Mardröm om andar
Jag har en berättelse som mina gamla gymnasiekamrater är förtjusta i, just för att den är så läskig. Jag tänkte dela med mig om den här. Under gymnasietiden blev jag introducerad till ouijabrädet av två nära vänner. Första gången var helt makalös, det var läskigt och väldigt spännande. Vi tre tjejer använde ouijabrädet ofta och efter några gånger tappade man respekten för anden man pratade med, vi läste mycket om det och vårt intresse var starkt. Vi har säkert kommit i kontakt med även mindre bra andar då de varit väldigt vulgära och även oseriösa, dessa gånger har vi bara skrattar ihjäl oss, just för att det blir så vanligt, ungefär lika coolt som att spela ett tv-spel, inget särskilt.
Hur som helst, en gång slutade det inte lika roligt som andra gånger. Vi var bara två och vi var hemma hos mig när jag fortfarande bodde hemma. Anden vi fick kontakt med var dryg och jag blev väldigt respektlös, jag blev otrevlig och krävde anden på saker. Ingenting ovanligt hände direkt, det var inte första gången någon av oss hade tappat respekten för någon som vi hade kontakt med, så ingen av oss reflekterade direkt över det. Min vän gick hem och jag lade mig för att sova. I tre nätter i sträck drömde jag mardrömmar om just andar i mitt hem, som inte var vänligt inställda, varje natt blev det värre drömmar och efter den tredje natten ringde jag min vän så att vi kunde rena huset tillsammans, för jag var vettskrämd.
Mardröm nummer 3:
Jag drömde att jag sov och vaknade, gick upp ur sängen och skulle gå ut ur mitt rum. När jag öppnar dörren står en svart stor gestalt längst bort i korridoren utanför mitt rum, jag blir livrädd och tänker "Snälla vakna, vakna". Då fortsätter jag att drömma att jag vaknar igen, fast den här gången är jag säker på att jag är vaken, för att kontrollera att jag är vaken går jag med en gång och öppnar dörren för att titta efter, när jag öppnar dörren står den svarta stora gestalten precis utanför min dörr. Jag blir ännu räddare och försöker väcka mig igen. TREDJE gången drömmer jag att jag vaknar, den här gången är jag så rädd så jag springer till rummet bredvid där Lisa(en vuxen) sover, jag öppnar dörren och skriker: Lisa, du måste vakna jag drömde en så hemsk dröm. Det är mörkt i Lisas rum och upp sätter sig inte Lisa, utan den svarta gestalten och springer rakt mot mig. Det här gången vaknar jag på riktigt, och vet inte alls om jag är vaken eller sover, men rädd är jag. Jag har alltid kunnat väcka mig själv från mina drömmar vanligtvis, men den här gången hade jag blivit lurad, inte en gång, utan tre gånger.
Detta var den läskigaste drömmen jag har haft, och jag är än idag stensäker på att det var någonting som hemsökte mig i drömmarna. Vad tror ni?
skyll dig själv tror jag..
hahaha, tack :P
Oj, fy vilken läskig dröm!
#3 Ja, den var inte alls trevlig kan jag ju säga. Efter den händelsen så har jag såklart blivit mer respektfull. Den gången var en av de sista gångerna jag använde ouijabrädet också, just för att intresset dog ut.
Hej postmortum91. Det spelar ju ingen roll vilken "metod" man använder för att kontakta andevärlden…om man saknar RESPEKT så förr eller senare kommer det gå åt helvete rakt ut sagt…🧟♂️
Tur att du har kommit till insikt själv…❤️