Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etikett: andlighet
Läst 1752 ggr
[JollyJustin]
0

Se i framtiden!

Hej hur gör man för att kunna se i framtiden o hitta bortappade saker? Jag vill hjälpa andra människor och sånt.

Men liksom man bestämmer sin framtid så det låter konstigt men iaf.

Jag blir super hyper dyper duper tacksam för era svar :) <3

Tipsa gärna nån sida

[GunillaF]
2

Gå en kurs i medial, mental träning.

[JollyJustin]
0

Hur då? Helst vill jag inte gå i kurs så att föräldrarna vet det..

De tror inte på sånt… Vill håla det hemligt också.

Förutom internet o bfs :)

[GunillaF]
3

Är du minderårig så får du nog inte gå någon kurs. De jag vet har åldersgräns.

Är du myndig så har du ingen skyldighet att tala om för dina föräldrar vad du gör. Och man behöver inte tro som sina föräldrar.

Det finns distanskurser att gå om du inte hittar någon där du bor.

Du kan titta i Länkarkivet här på sidan så kanske du ser någon lämplig kurs.

Du kan titta i trådar och artiklar och läsa dig till mycket.

[JollyJustin]
0

Länkarkivet? Tack ska kolla men vill gärna få tips här också..

[GunillaF]
3

Länkarkivet finns här. Här på sajten. Titta längst upp så ser du att det står Länkar!

Längst ut till vänster, längst upp, står det Artiklar.

[JollyJustin]
0

Ska kolla

[JollyJustin]
0

Hitta ej..?

Fjäril
1
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack Gunilla! 🌺

Kakisen123, så här ser det ut om du kikar högst upp till vänster:

Sajtvärd på Övernaturligt

[JollyJustin]
0

Jaha tack

[JollyJustin]
0

Klickade där menn sen då?

Fjäril
2

Allt sådant där handlar om övning och åter övning. Be någon av dina vänner gömma saker som du ska "leta upp". Lyssna till intuitionen och det första som kommer upp.

Jag vet inte hur gammal du är men allt har sin tid. Jag tycker inte att man ska lägga för mycket tid på att vilja saker eftersom det kommer när det är dags. Men öva lite för skoj skull kan alla göra, dessutom lär mig sig att arbeta med- och lita på "magkänslan".

[JollyJustin]
0

Ok men hur sjuttno ska jag veta vart sakerna finns? xD

Fjäril
1

Ja du, det är som sagt något man måste öva på 🙂 Men om du ber någon av dina vänner gömma en sak (börja på ett ställe du känner till) och försök att "känna in" i vilket rum saken befinner sig.

lollolovee
0

För att se in i framtiden finns det böcker om på biblioteket, bl.a. om tarot kort och att spå :) till och med mitt lilla bibliotek hade en bok om nummerlogi!

[JollyJustin]
0

Aa ok tack :)

tarotlasse
4

Ja du att se vad som händer i framtiden är det inte ngn i hela världen som kan göra. 

Det man kan göra som siare är att se den troligaste vägen och på möjligheterna man kan göra i framtiden. 

För jag eller om världens bästa siare om man ska klassa in siare på det sättet. 

Kan ge våra klienter en spådom om framtiden men om klienten gör precis tvärtemot så kommer inget överhuvudtaget stämma. 

För det är alltid dina egna beslut som styr i slutändan.

Så du kan själv ändra på en spådom och det är helt som det ska var. 

En spådom är bara en vägledning och kan hjälpa en person oerhört mycket.

Det kan vara olika val i livet man måste göra. 

Men  man kan även vara att förhindra  att saker sker i framtiden.

Som ett  exempel om jag ser att  värmeväxlaren  i huset ska gå sönder i maj  månad. Så att hela semester kassan kommer gå åt till en ny värmeväxlare. 

Då kan personen lägga undan lite extra pengar varje månad och på det sättet klarar man semester kassan ändå och man förändrar spådomen.

Eller som vid ett fall då jag fick till mig att bilen skulle haverera innan en semester resa så  de lämnade in bilen för kontroll innan resan och där kamremen omedelbart behövdes bytas på bilen. 

Då slapp personen ett motorhaveri ngn stans i Europa.

Vid en alernativ mässa var det en kompis och annan siare som ville ha vägledning så vi bytte tjänster jag gav honom en vägledning och tarot vägledning så gav han mig det samma. 

Han berättade att jag veckan där på skulle gå på en fest och det skulle bli en mycket lyckad fest.

Jag skulle på denna fest bli uppvaktad av 2 tjejer under denna kväll  en av dessa tjejer såg han som röd och han rekomenderade att titta lite extra på denna tjej  för detta kunde bli en mycket lyckad kärleks relation. 

Mycket riktigt så skulle jag gå på 2 vänners gemensamma 40 års kalas helgen därpå.

Mycket riktigt blev jag uppvaktad av 2 tjejer och den ena tjejen hade en röd klännng på sig. 

Den andra hade en svart dress på sig. 

Nu var det som så att denna kvinna i rött henens barn och mina barn gick inte alls i hop med varandra och hon är rätt så strikt som person.

Kvinnan i svart är en kvinna med massor av humor och väldigt lättsam och som jag redan var lite förtjust i.

Så jag gjorde inte alls som min kompis spådde mig utan jag gick på mina egna känslor så jag gick hem med tjejen i svart dress i stället.

Nu höll det inte speciellt länge men mitt beslut och vilja förändrade spådommen om framtiden.

Så därför jag menar att ingen kan se in i framtiden vi kan bara ge en vägledning på vad som kan ske.  

När man spår så använder man sig av sin egen inre röst (intuitionen) 

Den kan man träna upp genom träning och att gå på kurser. 

Eftersom du är minderårig så kan du inte gå en sådan kurs utan att du har ngn av dina föräldrar med dig på kursen.

Men många säger helt och hållet nej till ungdommar under 18 år på de mediala kurserna av helt förstårliga skäl.

Men du kan träna upp din intuition på väldigt enkla sätt i vradagen utan vare sig gå kurser eller berätta för dina föräldrar om du nu inte vill det. 

Men alltid bra att ha en vuxen att prata med när man utvecklar sin intuition för det är även en personlig utveckling och den kan i bland vara smärtsam att genom gå.

Då kan man behöva en vuxen att prata med. 

Men intuitionen kan du väldigt lätt öva med en helt vanlig kortlek. 

Du kan blanda korten  dra översta kortet och innan du vänder korten så frågar du ditt inre om det är ett rött eller svart kort och  ser vad som dyker upp i dina tankar sedan vänder du  och ser om det stämmer. 

När du efter ett tag märker att detta stämmer väldigt bra a då kan du börja fråga om det är ett hjärter, klöver, ruter, spader. 

När detta också stämmer riktigt bra ja då kan du börja fråga vilket kort det är du drar t.ex spader dam eller hjärter Ess os.

Du kan även ta  5-6 kort ett av dom hjärter ess och de andra korten svarta kort.

Sedan blandar du dessa kort och lägger ut dem på bordet med baksidan uppåt och så ber du ditt inre att berätta vilket av korten som är hjärter ess. 

Mycket enkla och bra övningar för att öva upp sin intuition.

Det kommer troligtvis inte fungera så jätte bra i början utan detta kräver mycket träning och lång tid för att öva upp det så man blir riktigt bra.

Men vad du en gör börja inte spå och sia dina kompisar i skolan för det behövs betydligt mer. 

När min dotter gick i högstadiet var det väldigt populärt med att spå med varandra med tarotkort mm. 

Men det var inte så lyckat och skapade mycket lidande för flera stycken bara för att dessa ungdommar inte kunde hantera det de fick till sig. 

Man kan lika gärna stjälpa en person i stället för att hjälpa ngn.

Det är inte alltid så lätt för ungdomar att hantera informtation om våld död mm.

Efter ett självmords försök så förbjöd skolan dessa tarotläggningar mm på skolan. 

Så visst öva och träna men ha alltid en vuxen att rådfråga med det du får till dig. 

Så  jag rekomenderar  dig att  börja med de vanliga korten på det viset jag tipsade om innan du börjar träna på framtids frågor. 

Lasse

ALPHIRA
1

Hej Kaakisen!

Jag tror du är som jag var för 50 år sedan. Man har så bråttom.

Har du försökt lugna ner dig och söka kontakt med t ex Gud, änglar, din guide…

Vad har du för tro?

Skulle gärna också säga som det är : Tiden förändras och vi med tiden.

Hälsningar från tant ALPHIRA som inte kunde hjälpa dig ett dugg.

ALPHIRA
2

Kaakisen! Glömde skicka en🌺 till dig! Du har säkert en framtid framför dig, en frö som växer. 

Och som Lasse säger, så du behöver och kommer att behöva mer erfarna att diskutera med. Med oss kan du alltid prata och fråga om saker och ting.

Faktum är att man lär sig oerhört mycket att umgås med likasinnade.

eggebanroth
1

Tänk om man kunde se i framtiden. Det är ju definitivt ingen som kan göra. Om man nu kunde det , hade det varit lätt bli förmögen, den rikaste i hela världen. 

Vi skapar ju själv får framtid till vissa delar, det man gör mot andra gör man mot sig själv , då  kanske tusenfaldigt.

Man tror sig kunna se i framtiden då saker händer som man själv har satt i gång det, utan att tänka på det.

Mvh Egge

Maikailoa
0

Det verkar som att här råder ett tvivel; Det största hindret ni har att misslyckas finns inom er.

Kurser kan nog vara bra, men man skulle nog kunna gå all världens kurser utan hopp om framgång, om man släpar med sig det egna tvivlet.

[JollyJustin]
0

#17 Hahaha, Jaa jag har ofta bråttom o är ofta stressad xD

Jag tror inte 100% på änglar men jag vet att de finns och jag är kristen.

Måste man be varje dag? Mamma säger att jag måste det o jag orkar inte hela tiden…

Hur söker man kontakt med Gud? Finns alla gudar? Som t.ex. Samernas gud, vikingatidernas djur m.m?

#20 Ja,  Har tvivel.. o dåligt självförtroende.

ALPHIRA
0

Det viktigaste när man ber är att bönen kommer från hjärtat. Dvs kvalitén går före kvantitén.

Jag tror på kristendomens Gud men är inte själv speciellt kristen, går aldrig till kyrkan tex. Det kan finnas hur mycket gudar som helst, vad vet jag. Alla tänker inte som jag. -I vilket fall som helst så tror jag att kristendomens traditionella Gud är störst. För mig är han samma som även kallas för Allah.

Jag ber varje kväll eller kan säga att jag tackar honom och sen försöker prata en stund.

Om vi nu tänker på min gud så han känner dig och känner till din tvivel ocks

Du kanske kunde be att han ger dig ett Tecken. Ett Tecken som gör att du förstår att det kommer från honom.

Man får kontakt med Gud genom att be, KALLA PÅ HONOM!

Och glöm inte att lyssna vad han säger. Allt du hör är inte INBILLNING.

[JollyJustin]
0

Jaha okej, Jag ber skit snabbt o klagar ofta på att jag int eorkar be..

Ska be :)

ALPHIRA
0

Om jag nu skulle se allting från Guds synvinkel så skulle jag säga att han ser och hör ditt försök. Det räknas lika mycket som en så kallad riktig bön. Din snabba bön kan till och med vara mera värd, du är ärlig och säger ofta att du inte orkar be. Gud respekterar din ärlighet.

Allt är bra.

Cahira
2

Du kan inte tvinga fram personlig utveckling. :) En sak i taget! Att leka gömma nyckel med syskon eller vänner för att träna i att känna vart den finns är en sak man kan göra. Dvs vännerna gömmer nyckeln, sedan tar du och ser nyckeln i ditt huvud och frågar dig själv, är den nånstans ljust, eller nånstans mörkt? Är den övertäckt? Är den i en låda? Är den högt eller lågt? Bakom ett skåp kanske? Lita på känslan och tänk inte för mycket. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning. 
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[JollyJustin]
0

Men är det inte slarv isf? Och hur hör han alla 100000 böner per minut typ? Min mamma tvingar mig o be, men jag tror på gud..

Ska testa gömma leken.

Är det bara jag som verkligen inte trivs att sova men någon del förutom huvudet utan täcke? Jag får panik om tårna sticker ut, blir rädd då..

Även om jag svettas som en gris vågar jag inte röra på på kvällen/natten

Cahira
0

#26 Jag hade samma obehagskänsla då jag var barn men en natt var så varm att jag sa till mig själv att det inte var värt att få värmeslag så jag stack ut fötterna och armarna och efter det är problemet borta. :) 

Känns det bättre om jag säger att det finns INGENTING dom kan göra som kan skada dig?

[JollyJustin]
0

Njaee.. Vissa kan du skada så ..

Jag testade ta ut tårna men klara knappt av det.. Ska testa igen..

Cahira
0

Sov med en lampa på med mjukt ljus kanske det känns lättare att träna dig att ha fötterna utanför?

[JollyJustin]
0

ju*

Hade lampan tänd. Försöte ta kontakt med min döda hamster, jag kände mod men sedan blev jag rädd av alla ljud..

Tack för hjälpen :)