Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettoförklaradefenomen
Läst 1285 ggr
sarakaka
1

Förklaring till detta?

Hej!

Jag är agnostiker och brukar inte vanligtvis tänka på religiösa frågor.
Men det är några saker som gnager i mig och jag vet verkligen inte hur jag ska ställa mig till dem.
Därför är jag nyfiken på vad ni tänker om dessa händelser:

Slumpen, ödet eller meningen?
Jag har haft råttor som husdjur i många år men till slut bestämde jag mig för att ha en kanin i stället. Det var en viktig övergång för mig, just för att råttorna varit en del av hur jag definierat mig själv. Alla råttor har avlivats hos veterinär på grund av sjukdom, men precis då jag var och hämtade min första kanin dog min sista råtta. När jag kom hem hade hon alltså stilla somnat in. Det var alltså väldigt ovanligt att hon dog i sin bur - och just precis då jag hämtade hem min första kanin.

Fågeln
Min mamma var tillsammans med sin partner i många år innan han dog. På hans gravsten sitter en fågel som dekoration. Den första sommaren efter hans död flög plötsligt en fågel in i min mammas sovrum. Vanligtvis blir "borttappade" fåglar skräckslagna och försöker hitta en väg ut igen. Men den här fågeln satte sig lugnt och stilla på tvättstället i hennes rum och tittade stillsamt på henne en stund. Och sedan flög den ut igen. Är detta en ovanlig slump - eller något mer?

Tusen tack på förhand!

RobinEH
4

Slumpen. Vi letar kopplingar och finner dem, det som inte passar in ignorerar vi.

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

Maj-BrittS
4

När det gäller råttan tror jag att det var slumpen, det kan även vara så att eftersom de andra råttorna döde på grund av sjukdom och den blev helt själv, så döde den av saknad, eller också att denne råttan hade blivit smittad av de andra och döde av samma orsak.

Fågeln däremot, kan man tolka lite som en påhälsning från den andra sidan….

Hur som helst, var det nog ett mycket speciellt ögonblick för din mor att uppleva detta.

Stina nyfiken
2

Ibland tror jag saker är slump, men ibland inte. Jag tror det finns något mer, och en mening med vissa saker som händer. I ditt fall tror jag att det är så, eftersom du reagerar, trots att du är skeptisk. Om du tycker det är spännande så kan du läsa om synkronicitet. Det är när saker faller samman, och händer, så att det känns som om det är en mening med det. Jag tror på det, och även annat, sedan det hänt väldigt speciella saker i mitt liv. Men precis som du vara jag skeptisk förr, och det är helt normalt också. Oavsett om du är skeptisk, eller inte, så kan det vara roligt att läsa mer om det. Slupen är ingen tillfällighet, är en bok som är ganska intressant. Den finns att köpa på pocket på nätet.Men googla så hittar du mer.

sarakaka
0

#3 Det där lät jättespännande! Ska läsa om det. Tack! :)

Stina nyfiken
1

:) Hoppas du hittat något roligt att läsa!

ALPHIRA
2

Bästa sarakaka!

Vad gäller fågeln så är jag säker på att det var en hälsning från "andra sidan".

Fåglarna är sändebud. Det finns mycket fågelhistorier i sajterna här. Din berättelse var väldigt fin och rogivande. ❤️