Spökar hon för mig?
Min bästavän dog i maj det här året, hon blev bara 18 år gammal och hennes död tog mig väldigt hårt.. Har alltid trott på andar osv, så jag tror på att det finns, men vet inte om hon har besökt mig eller om jag bara inbillar mig? Kan börja berätta några saker som hänt.
Jag hade lovat henne att jag skulle sluta röka, hon tjatade alltid på mig om att jag skulle sluta… och jag lovade henne att jag skulle göra det. några dagar efter hon gått bort precis när jag tänt ciggen så var det som att någon slog undan den ur min hand. Och väldigt många gånger så har ciggen släckts flera gånger på raken.
En till sak som hänt är att när jag mådde som allra sämst efter det här så skrev jag om detta på min hemliga blogg, just när jag skrev hur dåligt jag mådde och hur mycket jag saknade henne så var det som att någon tryckte in delete knappen på min dator och allt togs bort, inga andra knappar fungerade när detta hände . Precis som att hon på något sätt ville få mig att förstå att jag inte skulle må dåligt..
Sen en sista sak som hände förra veckan… då var det exakt 6 månader sen hon gått bort. Jag låg och grät i min säng och liksom ''pratade'' med henne, som om hon vore där. berättade hur mycket jag saknade henne och hur mycket hon betytt för mig. Sen sa jag att om hon fanns där, om hon lyssnar på mig så vill jag ha ett Tecken på det. Den natten vaknade jag med ett ryck, kändes precis som om någon skakat om mig typ och väckt mig. vaknade med ett ryck men kände mig inte rädd utan mer lugn….
kanske inbillar mig allt detta, kan ju varit min hjärna som spelat mig ett spratt. men finns det någon som kan hjälpa mig? tror ni det är hon? hur kan jag få fler Tecken från henne isåfall? hör hon mig? Kan ingenting om sånt här och vill veta så mycket som möjligt…snälla hjälp mig.
Spöka är nog fel ord i detta sammanhanget. Jag tolkar spöka som att det är en själ som inte fått ro. Jag tolkar att den som är med dig ser efter dig och vill att du ska må bättre. Jag kan inte svara om det är din vän eller någon annan. Men det är någon med dig uppenbarligen.

Memento mori

Medarbetare för Julen