Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 3099 ggr
[postmortum91]
0

blod under ouijabräde.

Hej på er! Satt och pratade med sambon förut om att vi kanske ska använda ouijabrädet imorgon. Sedan kom vi in på en händelse som hände för 3 år sedan som jag nästan hade glömt bort.

Vi var en liten grupp människor som använde ouijabrädet, det var jag, min sambo och två vänner till mig. Dessa två vännerna och jag har många många gånger kört ouijabräde, så vi var väldigt inkörda på det då. Jag bodde då i en stor etta, och under kvällen hade vi släckt ner lägenheten, tänt ljus och satt i köket. Under sittningen hörde vi en knackning eller om det var steg i vardagsrummet (kommet inte riktigt ihåg), så vi reste oss och tittade, ingenting var där. På vägen tillbaka märkte vi att det var bloddropp på golvet, det såg iallafall ut som blod, jag hade ingenting att analysera med så jag vet inte. Vi följde bloddroppet och märkte att det började/eller slutade under en av mina vänners stol som hon hade suttit på under sittningen. Det droppade därifrån till hallen och in på toaletten. 

Självklart började vi tänka efter om vi hade haft ute ketchupen, vilket vi inte hade. Vi kollade om vi hade blod i näsborrarna som hade torkat, vi kollade om vi blödde från fötterna, om vi tjejer hade mens, ja ALLT. Vi kollade alla sorters logiska förklaringar, men vi kom verkligen inte på någon. Vad kan detta ha betytt?
Vi blev iallafall rädda och vi rensade lägenheten (vet inte om vi gjorde rätt eftersom vi är amatörer, men vi har gjort samma sak tidigare). Vi saltade i alla lägenhetens hörn och bad den heliga anden att lysa upp tillvaron eller något liknande. 

Någon som har en teori? både andlig och logisk? vad kan det ha betytt att det var "blod"dropp under hennes stol?

Aleya
7

Jag hade sett det som en varning om att inte pyssla med sådana saker.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
0

Läs gärna min andra tråd "mardröm om andar". Men kan det verkligen vara farligt att hålla på med sånt här? vad är det värsta som kan hända?

Aleya
6

Du vet aldrig vem du får kontakt med då du håller på med Anden i glaset och dylikt. Jag ger mig då aldrig in på sådana saker. Vill någon ande ha kontakt med mig så får dom komma till mig och inte jag som söker kontakt med dom.

Medarbetare för Julen

ALPHIRA
9

Tycker precis som Clawdeen.

Ärligt talat så fattar jag inte vad ni håller på med! Kalla in andar och sen rensa och kalla och rensa. Det är inte klokt!

Ni kommer bara att göra er själva en björntjänst (och till GODA andarna).

Tro mig, det ni håller på med, kommer inte att sluta bra. Det kan till och med gå åt helvete rent ut sagt….

Hälsningar från en som "hållit på" i sin ungdom och vet bättre idag.

Aleya
6

#2 om du inte förstår vad du har att göra med så pyssla då inte med det. Läs på och inse vad det kan få för konsekvenser. Börjar seriöst undra om inte folk läser på om saker innan dom gör något. Att bara kasta sig in i det andliga är dumt och osmart. Man har ansvar för sig själv och andra.

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
2

Jag håller inte på med det idag. Jag tänkte fråga vad som kan hända i värsta fall, fast på den här sajten får man ju inte prata så att barn riskerar att bli rädda, så det är ingen idé. Annars hade ni kunnat berätta för mig.

Aleya
4

#6 tänk ett tag så kan du nog lista ut Annars skulle jag påstå att du bör läsa på innan du ens funderar på att hålla på med övernaturliga saker alls.

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
7

trevlig ton ni håller här på sajten :/

ALPHIRA
8

Bästa postmortum91!

Jag kan faktiskt förstå att tonen är inte speciellt trevlig sett från DIN synvinkel.

Kan bara säga hur jag ser på saken. Jag tycker fortfarande att umgänge med andevärlden inte är någon leksak. Och jag tycker att ni har använt era mediala förmågor (vilka ni sannerligen har) på hutlöst och anspråklöst sätt.

PS Du sa att du inte håller på med brädet längre men i alla fall hade du pratat med sambon att använda det i morgon (2.11).

Och Clawdeen har rätt! Varför inte börja med en helt ny sajt (Demoner iFokus eller ouijabrädet iFokus).

Aleya
9

Min ton kanske låter otrevlig. Men jag försöker få fram att ingen sätter sig i en bil utan att ha läst teori och vet något om trafiken och hur den frågar. Men du och dina vänner leker med den andliga världen utan att ens tänka på att läsa på innan. Det är så enkelt så man kan googla saken och lära sig mycket. Ni tänker inte på någon säkerhet eller något annat heller. DET gör mig upprörd!

Medarbetare för Julen

Marr
9

#8 Det var väl inget otrevligt i detta? Du frågar ju!

För övrigt håller jag med Clawdeen & ALPHIRA i varenda ord. Håll inte på och lek med detta! Har ju talats flera gånger om det här inne för övrigt…

Det är dumdristigt, oansvarigt och omoget!

*Jag tror mer på Ufo, än på Sifo*

[postmortum91]
0

Men vad är det värsta som kan hända? helt ärligt? 
Kan ingen svara mig då om ni vet? 
Visst, det är läskigt att drömma mardrömmar och att det droppar blod, men ingen dog, blev skadad varken fysiskt eller psykiskt. Så helt ärligt så vet jag inte hur mycket värre det kan bli? Om man blir rädd, så får man väl skylla sig själv. Men är det så mycket värre det kan bli än att man skrämmer upp sig själv och att andarna skräms?

Aleya
5

#12 om erfarna säger att dom aldrig skulle hålla på med oujia eller med Anden i glaset för att det kan dra till andar man helst inte vill ha kontakt med så kan du nog förstå varför folk avråder från sådana aktiviteter. Och förstår du inte det så föreslår jag att du googlar på varför ska man inte hålla på med oujia.

Medarbetare för Julen

[postmortum91]
7

Hehe kul, nu vet jag vilken sajt som är den mest ofunktionella, tack :)
Hejdå, jag lämnar denna sajt.

Aleya
6

#14 Vad bra då att du hittade nå bättre. Ha ett bra liv i ditt sökande och hoppas du hittar det du söker.

Medarbetare för Julen