Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1648 ggr
liteunderligt
1

Jag hatar den!

Jag är helt säker på att jag har en ande i mitt hus. Så fort jag blir ensam hemma så dyker den upp. Jag kan verkligen inte se den men den bara finns där. Jag har till och med sagt med väldigt hög och bestämd röst åt den "Vad vill du mig? Du stör mig, kan du sluta med det" och då blir det som en lättnad ända tills nästa gång som jag blir hemma själv. Jag bokstavligen hatar den och vill bara ha bort den.

Är det någon som kan hjälpa mig? Väldigt tacksam för svar😓

Om man tror på det, finns det.

Maikailoa
0

Andar kommer och går som dom vill, dels är dom osynliga och dels kan dom gå igenom materia.

Vissa säger att man skall be dom ge sig av, men jag är själv inte säker på att det ska behövas.

Kanske kan du fråga någon som kan se andar, vad dom anser om det hela.

liteunderligt
0

Okej, då vet jag 😉

[[Månen@]]
2

jag brukar be dom gå. Jag brukar säga till den/dom att dom inte betalar någon hyra hos mig och är därför inte välkommen hos mig heller, jag säger att jag vill vara i fred och dom/den vet vart dörren är och brukar sen öppna dörren för att göra det symboliskt och ofta så brukar dom gå ut när jag öppnar dörren så testa det! :)

Ofta är jag väldigt rädd och har fått nog så jag brukar skrika och vara helt hysteriskt förbannad haha så det är kanske ingen som vill vara kvar då;P… när jag bodde i lägenhet måste grannarna tro att jag var knäpp haha;P

[Kottschejk]
2

Så reagerade jag också en dag när jag nådde fram men ännu inte riktigt hade kommit underfund med vad jag hade att göra med.

Det slutade med en rejäl  tårfylld konflikt och en klädgalge i högsta hugg som for upp genom vindsdörren, nära & pricka ett fönster.

Likadant i detta fallet så hade man antagligen blivit tolkad som spritt språngande galen om någon hade sett vad som försegick.

Så ta det försiktigt snälla ni så ingen behöver bli skadad i onödan.

Tänk gärna på ordvalen som används också, så orden väger rätt i relation till vad man själv känner. Hata kommer med ett väldigt starkt budskap i förhållande till bara "ogilla eller inte tycka likadant".

Då vill vi slåss & kriga och använda den allra sista utvägen dvs våld. Det var, ett.

Samma med värdet i aldrig ta personligt vid sig när andra uttrycker sig. Det var, tu

Man kan prata och diskutera om saker utan för den skull ta personligt parti för eller emot det som diskuteras. Nu blev dem, tre.

Ett gott råd både vad gäller andliga möten som verkliga möten med andra människor. Det vinner överallt har jag kommit på alldeles själv de också :)

Har därmed inte och kommer heller aldrig att vilja utse mig själv som Gud allsmäktig bara för allt man skriver. Så det är fritt upp till var och en att själv undersöka vad allt detta går ut på. Det var, en hel familj.

Meningen med livet, ha en skön kväll 🙂

[[Månen@]]
1

omg… suck🤓

[Kottschejk]
0

😃

liteunderligt
0

Haha, låter inte som att du har haft så kul med dina andar Månen@😃

tarotlasse
3

Den enda som kan hjälpa dig är faktiskt du själv. 

Genom att lära dig att hantera din egen medialitet. 

Att lära dig att stänga ner när du inte ska syssla med ande världen. 

Du har öppnat upp och det ser ande världen som att du hälsar dom välkomna för en kominikation. 

Så du ger dubbla budskap till andevärlden dels att du är  omedvetet öppen och då visar ande världen att du är redo för kontakt. 

och när du säger till dem att låta dig vara i fred så förstår dom inte vad du egentligen menar. 

Det du ska göra är att be ditt eget inre om att få vara i fred och att du får vara stängd. 

Men så fort du tänker på andevärlden igen så öppnar du upp kan räcka med att du tänker är dom verkligen borta nu så öppnar du upp igen och så är allt i gång igen.

Samma läser du en bok om ande världen eller ser på ett tv program om ande världen öppnar du automatiskt upp igen genom din tanke och intresse. 

Samma om du går in här och läser på forumet så öppnar du upp automatiskt och omedvetet bjuder du in ande världen till kontakt. 

Så varje gång måste du be ditt eget inre om att stänga ner igen för är du nedstängd så kan du inte uppleva andevärlden och de kontaktar dig inte då heller. 

Så helt och hållet du själv som styr om andevärlden visar sig för dig på detta viset. 

Så lär dig hantera din medialitet det kan ta tid att träna detta med att stänga ner men så fort du märker av dem så be ditt inre att stänga ner och säg till på skarpen. 

Men du som måste ha diciplin och styra detta för inte andevärldens fel att du bjuder in dom. 

Du kan ta hem ett medium som ber den anden att lämna dig i fred. 

Men till ingen nytta alls om inte du lär dig stänga ner för då kommer bara en ny ande som ser att du är öppen och så är det i gång igen.

Så bara du själv som kan styra detta och få vara i fred om du inte vill ha kontakten. 

Lasse

[[Månen@]]
0

#7 näej:)'

asså nu vet jag inte vem #8 skrev till men jag är då alltid "avstängd" då jag inte vill ha kontakt och jag har inget måste heller.. men när jag är avstängd så känner jag inte om det kommer andar hem till mig, men jag kan känna på doft och höra när dom gör ljud och oftast när jag hör och märker det så slår jag nog på mig själv utan att veta om det för då känner jag av den/dom. Om jag är på känner jag direkt när det kommer någon.

Jerrie
1

Vad är det anden gör då som gör att du hatar den? Är det olika fenomen som skrämmer dig, eller ogillar du mest bara känslan av att inte vara ensam? Tänk på att andar bara är människor som en gång har levt och,nu är döda. Anden kanske är en anhörig till sig, eller kanske någon som behöver hjälp. Onödigt att hata dem.

[[Månen@]]
0

jag hatar också alla som hälsar på för att dom skrämmer mig och jag hatar att vara rädd.. kanske är samma för TS?

Jag säger hela tiden att jag inte vill ha besök men det tycks inte riktigt fastna/ta sig in m,m

Sagha1233
0

Jag blir typ alltid iakttagen när jag sitter på min säng och spelar gitarr….känns det som…antagligen så gillar han/hon musik…men jag brukar typ säga "snälla, låt mig vara lite ifred…gå och titta på någon annan istället…"…haha…

liteunderligt
0

Det lät som en bra idé #8 :) Jag ska försöka att stänga av så gott det går👍

Cahira
0

Oftast är det en anhörig som gått bort som håller koll på barnen i huset. En mormor/farmor/farfar/morfar eller liknande. Testa säga "Jag mår bra, du behöver inte oroa dig." och se om du får skillnad. Om inte, nästa gång kan du säga "Jag ser dig, du får vara här men det blir obehagligt när du står för nära." eller liknande.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.