Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: tipsråd
Läst 1891 ggr
amks88
0

Stänga av helt?

Kan man på något vis stänga av sin medialitet och "låsa" sina chakran för en tid? Jag tar in alldeles för mycket av andras energier samtidigt som jag jobbar med mig själv och mina egna problem - mitt tredje öga och kronchakra känns av dagligen och är ett stort problem för mig. Jag kan varken fokusera eller behålla min egen energi. Jag vill såklart inte bli av med denna förmåga men skulle gärna behöva en pause från detta, på riktigt. 

Är tacksam för alla råd jag kan få!

amks88
0

Kan även tillägga att jag försökt en hel del metoder för att kunna stänga ned, men ingenting funkar i längden. Har förstått att jag antagligen måste öva mycket för att kunna stänga ned och öppna när jag vill. Till saken hör att jag pluggar för fulla muggar och har varken tid eller kraft till att fokusera på annat än studier för tillfället.

lollolovee
0

Jag brukar känna det som en kraft, som börjar från magen och liksom ' drar ut' det jag inte vill ha där för tillfället. Jag sätter sedan upp den här 'kraften' som en boll runt om mig, och när Håkan tar bort den, kommer det jag förut inte ville ha tillbaka :) hoppas det funkar!

Amandla
0

#2 Håkan? 🤔

tarotlasse
0

Man kan aldrig stänga det helt och hållet men man kan lära sig att hantera det.

Bara genom att gå in här på forumet så öppnat du upp automatiskt och när du läst det du vill på forumet och loggar ut så måste du be ditt inre att stänga ner igen.

Vi öppnar upp rent automatiskt bara genom att vi tänker på det men vi stänger inte ner automatiskt vilket gör att många tror de är öppna hela tiden.

Så att kontrolera sin medialitet är väldigt mycket egen disciplin och den egna tanken.

Det är så lätt att både öppna upp och att stänga ner men så svårt att hålla sig n edstängd under en längre tid.

Det är mycket träning och samtal med sitt eget inre innan man får det att fungera.

Så fort du märker att du är öppen och känner av andevärlden eller andra mäniskor och du inte vill det så säg till ditt inre att du inte vill detta och att du vill vara stängd.

men så fort du tänker på det läser om det tittar på tv om det så öpnnar du upp automatiskt igen och då bjuder in för kontakt igen.

Så du får säga till ditt inre på skarpen att du vill vara stängd.

Liksom vi behöver lära oss att stänga ner så  behöver även vårt inre (guider) och andevälden  lära sig hur individ till individ fungerar för de har inte heller all kunskap även om vi tror det.  

Så ge inte upp och sträva inte för att vara helt nedstängd utan träna i stället på att hantera din medialitet.

Lasse

lollolovee
0

#3 det är min padda so. Ställer till det >| du ska det nog vara :)

Malava
0

Känner som du väl igen mig på att vilja kunna stänga av helt.

Hur gör man?

Som jag ser det och som jag fått sagt till mig så är jag "öppen " Lyser med lätthet  så allt kan se /nå mig.

Låter farligt och ja jag vill också kunna stänga av.

Har tillräckligt som det är här o nu o har inte energi över till de som vill ha det tex övergång till ljuset. eller interesse för mitt kaos fnv. utan respons ,hjälp.