Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: reinkarnationtidigareliv
Läst 8259 ggr
bjarvamor
1

Atlantis har det funnits?

Sitter och tittar på TV, ett program om Atlantis! För några år sedan gjorde jag en tidigareliv-session hos ett duktigt medium och hon sa att hon såg mig i Atlantis. Atlantis har alltd facinerat mig och jag undrar lite vad ni anser om den saken? Är det någon mer på sajten som levt där, eller tror på att det har funnits Berätta i så fall!

dilba
0

varför inte..såg nåt popvetenkapligt program förut där de sökte atlantis….det fanns ju en del logik i resonemangen,

jag skulle nog vilja att det har funnits, lite mystik är bra för själen!

Bybo
0

*ler* Jag har också fått höra att jag levat på Atlantis!! JAG!?!

Skogskraft
0

Jag tror att det funnits… & att folk som senare var tvungna att flytta vidare grundade nya kulturer.. ursprunget till Sumererna & de gamla Egyptierna…

Men en hel del av stolleteorierna kring Atlantis klarar jag mig utan Cool

bjarvamor
0

Som vad då till exempel, Skogskraft?

dilba
0

Han har nog sett disneys verison av atlantisFlört …

Skogskraft
0

Framförallt tjafset om var det låg nånstans men även tjafset från de som ska bevisa & motbevisa Atlantis…

Tröttsamt.

Skogskraft
0

#5: Nope no way Cool

Liksom jag är oerhört tacksam att det försök med Indiana Jones 4 - The quest for Atlantis som planerades för flera år sen aldrig blev av… kände genast "denna film får bara inte göras".

Tyckte tydligen inte universum heller Skrattande

dilba
0

haha…ja och kanske att harrisons gamla kropp höll med universum i det fallet…

Skogskraft
0

Ja iaf just då. NY Indy Jones 4 spelas faktiskt in just nu eller är klar, dock annat ämne.

Av Atlantisgrejen blev det ett datorspel istället… mycket bättre…

bjarvamor
0

Jaa, det kan ju vara lite tröttsamt att det aldrig kommer fram till något bevis på dess existens! Men så är det ju med legender, vilka de än är så undrar människor, och då speciellt om det är någon som påstår att man bott där, mitt i en legend!? I mitt fall då så skulle jag ha varit någon slags prästinna som undervisade eller talade till en stor folkmassa!

Skogskraft
0

#10: det var du säkert.

Möjligt att Atlantis aldrig existerat i DENNA dimension, så då kan ju folk leta sig blågröna efter det…

Elisabeth-J
1

Jag tror också att Atlantis har funnits!

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

bjarvamor
0

Det var en intressant tanke! Kan väl då även gälla många andra så kallade legender, som Riddarna kring runda bordet och många andra.

Men en fråga Skogskraft? Är inte du nyfiken då?

bjarvamor
0

Menar du då Elisabeth här på jorden eller i en annan dimension som Skogskraft tror på?

Skogskraft
0

Ja, Camelot osv kan åxå ha funnits - i annan dimension. Nyfiken? Nja, intressant är det men inget jag lägger tid & energi på. När det är dags att veta, kommer kunskapen. På ett eller annat sätt Cool

SEViking
0

Atlantis har funnits/finns fortfarande.

SEV

LinaN
4

Vad folk pratar om adnra dimensioner….

jag tro i allra högsta grad att både atlantis och avalon finns eller i atlantis fall har funnits. Innan mänskligheten gjorde flera stora (i mina ögon) felaktiga val så låg världarna tätt inpå varadnra, man kunde vandra genom slöjorna av dimmor fram och tillbaka mellan världarna. enhörningar och drakar var vardagsmat för världen.

Men allt gick snett, världarna började glida ifrån varandra.

Atlantis folk begav sig från sin sjunkande ö till sumer, till egypten, till england, till sydamerika. Några reste säkert till platser bortom våra stjärnor om vi nu ska hårddra och sväva ut en aning.

anyway…. nångång kommer vi iaf hem.

Yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today.
Today is a gift, that's why we call it the present.

bjarvamor
2

SE Viking! Du verkar ju så tvärsäker! Vill du berätta om dina teorier? Intressant att läsa din också Lina N. Är det någon som vet i vilken bok som är översatt till svenska där man kan läsa hela Platons historia om Atlantis? Jag har bara funnit vissa kortare berättelser om platsen!

Magi-cat
0

hmmmm…jag har också fått höra att jag levt på Atlantis….

Är det månne Ingegerd Solljus som sagt det till er också???

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Bybo
0

#19 Nix

SEViking
0

#18 Teorier, Jag bara känner på mig i hela kroppen att Atlantis existerar. Å det skulle inte förvåna mig om den numera mer å mer "upplysta" tiden har nog mycke att göra med Atlantis befolkning.

SEV

eggebanroth
0

Är ibland lita blågrön efter en hel dag på gråsmattan. Bara undrar om j-- inte härstammar från Atlantis:) Hade varit skoj besöka det igen…hehe

Magi-cat
0

ja det tycks ju som om vi varit där en hel drös av oss då Glad

Men det var nog bra länge sedan….

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

molly57
1

Jag tror oxå att Atlantis har funnits likväl som Lemuren..

Kram//molly

zeretki
0

Hmm, är inte myten om Atlantis att det var en värld som experimenterade med vetenskap och fick den att sjunka?

Då är det ju lite som nu då… Att vi har experimenterat med saker och ispolerna kommer att få vattnet att stiga och en del land att sjunka…

dilba
0

kanske en läxa människan aldrig lärde sig isåfall då zeretki! vi upprepar historien helt enkelt…

zeretki
1

#36  Ja, eller jag funderade på om myten om Atlantis kunde vara en vision om framtiden… :D

kermit
0

Här är 5 filmer som ni kan kolla på. Mycket intressanta och sevärda.

Legend of Atlantis del 1-5

När ni ändå är där inne så kolla på The Secret! Superinspirerande tycker jag!

Bybo
0

#10 #25  Enligt den personen som såg mig i Atlantis, hade jag frivilligt ställt upp med min kropp åt forskningen…:-/

Elisabeth-J
1

#29 Det var snällt av dig! Skrattande

Elisabeth 
Medarbetare på Övernaturligt iFokus, Sajtvärd på Gravid iFokus

Bybo
1

#30 hahaha…ja, eller jä….igt dum!!!!

TusseTiger
0

Okey, har någon lust o berätta för en totalt oventande i ämnet. Vad är det för något? Hur går historierna?

loreena
0

Spännande med Atlantis! Jag vet inte riktigt vad jag skall tro, men det lutar nog mer mot ja hållet.. I Brian L Weiss böcker om tidigare liv är det flera av hans patienter som hävdar att de levat på Atlantis som forskare och vetenskapsmän. Men jag undrar, om det nu är så att folk rest vidare därifrån, varför finns det inga anteckningar eller uppgifter kvar om nåt sådant? Eller finns det?

Bengt-Olov
1

Hej! Plockar upp den här intressanta tråden igen…

Vad tror ni om teorin om att Atlantis helt enkelt är Antarktis!?:

http://209.85.141.104/search?q=cache:NBTqFODWu40J:www.sanjacobi.net/level2/atlantis/atlantishtml/undergang.html+atlantis+and+antarktis&hl=sv&ct=clnk&cd=1&gl=se

Enligt denna teori har Antarktis tidigare haft ett tempererat klimat, men som övergick till något helt annat, när stor del av jordskorpan p.g.a. olika geologiska händelser, förskjöts, och kontinenten, för c:a 12 500 så sedan, gled in mot sydpolen… Hela jordskorpan ska ha förskjutits som ett apelsinskal. Många andra dramatiska händelser av gigantisk karaktär, ska föresten vid denna tid, i slutet av senaste istiden, också ha hänt på jorden. Författaren till teorin pekar på en mängd fakta, som han anser stödjer denna teori. Bl.a. skulle det faktum att många däggdjur dog ut på jorden väldigt hastigt, hänga ihop med detta, och alltså inte ha att göra med att människan har någon skuld här… Den gode Albert Einsten, ska föresten enligt uppgift även ha varit inne på något liknande… 

Något som stödjer teorin i HISTORISK DOKUMENTATION, är Vedatexterna, vari det tydligen framgår att ökontinenten ifråga just inte bara förstörs av en väldig flodvåg, utan även täcks av is. Uppenbarligen ska det också ha funnits kartor gjorda innan denna "klimatrevolution" inträffade på jorden, som visar på ett helt annat läge för Antarktis…

Det går väl nästan inte att göra annat än spekulera i detta. Fast vad säger era paranormala förmågor om denna teori!?

xinluo
0

Jag har varit på en sittning med ett transmedium och fick då veta att jag och min "nuvarande" son (vad dumt det lät då) var på Atlantis samtidigt i ett liv. Han var då min mentor. Det hade något med ljudvågor att göra.

Vårat nuvarande liv är det första där han är yngre än jag och det kan jag faktiskt märka ibland. Redan som liten såg han påmig med så kloka ögon. Vi får sätta oss tillsammans och söka info om antarktis och se vad vi får fram Skrattande

"Vandra i skönhet"

Kram Xinluo

Bengt-Olov
1

Bifogar en bild på den historiska karta som hänvisas till, om detta kan hjälpa någon på traven…

http://jacobnordangard.wordpress.com/2008/03/18/piri-reis-karta-over-antarktis/

Tydligen är kartan i sig inte c:a 12 500 år, utan endast c:a 500 år. (Fel av mig i # 34!) Dock att den utmärker Antarktis kuster under isen - i stort sett exakt som Antarktis enligt seismologiska mätningar som man haft utrustning att mäta först efter andra världskriget, visar. Detta ska då vara ett belägg för att kartmakaren ändå måste ha haft ett källmaterial från ett antal tusen år tillbaka i tiden… Vår "vetenskap" upptäckte ö.h.t. inte Antarktis förrän i början av 1820-talet…

Om kartan inte är någon förfalskning, så ter väl detta sig en aning intressant!?

Kurina
0

Jag är övertydag om att Atlantis har funnits. Ingen rök utan eld. Det sista jag har läst om Atlantis beskrev vilka som bodde där. Det fanns en intellektuell elit som var av utomjordisk ursprung. Deras teknologi var mer avancerad och annorlunda än vad vår är idag. Men dom hade underutveklad känslokropp m a o hade inte mycket empati. Så dom experimenterade på och manipulerade dom infödda jordborna.

Bengt-Olov
0

Putt!

Bengt-Olov
1

Puttar igen…

Vad tror ni om teorin om att Atlantis helt enkelt är Antarktis!? Fler måste väl ha lite funderingar!?

Om det ÄR så att Egyptens pyramider för dryga 10 000 år sedan och mycket annat, byggts av en annan högre intelligens, så skulle det väl kunna finnas en del kopplingar till förekomsten av den här "kunskapens ö", som Platons talar om!?

bjarvamor
0

Väldigt intressant läsning jag hittade på länkarna! Vet inte vad jag ska tro om Antarktis?Fundersam

loreena
0

Intressant läsning!

palsternackan
0

Vad ÄR egentligen Atlantis? Obestämd Jag har hört det så många gånger.. men vad är det? och hur vet ni saker från tidigare liv?

stina63
1

Visst har Atlantis funnets.. Och tror själv att när mänskligheten är mogen för detta så kommer Atlantis upp till ytan. Och vi får veta om alla hemligheter som dom hade,,

Kramis TIna

Njord
1

Atlantis….ja du! Den som det visste. Det kan ju lika gärna vara sant som att det är uppdiktat. Allt är möjligt, om du väljer det!Cool

bettis69
0

KERMIT #28 När jag klickar på din länk så varnar mitt virusskydd för en trojansk häst, bara så du och alla som klickar vet det. Alla kanske inte har ett bra virusskydd.

Vibeka
0

#46 Får tyvärr Rynkar på näsan samma meddelande från mitt virusskydd!!

Bajs ville ju se dessa Glad

sigge111
1

När jag tittar på den här kartan så funderar jag på om Atlantis ev kan ha glidit in under Afrika eller Anerika.

squaw
0

Glad#48 jag läste just en bok om det du skriver

och där stod att läsa som du tror

citat: Atlanten är gigantisk klyfta genom vilken löper en mäktig bergskedja som någon enstaka gång höjer sig till öar i havet.Man ser hur Amerika och Afrikas kustlinjer passar som hand i hanske.

det är ett int resant mysterium Atlantis

[Hukanson]
0

Atlantis är verklighet för antroposofins grundare Rudolf Steiner och i hans litteratur kan man läsa vidare i ämnet.

Bybo
0

Pytteputt

Lite kul att lyfta fram gamla trådar med olika innehåll då det inte skriv så mycket :))

Jane-Lyzell
1

10 du kände väll på dig att jag varit på mässan och gjorde något jätte flummigt/konstigt - någon kristall apparat i meditativt till stånd och vipps var jag på atlantis…….. hur flummigt som hälst , men kändes väldigt hemma och naturligtSkrattande Herre gud!

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Bybo
1

#52 Du talar till mig va!?  Tungan ute Men, asså det e ju klaaaart att jag kändå på mig att du var ute på vift JaneCool 

Men, jisses vilken grej….Kanske inte var nån slump att jag puttade denna tråd från  07 Förvånad 

Beskriv gärna apparaten och hur det gick till ?? Ja, jag är ju en nyfikenienstrutadam….

Kram kram

Jane-Lyzell
2

De som hadde den apparaten kommer på vår mässa - får fråga då!:-)))

Kram Jane

Bybo
1

#54  Hahaha….ja, det ska jag göra :)))) Hoppas att jag kommer i väg.

Krami..

Jane-Lyzell
1

55 hoppas jag medSkrattande

Kram Jane

ninnen
0

jag känner att den funnits.

[Mastre]
1

Jag har stort förtroende för Edgar Cayce, och han gav en hel del information om Atlantis. Det har samlats i en liten bok: "Edgar Cayce on Atlantis" sammanställd av Edgar Evans Cayce.

Jag känner personligen en dragning till Atlantis, och gissar att jag levat där, men det har nog många av oss. Atlantis fanns länge, och sjönk tydligen i etapper med några tusen år emellan.

Denna kommentar har tagits bort.
bjarvamor
0

Tack för tipset av Edgar Cayce! Tog lång tid för mig att svara, har inte varit inne här på jättelänge eftersom det bara strulade hela tiden, och jag fick ingen rätsida på varför det blev så? Nu verkar allt funka emellertid!

[MikeW]
2

Bjarvamor http://www.youtube.com/watch?v=U8NNHmV3QPw

där ser du sanningen om atlantis och många saker fler.

[kliinda]
1

altså .. Jaa .. Atlantis finns och även att riddarna runt runda bordet fanns .. Punkt.

[KidaAnyaNedak]
4

Hejsan! Ursäkta om jag stör. 

Jag har sökt efter Atlantis hela mitt liv, och jag har hört från medium, och jag är ett själv att min själ är en själ från tiden av Nevolmoch (Atlantis) och flodvågen. det sägs att Gudarna/Gudinnorna av Avalon och Asa-tron fick ett utbrott på Atlantis Guda-Källa, så attd e skickade En stor flodväg vid namnet Nevolmoch, för att förgöra hela civilisationen. Men en del Räddades, men befolkningen dog ut, förutom ett hunda-tal som hjälpte Maya-folket. Därför kan många som är släkt med maya-folket kunna kalla sig för atlantiker. 

och ja! Riddarna runt det runda bordet existerar och många utav deras själar existerar fortfarande fast i andra kroppar och skepnader. Kung arthur har precis återföds som ett spädbarn, och medium har till och med påpekat det. Äntligen tänker jag, efter som att han är den enda som sitter som huvud karaktär för tron Avalon. Jag är djupt troende av Avalon och på så sätt vet man vad man ska tro och inte tro på, men arthur sitter med hela ton i sin hand och ska bringa den upp till ytan igen . Jag har inget emot människor som är kristna på något sätt, men det är i deras bibel där det står att alla som tror på den gamla religonen innan jesus kristelse ska utrotas (Brännas/Straffas) som häxor för att de oftast var kvinnor. Lancelot var överprästinnan/Guvinnan Viviannes Son. Viviannes syster Igreine var mor till den blivande överprästinnan Morgana Le Fay och Kung arthur. Morgause, som var den 3e systern i de tre mäktiga av avalon, var den som försökte att förgöra avalon och så även kung arthur. Samtidigt bad Gudinnorna till Atlantis om förlåtelse och det gör de fortfarande.

spirit33
1

Kul tråd som kastar mig tillbaka många år i minnet.

Även fast jag och alla mina kurskamrater på en kurs för länge sen också har levt på Atlantis(enligt säkra källor🤔) så tror jag det är osannolikt att varken Atlantis eller Avlon någonsin existerat.

zepanita2
2

Ja jag tror Atlantis har funnits - engång i tiden.

Men tyvärr tror jag att det blev ödelagt när hele atlanterryggen åpnet sig i et digert vulkanutbrudd.

Ja det är mycket tråkigt.😭

J-Artur-K
1

# 69 Jag tror också att Atlantis har funnits , 👍

Ny dag nya möjligheter

zepanita2
0

Ja ATlantis har funnits.

Vi ser bevisene for exepel pyramydene i Egypten dom är lagad av en höyt utviklad sivilisjation och inte som grav kammar. Konstig alla arkeologer tor at det inte fantes nogra andra byggnader en tempel och grakammare hos andra nationer förut.😃 tröttsamt.

Jag tror inte att Atlantis var en liten ö - men et mycket stort kontinent.

Maikailoa
0

Det finns en sådan teori att en mycket högt utvecklad civilisation tog till att borra djupt ner i jorden, för att utvinna någon sorts energi, men det ledde till ett vulkanutbrott som i sin tur gjorde att delar av jordytan sjönk på ett annat ställe, vilket var det forna Atlantis.

Möjligtvis kan man ha borrar någonstans utanför Japan, men det är osäkert.

Med tanke på hur dom borrar i jorden nu för tiden så skulle det mycket väl kunna hända igen. Girigheten blir vår död.

tarotlasse
1

Ja du jag anser själv att ett medium som pratar om tidigare liv är ytterst oseriösa som medium.

Det finns ingen som kan ge bevis på att mediet har rätt och mediet kan hitta på vad tusan som helst genom att berätta om tidigare liv eller om guider.

För ytterst få personer som går till ett medium som har ngn kunskap om detta.

vilket många oseriösa medium vet och då kan berätta precis vad som helst så inte seriöst att medium berätta ngt sådant.

Ett medium ska kunna lämna bevis på att den har en kontakt och då kunna beskriva andekontakten så du kan känna igen det mediumet beskriver då arbetar mediet seriöst.

Ska du uppleva och ta reda på mer om tidigare liv så låt ingen annan berätta detta för dig för inte seriöst överhuvudtaget.

Gå då heller till en regressions terapeut som vägleder dig ner i ditt inre och där du själv får uppleva detta tidigare liv.  

När det gäller Atlantis så tror ju forskarna att det existerat och jorden förändras och utvecklas ju hela tiden.

Nya landområden tillkommer och andra försvinner genom jordbävningar och vulkan utbrott.

Så något som alltid skett i historien och kommer ske i all framtid.

Vi fick ju ett nytt landområde och ö  utanför Island på 70 talet medans t.ex Japan blev mindre.  

Vi hade jätte förändringar i medelhavet på 50 talet vid en stor jordbävning där på vissa ställen innan var 600 meter djupt så är det i dag bara 20 meter djupt och på andra ställen där det var ett djup på 20 meter är det i dag 400 meter djupt.

Så jordskorpan förändras ständigt och kommer fortsätta att göra det.  

Den senaste stora jordbävningen i Japan gjorde att japan sjönk ytterligare 2 meter under havet.

Så Geologerna är helt övertygade att Japan kommer försvinna ner i havet i framtiden.

Men enligt forskarna är det inte bara Atlantis som försvunnit ner i havsdjupen utan finns flera öar och landområden som försvunnit genom åren och nya har bildats.

Lasse

Elauren
1

Har suttit och läst igenom hela tråden nu… Helt otroligt intressant! 

Men om det har funnits, så tror jag nog hellre på att det var en tidigare kontinent/ö här på jorden vars berättelser fortfarande finns kvar efter ett försvinnande av jordbävning/naturkatastrof :-) 

Kram på er.

J-Artur-K
0

Jag har ju gjort astral resa till atlantis och sett delar av det när det är under vatten. Är en helt otrolig fantastiskt plats. Är som ett sago ställe som är tagen ifrån en saga av det jag sett. Är som att atlantis var före sin tid i utveckling och utseende. 🙂

Ny dag nya möjligheter

J-Artur-K
1

När jag gjorde astral resan så bestämde jag inte själv att fara just ditt. jag for på en astral resa och hamna under vatten och jag såg en helt fantastiskt stad var helt otroligt man bara visste att det var atlantis. Måste säga att det var som tagen ur en saga. Var så otroligt vackert 🙂 Efter första besöket där så har jag besökt atlantis igen för man var var tvungen att få se det igen för man var så tagen av upplevelsen av det stället. 🙂

Ny dag nya möjligheter