Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: andarspöken
Läst 1136 ggr
molly57
0

Onda andar/eller spöken??

Jag var som barn med om en oförklarig händelse.Min familj hade hyrt ett hus strax utan för stan.Detta var veckorna för jul.Det  bör har varit början på 60-talet.Huset vi hyrd var omodernt (med dass på gården) Redan från början kände jag ett stort obehag/rädsla.Visst jag var bara en barn (ca5-6 år) men jag kunde förnimma att något ont fanns i huset.Kan än idag känna obehaget, när jag tänker på detta.Mina bröder upplevde inte samma obehag där.Långt senare,efter vi mera eller mindre fick fly från huset (flyttade dagen för jul) Efter som min mamma och styvfar kände att vi alla var i fara.Dom talade senare om vad som hänt under tiden vi bodde där.Bland annat,så hade det flera gånger knackat på fönsterna.Min styvfar gick ut för att se vem det var,inga spår i snön,trots att det var nysnö.Det var också knackingar på dörrar i huset,väggar.Detta visste vi barn igent om.

Det som gjorde att mina föräldrar valde att flytta,hals överhuvud.,var en händelse där vi barn var inbland i.En dag skulle mina föräldra åka in till stan för att julhandla.Min något år äldre bror skulle vara barnvakt,dom skulle ju inte vara borta allt förlänge.Vi hade på denna tid en mycket snäll och ovanligt klok hund (skulle kunna skriver en bok,om hennes "äventyr") Efter en stund skulle min äldre bror gå ut på dass.Men när han  började gå mot ytterdörren. Började  hunden,morra och mota min bror och oss  barn in, mot finrummet.Så fort  vi ville gå ut från rummet,började hon  åter igen, mota oss barn  in i rummet igen.Till slut satt vi tre barn "snällt" bakom soffan tills mamma och styvfar kom hem.Hon har varken förr eller senare morrat ,eller skrämt oss barn.Det var helt tydligt att hon ville skyddade oss  barn mot något.Styvfar tittade om det varit någon utan för huset,men inga spår alls.

Efter detta tyckte mina föräldrar att det fick vara nog!! Vi fick hyra ett annat hus,och flyttade trots att det var jul.Min styvfar kollade upp om  hade hänt något i huset.Det hade stått tomt mycket länge innan vi fick hyra det. Mannen i huset satt på "dårhuset" efter mord på sin hustru.Detta hade hänt i huset,utan en rimlig orsak,hade man slagit ihjäl sin fru,med ett strykjärn när hon stog och strök.Som orsak, hade mannen  uppgivet till polisen.Att det var en ond röst i huset som uppmanat mannen att döda frun.Pågrund av detta blev mannen,dömd till sluten vård.Det sägs att han rest av sitt liv,upprepat vad han tidigare sagt till polisen,.Att det var en ondröst i huset,som drev honom till mordet. Efter allt som  vi råkat utför,.Kan jag  idag undra, om det inte var så att det fanns något ondskefullt i huset.

För en sådan tryckande ondska,det var som man skulle kunna skära med kniv i mörkret.(man måste nog ha' upplevt detta,för att förstå vad jag menar) Trots att jag var så ung,kan jag än i dag förnimma rädslan,som jag upplevde i detta hus.Då visst jag inte vad mina föräldrar upplevt Så det hade inte kunnat påverkat mig..

Vad tror ni,finns det ondra krafter?? 

Kram//molly

Elisabeth-J
0

Det låter som att det kan ha hänt något mer i huset eller på platsen innan det där mordet hände också och att dessa energier fanns kvar och påverkade så negativt. Jag vet hur det är att känna dessa energier och det är inte roligt! Vilken tur att ni flyttade därifrån. Vet du om det är någon mer som har bott i huset efter er?

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

molly57
0

Nej!! huset stog tomt,ett tag (1-2år) .Man rev det för att ge plats åt ett vattenton…

Kram//molly

Elisabeth-J
0

#2 Ok det var ju bra att det inte hände något mer tragiskt i det huset!

Elisabeth 

molly57
0

FankenSkrikandeshur jag stavar torn..ska det vara.Vågar snart inte läsa mina egna inlägg snartFot i munnnen

Elisabeth-J
0

#4 Hahaha! Ibland kan det bli fel men ingen skada skedd ju, man förstår ju att det ska vara torn Skrattande

Elisabeth 

Danglo
0

Hej jag tror inte det finns "onda" andar eller vad det var. Men jag tror att det finns negativa energier isåfall.. jag är inget medium eller nått liknande.. men istället för man kallar det "onda" så kan man kalla det för ~busiga~  Mvh Danne

Orbit
0

Ursh va läskigt!Förvånad

molly57
0

Tja…busiga vetFundersam jag inte.Det var allt annat en busiga andar/ energier i det huset.tror vä inte dirket på onda andar typ som finns på skräckfilmer.Men dessa andar/energier var allt annat en trevliga.Jag är inte lätt skrämd av mig,men vill inte uppleva detta igen…

Kram//molly