Övernaturligt iFokus

Övernaturligt

Etiketterandarspöken
Läst 1301 ggr
[JollyJustin]
0

Läskigt

Hej förlåt för att jag gör så många trådar men nu är jag ensam hemma o jag hör läskiga ljud.

Jag hörde någon drummel,sus i öronen, vattenljud o rörelser m.m

HEELP MEE D:

Aleya
3

För mig låter det som att du bor i ett hus av det äldre slaget.
Bara för att saker låter behöver det inte betyda att det är spöken. I många fall är det snarare så att det finns en naturlig förklaring.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Fjäril
3

Du skrämmer upp dig själv. Jag hör också alla möjliga saker när jag är själv, allra helst när det är tyst runt omkring mig.

Sätt på tvn, ring en vän. Släpp tanken, du behöver inte oroa dig.

Sajtvärd på Övernaturligt

[JollyJustin]
0

Huset är bara 15 år. Ibland ramlar saker o jag hör ljud,trappsteg m.m

Fasst vi bor i ett parhus, så kanske det är därför? #1 Är iaf alltid skit rädd

#2 Ja det gör jag, får panik! Jag brukar sätta på tvn men hör ändå..

Jag inbillar mig ofta  saker o spärrar upp ögon för o se ifall det finns något spöke..

Aleya
2

Jag bor själv i en lägenhet och hör konstiga saker ibland men jag tänker inte på det. Dels är det en lägenhet och sen så låter grannarna.

Det kan vara rören som låter, det kan vara dåliga tätningar i fönstren, någon spolar i toan osv.

Du säger själv att du inbillar dig, så detta kan inte då vara ett av dessa tillfällen då du inbillar dig och skrämmer upp dig själv?

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Amandla
2

Kakisen, tänk dig att du har ett litet barn hos dig som är rädd, vad skulle du säga och göra för att trösta barnet? Gör detsamma med dig själv, prata högt och krama om dig själv. Värt ett försök 🤗

[JollyJustin]
0

4# Kanske

#5 Lol! Jag skulle skrämma upp mig o henne o tro på henne. Vi skulle nog srämma upp varann  D: xD

[Bettanbop]
1

Du har fått bra råd och peptalk här ovan 🙂

Igentligen är det ju vår egen rädsla som gör oss rädda eller hur. Om du inte var rädd så skulle det ju inte va läskigt längre 😉

När vi är rädda så tror vi massa sker, att någon går i trappen…osv och ju mer rädd du blir ju mer tror du att du faktiskt har hört något, och då sätter fantasin igång så att du faktiskt hör det du tror du hör.

Tex: om du intalar di att du har om i foten….."känner jag inte något i foten, jo jag har nog lite ont, jodå jag har ont i foten"…till slut har du ont i foten på riktigt för att du har intalat dig det…förstår du vad jag menar?

Det är samma sak med rädslan.

Bli lite irriterad på rädslan och det du hör och säg typ" Äh gå och stör någon annan istället, jag har inte tid med sånt här larv"

🤗

[JollyJustin]
0

Funkar inte, sa: Ha ont i huvudet, Ha ont i huvudet.. Inget händer :(

Jag kan typ inte bli arg på spöken..

Jag tänker bara: OMG OMG! SPÖKE ! SPRING HALLÅ! GÖM DIG ! HALLÅ ÄR DU DUM ELLER (JAG) GÖM DIG! ELLER NEJ STANNA ANNARS DÖR DU! HALLÅ HALLÅ! AND! SPÖKE! OMG OMG OMG OGM  GÖM DIG! NUU! HALLÅ!!! ELLER NEJ GÅ UT ! NEJ RICK FÖRÄLDRARNA !AHHH! GÖM DIG! AAAHH DET KOMMER NÅGON! OMG OGM OGM GOM NEEJ! typ….

Fjäril
4

#8 Prata med någon i din närhet, berätta om din rädsla. Här skrämmer du bara upp dig själv :)

Sajtvärd på Övernaturligt

[postmortum91]
6

Akta dig, det är säkert Justin Bieber som står i din garderob och vill komma ut ;P

[JollyJustin]
0

#9 Kan inte :/

#10 Haha.. Men detta är på riktigt…

Nordqvist
0

Blunda och fyll rummet med vitt ljus, andas ut, sätt på volymen på tv'n ännu mer, ta en kopp te eller något gott och sätt dig i soffan coh slappna av så brukar det gå över! :D

[JollyJustin]
0

Låter mysigt men skulle aldrig få :( (ljus) + te är inte så super gott..

Nordqvist
0

Choklad då? ;) Eller saft? Bara mjölk? Något mysigt och gott bara! jag menade inte stearinljus! Utan du blundar och ser ett vitt ljus i "fantasin" som fyller rummet och lixom renar det! ;)

[[Månen@]]
0

När jag bodde i lägenhet hände det massor och jag känner och kan parata med andar men en kände jag inte av och jag trodde att det var mina  grannar som höll på så jag ringde och anmälde till hyresvärden men sen när min vän hjälpte mig så sa hon att det var anden som orsakade det och efter att anden försvann så försvann också oväsendet 

Såå det kan vara en ande faste det låter som grannarna håller på:)

När jag är rädd brukar jag tända alla lampor och sätta på en bra film eller serie och mysa ihop mig där jag känner mig som tryggast.. smsa med vänner brukar jag också göra så jag kommer på andra tankar:)

[JollyJustin]
0

Min mobil är sönder m.m men tack för tipsen ;)

[[Månen@]]
0

:)