Behöver goda råd..
Hej på er!
Jag vänder mig till detta forum pga att jag under en längre tid haft stora problem med att jag starkt påverkas av andras energi, det är i alla fall vad jag misstänker. Jag har alltid varit känslig för detta under livet och känner ständigt av nya miljöer och människor, men för ca ett år sedan fick jag healing för första gången. Det jag upplevde då var bland annat ett starkt pirr i mitt tredje öga. Detta har sedan dess fortsatt och återkommit i omgångar med olika intensitet. Jag upplever att det blir mer och mer frekvent.
Jag försöker på alla sätt och vis att stänga ned dagligen men det är så otroligt svårt, har testat många olika tekniker. Jag har släktingar med väl utvecklade mediala förmågor som med healing lyckats stoppa "pirret" och förlusten av energi för kortare perioder, men detta återkommer ändå ständigt. Det är väldigt frustrerande för mig och jag har svårt att fokusera till hundra procent i vardagen. Är det möjligtvis någon som känner igen sig i detta och kan ge några råd? eller, är det någon som har större kunskap än vad jag själv har inom den andliga världen?
Jag gick en medial/healingkurs i somras vilket gav mig en del verktyg att jobba med, men fortfarande ingenting av detta som fungerar fullt ut och ihållande för en längre period än en dag eller två.
Jag vore evigt tacksam om någon vänlig själ skulle vilja komma med goda råd!
Tack!
/amks88
jag har själv varit i din sits. Men till sist hittade jag ett sätt som fungerade för mig, När jag fokuserar på mina alla 7 chakran samtidigt att dom är stängda (rotchakrat lite öppet) sedan fokuserar jag en sköld av ljus runt mig samtidigt som jag behåller fokus på mina 7 chakran stängda. Så länge jag låser mina tankar på endast detta är jag helt fri från att dra i mig känslor från andra och helt fri från medial kontakt. Det tog mig dock ca 8 månaders träning inan jag till 100% bemästrade att fokusera så kraftigt på att vara stängd som jag kan göra nu. tog mig timmar i början att va stängd. Nu tar det ca 15 sekunder att stänga av. Men jag får dock stänga mig om och om igen för jag öppnas upp lite då och då när jag tänker på ande världen , då är det bara att fokusera på att vara stängd igen tills alla känslor som inte är mina avtar . så det är bara att träna träna träna tills du klarar av att göra dig omottaglig sedan kommer du få lugn och ro inombords och sova bättre och mer energi till din vardag. och ett tips om du vill vara stängd när du sover , håll ditt fokus på att vara stängd ända tills du somnar det funkar fint för mig iaf. men kom ihåg att inte släppa fokus på att vara stängd , håll dig stängd via tanken ända tills du somnat.
När du bemästrar detta så kan du även vara öppen/stängd när du vill och din medialitet kommer endast att vara positiv för dig.
Tack för ditt hjälpsamma svar! Det är otroligt skönt att få höra att det finms fler som haft samma problem, det ger styrka till att trilskas med detta varje dag. Jag testade det du nämnde om att fokusera på alla chakran samtidigt och otroligt nog så verkar det som att det gav bättre effekt än något annat i kombination med att jag sa till dem där uppe på skarpen, att nu fick det vara nog. Jag ska fortsätta med detta och öva, öva, öva. Du ska ha tusen tack! Sköt om dig:)