Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: övrigt
Läst 1619 ggr
Rocktjejen
0

High sensitive person

Har äntligen hittat hem och funnit svar på varför jag är så "konstig" och udda,hyperkänslig,

Finns det fler som jag?

Lägger ut en länk här för en som vill läsa.

http://www.hsperson.com/index.html

Kram eva

Rocktjejen
0

Om ni såg på det okända igår och på hon tjejen som Terry evans sa att det är hon som drar till sig andarna,han förklara henne som väldigt känslig att hon tar in andras sinnes stämningar och energier,+ att hon var som en radio mottagare.Sen såg hon inte ut att må så bra heller,och det gör man inte när man går o bär o snappar upp andrs mående så,det var som att han beskrev mig där.

[Mastre]
1

#0 Jäpp! Här har du en till. Insikten att jag är en HSP var en viktig pusselbit för att förstå mig själv.Glad

Rocktjejen
0

Mastre:Härligt,när förstod du detta? sökte du svar liksom som jag på allting? Jag har ju alltid undar vad som är "fel" på mig,varför jag som barn inte var som andra och varför jag som vuxen är tvungen att dra mig ifrån människor då jag umgåtts för mycket med dom,för att jag måste ladda mig själv o få vara ifred för o sen komma åter igen.Hur hanterar du detta?

Varm kram

[Mastre]
0

Jag minns inte exakt, men det var i vuxen ålder. Jag hade också undrat mycket vad som var fel, varför jag inte fungerade som man "skulle" göra o.s.v. Och som du har jag ett stort behov av ensamhet. Människor, och särskilt deras röster, tröttar ut mig fort och. Dessutom processar jag lite långsammare, något som förr var svårt att förklara eftersom jag har en intelligens över genomsnittet.

Jag har lyckats ordna mitt liv så att jag mår bra. Jag trivs som singel, med mitt eget hem där jag kan ta den ensamtid och tystnad jag behöver. Jag har lärt mig med tiden vilka aktiviteter som passar mig och vilka jag mår bäst av att avstå från. Det är inte helt lätt att förklara för andra varför man inte orkar umgås så mycket som de vill, men det hjälper faktiskt att ha ett namn på det.

Att veta med sig att man är bra som man är, att inget är fel, är nog det viktigaste. Jag gillar mig själv. Glad

[marion69]
0

Jag är också så att jag kan snappa upp andras känslotillstånd. Det kan vara väldigt jobbigt!

Det räcker att jag är ute och går med hunden, och någon kommer emot mig. Det är som att jag omedvetet scannar av den personens energier och känslotillstånd. Det slutar oftast med att jag stannar, vänder mig om och tittar på min hund istället. Jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta.

Det är skönt när man möter "neutrala" människor som inte sänder ut så mycket.

Soffe
0

Tack för länken! Känner väl igen mig..

linbam
0

This is me😉

Glad