Drömtydning
Åh, hej hej! Jag har drömt en dröm som jag inte riktigt vet hur jag ska tolka, någon vänlig själ som vill hjälpa mig med den? Drömmen: Det börjar med att jag är ute med idrotten, ej hela klassen, bara en del. Vi springer genom en skog ( som jag kan innan och utan) det är höst. Så kommer vi fram till en lekplats ( vårt slutmål ligger längre fram, men eftersom jag springer långt före ledaren bestämmer han sig för att vi ska stanna. Vi klättrar ner för en trappa och jag är först ner, men ramlar och landar på rumpa. Framför mig, med ryggen vänd mot mig står en som jag är lite kär i, och jag reser mig snabbt, borstar av kläderna som nu blivit en klänning, och går därifrån skyndsamt. Jag sätter mig hos några andra killar ( vi skulle tydligen ha lektion och de sitter i min lärogrupp. De skojar och vi skrattar och så vidare, och en av killarna visar en vidioklipp på ett får som står högst uppe på ett berg och slungas iväg. Då kommer Han fram, och börjar prata med mig och vi ger oss av från lektionen. En av killarna på mitt bord gör en busvisslingar när vi går och jag pekar fingret skämtsamt åt honom. Så vi två går in i skogen igen, nästan ända hem till mig, till en utkiksplats. Och han håller min hand och så slutar drömmen, och den försvinner nästan, den vill försvinna, men jag griper tag så desperat i den att jag har kvar det här. Någon som kan hjälpa mig?
Glömde! När vi gick så småpratade vi, men det kanske man förstod, eller jag vet inte ;)
jag kan tyda den till dig, men behöver mer detaljer
vems hand håller du i slutet av drömmen,
är det killen som du e kär i
Ja, det är hans hand :) något mera du behöver? Jag kommer ihåg att jag hade träffat honom innan jag träffade honom vid lekparken, vilket jag faktist har….
Jag tyder drömmen så här
Du har tänkt och funderat på honom dagarna
innan drömmen, och drömmen ger dig svaret
att ni kommer inte bli tillsammans,
på ett tag,
Okej, tack :)