Healingseans
Jag har en lite fundering på om det är någon som hört talas om healingseans ?? Det innebär att man genom sin healing förmåga går in och känner av andra männsikors smärtor (åkommor) i en stor gruppseans, och därmed går fram till personen och ger healing och små korta budskap till personen.
För mig låter detta ett väldigt lustigt sätt att arbeta på, men är det bara jag som reagerar så…
då får jag nog gå djupare i det och ifrågasätta mina tankar om varför jag reagerar så !!! Men för mig låter det helt otänkbart att jobba så !!
Ha en bra dag !! Kram och ljus MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
Reikimaster/lärare, kursledare och mässarrangör
Nej, jag har aldrig hört begreppet Healingseans! Tycker det låter väldigt utlämnande att lämna ut så personliga saker inför en hel grupp.
Däremot var jag när jag började öppna upp för det mediala för ca 15 år sen på Spiritualistiska föreningen i Stockholm på healingkvällar. Där var då flera healers som hade stolar framme som man fick gå och sätta sig på och så fick man en kortare behandling. Det kunde vara upp till sex stycken som satt på var sin stol en bit i från varann med egen healer. Men då var det ingen annan som hörde vad de sa till en. Det tycker jag är ett bra sätt om man vill prova på att få healing. Och se hur de olika healerna arbetar.
Kram

Det låter som ett märkligt och spektakulärt arbetssätt men jag kan tänka mig att syftet är att marknadsföra sig själv för att locka till sig kunder på privata behandlingar.
Även om du skulle vara ensam om att reagera över någon företeelse så behöver ju inte det betyda att det är du som reagerar konstigt. Det kan ju vara så att det är du som reagerar sunt och vi andra som är avtrubbade. ;)

# 2 tack för det Perla.. Det kan ju vara så..Man ska ju lita till sin egen känlsa.
Jag kommer även att lägga över denna tråden på helaing.ifokus.. Tycker det kan vara bra att få lite olika åsikter i frågan, samt att kanske få kontakt med någon som varit på en liknande seans..
Kram
Carpe Diem
Maria Johnsson
hallå där ute…..jodå visst finns det Healingseanser….jag är kanske en av dem som myntade begreppet för ca 16 år sedan….och har haft flera sådana under första hälften av 90-talet….och det kan jag kära medvarndrare garantera att inte hade jag marknadsföring i åtanke….vill någon veta mera så hör av er…
kram Lady O
Berätta gärna

Varför jag tog upp begreppet Healingseans, var för att jag aldrig någonsin varit på en sådan innan. Jag tror visst att vi jobbar på olika sätt och jag respekterar fullt ut, att vi jobbar olika…tro INGET annat !! 
Det tillhör inte mitt tankesätt eller min natur att på något sätt trycka ner eller tänka att det är fel … men det jag kanske reagerade på var nog att man berättar symptom eller åkommor hos personer och därefter går fram till personen. Därefter kanaliserar ner healing och lämnar även lite budskap.. Inga utelämnande budskap alls på det sättet utan endast vissa små egenskaper, men dock ändå genom symptom och åkommor..Eller är det bara jag som ser det så ???
Jag tog upp begreppet, för att bolla och se hur ni alla duktiga och kunniga också ser på att arbeta så.. Jag förstår också att detta sker genom ljus och kärlek och inget annat.. så all respekt för de som arbetar så
Jag tycker att du är en otroligt klok kvinna Lady-Ooan och jag respekterar dig fullt ut genom din otroliga kunnighet och ditt kloka sätt. Vore jätteskoj om du ville berätta lite hur du gör då du håller en Healingseans.. om du vill förstås ??
Vi lär oss ju alltid nya saker,, och detta är min nya lärdom att ta med mig .. Kramar MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson
HEALINGSEANS (förenklad förklaring)….det är bäst om det är max 20 personer närvarande och det inleds med en miniföreläsning först så alla förstår vad det går ut på. Man sitter i cirkel anpassad efter lokalen. Musik är jätteviktig som en del av seansen.
Meditation likaså. Jag ställer mig sedan i kontakt med mina guider samt healingflödets energi och öppnar mig för andevärldens healers att närvara. Sedan blir det en ledd Meditation för hela gruppen och även en uppmuntran att öppna sig själv för healing.
Jag själv ser/känner/vet vem jag vill prata med först och det är inte ovanligt att någon anhörig från andevärlden kommer in och hälsar, jag låter min inre syn "gå över" personens utstrålning och kropp, ser blockeringar, varför de finns där, vad man skulle kunna göra för att förändra enerign så att blockering förändras. Den anhöriga som kommer igenom har oftast själv haft likartade besvär och har ibland goda råd att ge.
Personen i fråga får sedan sitta kvar på sin stol och jag går dit (beroende på lokalens utseende så kan deltagaren få komma "fram" istället) jag har sedan ett lågmält samtal med personen och det är upp till var och en att svara högt eller inte….handpåläggning på neutral plats….lågt samtal, frågor och svar byter plats….energin flödar och resten av gruppen kan känna förändringar i rummet och att vi inte är själva….det är mycket kraftfullt….
Så det var lite enkelt beskrivet, och många gånger blir det allmänna råd till hela gruppen om kost, hälsa, välbefinnande….seansen är inriktad på "att må bra"….(seans betyder ju möte och inte endast, hälsningar från andevärlden eller bevis) i Andevärlden finns många healers och läkare från urminnes tider och de vet en hel del om hur vi kan hjälpa oss själva…..visa män från Kina, örtkvinnor från Ukraina, indianska medicinmän/kvinnor, vedakunniga från Indien….de är fortfarande aktiva i sina kunskaper och delar gärna med sig.
Det finns många sorters seanser, alla till för att undervisa oss i Andes krafter…..Seanser som inriktar sig endast på Ledare och Guider, undervisningsseanser med vaken trance/inspirationstal, auraseanser, psykometriseans…..det är det som är så fantastisk med Spiritualismens grundtanke…..Det finns också seanser som går ut på Fysiska fenomen, djuptrance där Andevärlden använder våra stämmband och ibland även våra kroppar för att bevisa sin närvaro och förmedla budskap/kunskap….
jag har personligen utfört de här typerna av seanserna ovan vid ett eller flera tillfällen….. att få lova att vara ett redskap är stort och det kräver mycket kraft och energi men glädjen är större.
Njut av livet…kära medvandrare
Tack precis som jag bad om att få veta igår. tack för tråden tack för hjälpen.

# 7.. tack för ditt långa och mycket givande svar. Jag kan säga såhär, efter att ha läst ditt inlägg så överrensstämmer inget som du har i din text,, på det jag var på.. Inte konstigt att jag också reagerade.
Vill även tillägga att jag förstår att du har startat detta med healingseanser i rätt syfte Oona, men tyvärr så utövas det inte på det sättet av alla, som du har beskrivit..
Tack än en gång !!!
Kram och ljus // MariaJ:-)
Carpe Diem
Maria Johnsson