Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 7581 ggr
EmelieSaraViola
0

Hur ser andevärlden ut?

Somsagt, är väldigt orolig och rädd för döden som påverkar mitt liv. Jag tänker mycket på det och KAN INTE tro, helt omöjligt. 

Jag tänker ofta på hur andevärlden skulle se ut. Kan alla döda träffas/känna av varandra/kommunicera eller kan man bara hitta vissa i andevärlden? Måste väl vara fullt med andar, om man tänker på alla som dött. 

Dör man på nytt i andevärlden eller är man ande för evigt? 

Ni måste väl fått en del svar när ni pratat med de döda?

[Lynx1]
12

Fem blinda var ute på promenad i djungeln. Då mötte de en elefant, men eftersom ingen av dem kunde se vad det var fick de treva sig fram över djurets kropp. Men ingen lyckades känna sig fram över hela elefanten utan var och en fick tag i sin del av djuret.

När de kom tillbaka var alla fem upphetsade och talade i munnen på varandra. När de skulle beskriva vad det var som de mött sa den första:

"Elefanten det är något som är stort och hårt och längst ut är det alldeles spetsigt."

"Nej!", protesterade den andre. "Elefanten är ju som ett snöre med en tofs längst ner. Den hänger och dinglar och man kan dra i den."

"Aldrig!", sa den tredje. "Elefanten är som ett stort flak som kan fladdra fram och tillbaka."

"Pyttsan!", sa den fjärde och skakade på huvudet. "Elefanten är som en slang med en öppning längst fram. Och den kan spruta vatten ut genom öppningen."

"Aldrig i livet!", utropade den femte. "Elefanten är som ett stort golv man kan stå på. Och står man på det golvet når man högt upp i trädens kronor."

Visst hade alla de blinda rätt på sitt sätt, även om ingen av dem kunde ge en riktig beskrivning av hela elefanten.

[Lynx1]
4

det du dessutom försöker göra är att beskriva en dimension med referensramar från en annan. blir tokigt då och ännu svårare för en att förstå vidden av andra sidan.

Aleya
6

Bra skrivet Lynx1 Som en klok judisk herre sa: ingen vet hur livet efter döden är för ingen har kommit tillbaka för att berätta. Därför gör vi så mycket gott som vi kan när vi lever. Så ingen vet.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

EmelieSaraViola
0

så ni har aldrig fått en bild av hur det ser ut, när ni ändå kan höra/se/prata med de från andra sidan?

[NeferNefer]
4

Somliga får det, andra får inte det. Det beror på så mycket. Jag tror det är ganska vanligt att våra kära från andra sidan besöker oss i vår dimension, och då kan vi ju inte få någon glimt av den andra sidan eftersom de är här, det är inte vi som är där. Men så finns det de som besöker andra sidan och kan berätta hur det är där. Men då vill jag påminna om #1. Skulle en person berätta för dig vad hen har sett och lärt sig där så är det förmodligen inte samma som du skulle uppleva.

Aleya
1

Nej. För dom vill bara lämna meddelanden. Vi som levande har inget att göra i deras värld ännu.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

EmelieSaraViola
2

Jag kommer nog ändå inte förstå mig på det där ändå. Känns som om att om man kunde prata med dem eller kommunicera så skulle vi haft fler svar idag..

lenjon1
6

Men det kanske inte är meningen att vi ska ha alla svar idag. Tror att det gäller att leva här på jorden och göra så gott vi kan här och nu.

Jag kan rekommendera böckerna Samtal med Gud del 1,2 och 3 av Neal Donald Walsch. De finns i pocket och kostar inte så många kronor. jag har själv tycker att de är fantastiska och läst dem vid mer än ett tillfälle. Del 3 kräver lite tanke då den kan vara lite klurig. Men kanske kan dessa böcker ge dig lite svar som du söker.

Att gå runt idag och oroa sig för döden är ju självklart inte bra. Då glömmer du att leva här och nu och faktiskt njuta av det som livet vill ge dig och som det är meningen att du ska lära dig under din tid här. Och det kan jag lova dig att det inte var meningen att du skulle gå livet igenom och oroa dig för att inte leva.

Fråga dig själv om du skulle bli mindre rädd för döden om du visste precis hur "andra" sidan såg ut? Och det är ju också så som lynx1 beskriver.

Lycka till

Kram Lena

Zlevin
5

tänk dig att denna värld är byggd utav koncentrerad energi som kommer ifrån andevärlden , denna koncentrerade energi vårat fysiska universum som en oändlig plats för själar av alla dess slag att utvecklas , så att när de kommer tillbaka till andevärlden efter varje fysiska liv är en mer god och erfaren själ efter varje liv. Tänk dig då att andevälden kan se ut ungefär som våran , förutom att tid och rum finns inte och andevälden består utav icke fysisk energi så allting existerar där samtidigt på samma plats och att denna plats är oändlig och kan se ut olika beroende på vart du väljer att vara och hur du väljer att forma omgivningen där just du väljer att vara, elr så kan du besöka andra omgivningar formade utav andra andar själar som ser helt annorlunda ut än våran mänskliga omgivning det är via tanken du väljer var du vill vara vem du vill nå vad du vill göra o.s.v så letar du efter någon i andevärlden så räcker det med att sända en tanke till den personen eftersom andar kommunicerar telepatiskt , och du kan besöka den personen på ett ögonblick eftersom det inte finns något avstånd i andevärlden , allt äger rum på samma oändliga ställe med oändliga möjligheter , och i andevärlden kan du inte dö på nytt , där består du och din omgivning utav astral energi som är evig , för tillfället är din astrala energi (ditt medvetande) bosatt i din kropp för att kunna leva fysiskt här på jorden och utvecklas. Det är min uppfattning utav andevärlden iaf.

Zlevin
4

och jag tror som lenjon1 , att det inte är meningen att vi ska ha alla svar i detta livet. Jag tror att om själen ska utvecklas måste den genomleva dessa jordeliv o klara av alla utmaningar utan facit ifrån andevärlden , vi kan dock få råd och hjälp ifrån andevärlden men det är nog inte meningen att vi ska få hjälp med allt , vissa saker behöver nog själen genomleva och klura ut på egen hand.

Josse5233
2

Jag har alltid varit extremt rädd för döden som dig men sedan jag insåg att jag faktiskt var medial har jag känt en trygghet, jag vet att det finns "något". :) Jag är fortfarande rädd för döden men jag känner mig samtidigt lugn inför den. Ingen vet säkert vad som händer när man dör men jag är inte lika rädd längre. :)

Ha en trevlig dag! 

[JollyJustin]
0

Jag är inte s rädd för döden.

Jag tror jag kommer till andevärlden och kommer träffa döda människor jag känt då (bara 2 människor jag kände är döda änsålänge)

och så kanske jag träffar Jolly ❤️

Fjäril
0

Bra beskrivning det där 👍

Sajtvärd på Övernaturligt

J-Artur-K
1

Här kan du läsa av det jag har sett när jag varit i himlen om du fundera på hur det ser ut i himlen. Men detta är bara vad jag har sett 🙂

http://overnaturligt.ifokus.se/discussions/523222d9ce12c40a1d000800-himlen

Ny dag nya möjligheter