Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketter: drömmardrömtolkningar
Läst 1253 ggr
changa
0

Dog i drömmen

Jag drömde en dröm inatt och jag kommer ihåg känslan och allting jätte tydligt, mådde riktigt dåligt när jag vaknade.

Först står jag på knä framför min pojkvän som håller en pistol riktad mot mitt huvud, jag tittar upp på honom och säger att jag älskar honom i samma stund som han skjuter mig i huvudet.

Jag dör men vaknar inte utan istället vandrar jag runt i en parallell värld där jag är helt ensam och jag ser alla människor och världen som den är bara det att allting är brun/grått. Jag ser och hör alla men de ser inte mig.

Genom resten av drömmen vandrar jag runt och försöker i panik kontakta min mamma. Jag står rätt framför henne men kan inte få någon kontakt. Gör lika dant med flera människor i min närhet utan att lyckas, sedan vaknar jag.

Någon som kan hjälpa mig att tyda min dröm?

Tack på förhand!

Jerrie
0

Vilken dröm! Man drömmer ju gärna om saker man varit med om (kanske inte aktuellt i detta fall:), sett på tv eller tänkt på, så jag tänker att du kanske har tänkt på döden och andevärlden eller sett Det okända eller liknande på tv på senare tid.

moodle
2

Drömmar speglar våra tankar/känslor.

Att du inte når ut till de du tycker om och älskar kanske.

Att dö i en dröm måste inte betyda något dåligt, men det kan betyda att man på något sätt tappat kontakten med sitt undermedvetna, sina nära och kära eller sigsjälv - det beror på hur känslan i drömmen var!

Eftersom att du upplever det som att du försökte få kontakt med dina närstående men inte lyckades - kan ha att göra med att du i ditt vakna liv känner dig otillräcklig " ingen ser eller hör på det jag har att säga" ungefär , det kan också vara att du inte haft en så djup kontakt med dessa på senare tid att du undermedvetet vill kontakta dessa personer.

Färgen i drömmen kan ha att göra med dina känslor, försök fundera på vad du kände under drömmen och hur det kan stämma in i ditt vakna liv, om det var något du grubblade över under dagen osv. Alla dessa intryck följer med oss nattetid :)

säg till om ngåot är rätt - det är bara du som kan analysera dina egna drömmar!