Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikettfoton
Läst 2597 ggr
[snorkan]
0

Konstig bild/händelse!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår var jag med om nåt konstigt. Satt på en bänk och skulle ta kort på min hund i en park, ingen annan var i närheten. Först knäpper jag ett kort, inget konstigt där. Sedan, sekunden innan jag knäpper andra kortet ser jag i ögonvrån en "rökpuff" som väller upp från ingenstans. Tar kortet, och ser att det syns rök på kortet. Tittar mig omkring för att se vart denna rök kom ifrån, om det låg nån fimp och brann bredvid mig eller nåt, men ingenting.. Det var borta lika snabbt som det kom. Tar ett tredje kort, ingenting konstigt syns där. När jag kom hem och kikade på korten tycker jag mig se ett ansikte i "röken".. Undrar om det är nån annan som ser nåt? Tycker hela händelsen var väldigt konstig, jag såg ju som sagt röken i verkligheten också, inte bara på kortet..

[snorkan]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ändrade kontrasten på bilden.. är det nåt konstigt där eller lurar mina ögon mig totalt..?

moodle
0

Det lysande vita på bilden med hög kontrast - kan det vara en plastpåse?

Röken har jag ingen förklaring på iallafall men:

Kan säga att min far var med om ett liknande fenomen i ett hus där många äldre dött: han stod på taket och fixade och plötsligt dök det upp ett stort kallt rökmoln i kylan som tog formen av en människa, sedan flera människor och sedan försvann. Han fick bild på det också och det liknar lite det du fotat - fast hans bild var desto tydligare med flera huvuden/kroppar av rök precis innan de var påväg att tyna bort.

Så kanske såg du något, bilden är dock bara så otydlig att man inte kan säga om man faktist ser något!

ProvinsiaRivers
0

Jag kan ha livlig fantasi….;) Men jag tycker att röken formar sig som ett djur(hund el likn.) som hoppar upp i luften…

Den där skarpare vita längre bort,är det din hund bakom röken?

[snorkan]
0

Ja det skarpare vita är min hund.. ansiktet jag tycker mig se är lite snett över henne till höger..

Kaffe Tant
1

Jag tror absolut att det är nått, men vet dock inte vad.

Min mamma fotograferar väldigt mycket. Hon har fått många bilder med rök eller som tjock dimma fastän att det inte är dimma eller rök där/i närheten. Hon har till och med hållit andan när hon fotograferat. Och om jag inte minns fel så är de flesta bilder tagna på sommaren. 

Lika som på din bild så finns det ansikten (och även djur och orbs). Tycker det är ett väldigt spännande fenomen (om det är det man säger?). 

Och hoppas även jag kan "fånga" detta på bild en dag 🙂

ALPHIRA
0

Jag ser en människofigur som tittar på hunden.