett litet uppdrag för den villige. Om ni vill öva på eller om ni är fullfjädrade som kan se var saker är.

Jag har tappat för mig två kära samlarobjekt, två tavlor med Hello Kitty i kimono."

Kan finnas vid något som ser ut som baksidan på en svart TV, ganska platt, med några upphöjningar och ett runt ljust märke nära toppen.

Maikailoa.

Aleya
0

#114 tack för ditt svar. Jag ska ta och glutta. :)

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Maikailoa
0

#81 av Tant Grön 

"Råkade städa bort min eriksson mobil förra julen. Vet att den måste finnas någonstans i lägenheten. Hoppas någon kan se var den finns."

Lite vagt, men där ska vara en lång grå "ränna", en vit flätad yta (korgyta), en prickig yta (röda kanske), och så ett klart glasföremål  med en grön vätska i botten.

Maikailoa.

Tant Grön
0

#116 Tusen tack Maikailoa! Skall se imorgon om jag hittar den.

Maikailoa
0

#82 av Sazza_zoo 

"Hejsan,

Jag har tappat bort ett halsband som har mina döttrars namn på det."

Det kan ha med djur att göra. Verkar vara en gång med grindar på sidorna. Alltså häst som djur, men även krökta mörka former, som halsarna på änder ungefär.

Även, men det kan jag inte förklara, ett mindre område som är kamoflagefärgat i grönt i två nyanser, trekantigt på något vis.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#88 av BlackRoseCat 

" ett par svarta benvärmare"

Kan vara att de hamnat bland linnet. Ser en hög trave med vad som kan vara vikta lakan på varandra.

Maikailoa.

Maikailoa
0

#100 av Krimakan 

"Hej igen 
Jag skrev tidigare då jag letar febrilt efter lite nycklar. 
Nyckelknippan har vi hittat men vår bilnyckel är fortfarande borta."

Måhända i ett garage. Där ska finnas en ärgad koppar-ring med ett par lika ärgade kopparbrickor på; Och vad jag tolkar som en sådan där hållare som man hänger upp redskap på, spadar och dylikt.

Maikailoa.

Lene88
0

hej! jag söker efter papper med mina bankkoder på till min finska nordea nätbank. Jag använde dem igår kväll när min pappa skulle föra över pengar till mig, efter det går jag med pappret (som är blått med vita nordea bokstäver ca 15x10cm) och telefonen i handen. Jag lägger ifrån mig koderna (samtidigt som jag gör det så får jag en känsla av att jag egentligen borde gå o lägga dem tillbaka där den alltid skall ligga) och igår kväll när jag skulle ha dem igen så var de borta. Har letat o letat både igår och idag och jag hittar dem inte. 

Jag behöver verkligen dessa koder! Vore tacksam om någon kunde hjälpa mig att hitta dem!

hårnål
0

Hej! Vet inte om detta kan hjälpa dig men jag hoppas att du var ensam då du höll på med koderna.Sedan kan du ha lagt det i en vit bokhylla,ev. mellan några saker,eller böcker.Kolla oxå köksskåpen! Hoppas du hittar
 dom!

hårnål
0

Hej! Kan någon hjälpa mig ,har letat efter mitt guldarmband nu i över en månad.Har inte använt det på länge,tog upp den från smyckeskrinet och sedan är den borta.Tittade bara på den och tänkte ge den till min dotter.Har letat i lådor,men finns inte. Tack på förhand!

Lene88
0

hej! tusen tack hårnål hittade den i köket mellan köksskåpet o en vit pall låg den på golvet!

annapahlin
0

Hej!

Kan någon hjälpa oss med att hitta vår dotters mjukislamm som varit försvunnen sedan i somras. Detta är enda bilden som jag kan hitta, men det syns bara en liten del av det men tänkte att det kanske kan hjälpa att se det ändå. Det är ett vitt lamm med lilarandiga armar och ben som hon kallar för "lammet". Maja frågar ofta efter det när hon ska sova och jag har förtvivlat letat överallt utan att hitta det. Hoppas någon kan hjälpa oss att hitta lammet.

Tackar så hjärtligt på förhand/mamman

CorneliaAndersson
0

Skulle behöva lite hjälp!

Jag har diabetes, och har då en liten väska där min testare (spruta man tar i fingret) finns.
Idag när jag skulle åka hem från stallet så hittade jag inte den.
Sökte igenom det stora stallet, ridhuset och klubbrummet. Samt bilen och alla väskor jag haft med mig.

Som tur är hade jag en reserv hemma, men vill inte att den andra hamnar i fel händer.

Någon som har en fundering?

Den lilla väskan är svart och ca 10x15cm.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Maikailoa
2

Det är en aning svårt nu att skilja ut riktiga frågor och dom som bara tramsar, kakisar med flera.

CorneliaAndersson
0

Jag är fullt seriös.
Varför skulle jag 'ljuga'/'hitta på' något sådant?
, Om det nu var mitt inlägg du menar.

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Fru Katla
0

Hej! Vet inte vart jag ska leta…Den där id-brickan i kedja som man får när man föds, och ska hålla reda på… Jag vet inte vart min sons bricka hamnade efter senaste flytten, har väl lagt den på nåt bra ställe så jag skulle veta var den är…suck. Help help, nån som kan "se" vart den är?!

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer